ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در روسیه

تحصیل رشته عمران در روسیه

تحصیل رشته عمران در روسیه در چندین دانشگاه با رتبه بندی های آموزشی جهانی برتر، در مناطق مختلف ارائه می شود و یک رشته تخصصی محبوب است. اکثرا پذیرش های این رشته عمران در روسیه به صورت رایگان، حتی برای دانشجویان بین المللی است. اما قبل از ورود، قبول شدن در آزمون ورودی این دانشگاه ها الزامی می باشد. همچنین می توان از امکانات بالای دانشگاه های مدرن در روسیه استفاده نمود. تحصیل و زندگی در روسیه مقرون به صرفه است. روسیه به دلیل پوشش دادن همه رشته ها و ارائه مدرک کارشناسی ارشد در همه رشته ها، از مدیریت بازرگانی گرفته تا مطالعات روسی مشهور است. دانشگاه ها همچنین با داشتن فناوری های پیشرفته، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به خود افتخار می کنند، امکاناتی که برای کمک به دانشجویان در دستیابی به اهداف علمی آنها وجود دارد.

مبانی تحصیل رشته عمران در روسیه

دانشگاه های روسیه از نظر محلی و بین المللی شهرت زیادی دارند. آنها در رده بندی دانشگاه های جهانی حضور دارند و از بهترین دانشگاه ها هستند. در مورد رشته هایی مانند فیزیک، مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی از بقیه برجسته تر هستند. آموزش هایی که فارغ التحصیلان دریافت می کنند، امکان انجام طراحی و ساخت، تولید و فناوری، تولید و مدیریت، خدمات و عملیاتی، فعالیت های تحقیقاتی تجربی، کار در شرکت های پیشرو طراحی و ساخت را فراهم می کند. برنامه های آموزشی دانشگاه، متخصصین را در موارد زیر آموزش می دهد: ساخت پل های راهداری و راه آهن، طراحی و ساخت خطوط لوله گاز، طراحی و نگهداری سیستم های مسکن و آب و برق، طراحی تاسیسات صنعتی، ساخت و ساز ساختمان های مسکونی طراحی و ساخت امکانات ویژه (ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، پایانه های گمرکی)، ترتیب امکانات انبارداری و پایانه های لجستیکی.

دانشگاه ها دانشجویان را به مطالعه بیشتر تشویق می کنند، فقط به آنها راهنمایی می دهند و اجازه می دهند با موضوعات درگیر شوند. برای این منظور، آنها امکانات عالی و کتابخانه های شگفت انگیزی را ارائه می دهند. آموزش تخصصی مهندسی عمران توسط چهار دانشگاه معتبر با رتبه بندی جهانی ارائه می شود:

  • دانشگاه امانوئل کانت فدرال بالتیک (ساخت و ساز صنعتی و عمران) با رتبه بندی 721 دانشگاه های جهانی ، رتبه 497 تدریس و رتبه بندی 774 پژوهش.
  • دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ (مهندسی عمران، توسعه فن آوری های پایدار ساختمان، بهینه سازی و بهره وری انرژی) با رتبه 12 کشوری و رتبه 933 جهانی.
  • دانشگاه ایالتی اورال جنوبی (ساخت و ساز عمران) با رتبه 17 کشوری و رتبه 1238 جهانی.
  • دانشگاه بین المللی فرند شیپ روسیه (گاز، زیرزمینی، رودخانه، مهندسی عمران و سایر سازه ها) با رتبه 13 کشوری و رتبه 974 جهانی.

مبانی تحصیل رشته عمران در روسیه

پذیرش و بورسیه تحصیلی رشته عمران در روسیه

پذیرش در رشته مهندسی عمران بصورت رایگان در صورت دریافت بورس در دسترس است. دولت روسیه سالانه سهمیه ای را برای دانشجویان خارجی اختصاص می دهد. برخی از دانشگاه ها آموزش های رایگان و بدون حمایت دولت را نیز ارائه می دهند. برای ورود به این دانشگاه ها باید امتحانات پذیرش را قبول شد تا تعداد مشخصی از امتیازات را کسب کرد و به زبان روسی تسلط داشت. همچنین می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. زبان روسی ممکن است بیشترین تقاضا را نداشته باشد اما مطمئناً یک دارایی در رزومه افراد به حساب می آید، خصوصاً اگر بخواهند در یک شرکت بین المللی کار کنند که تلاش می کند کارمندانی با مهارت های پیشرفته روسی پیدا کند.

مقامات روسی سرمایه های زیادی برای جذب استعدادهای بین المللی اختصاص داده اند. بیش از 300000 دانشجو تصمیم می گیرند که به روسیه نقل مکان کنند و در آنجا مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت کنند. دولت حدود 15000 بورس تحصیلی با بودجه دولتی ارائه می دهد، این بدان معنی است که افرادی که بورس دریافت نموده اند نیازی به پرداخت شهریه یا نگرانی در مورد هزینه زندگی ندارند. قسمت سرمایه گذاری فقط به بورسیه و کمک هزینه خلاصه نمی شود. خوابگاه ها و پردیس های روسیه مدرن هستند، با همان سطح آسایش و رفاهی که از هر کشور غربی انتظار می رود. در مقایسه با همتایان غربی خود، دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه های تحصیل بین 1450€ تا 7500€ (یورو) در سال است و هزینه فقط چند برنامه تحصیلی بیش از 10000€ (یورو) است. هزینه های زندگی نیز بسیار کم است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته عمران در روسیه

دانشگاه دولتی مهندسی عمران مسکو یک دانشگاه ملی تحقیقاتی با سابقه است که قدمت آن به سال 1907 باز می گردد. این کالج در سال 1921 به موسسه مهندسی عمران مسکو تغییر نام یافت و در سال 1993 به دانشگاه دولتی مهندسی عمران مسکو تبدیل شد که یکی از قدیمی ترین موسسات فنی آموزش عالی در فدراسیون روسیه است. این دانشگاه دارای 6 پردیس واقع در مسکو و یک دانشگاه در منطقه سامارا است. همچنین در فدراسیون روسیه در زمینه ساخت و ساز پیشگام است. دانشجویان آموزش می بینند تا در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله مدیریت ساخت و ساز و سیستم های اطلاعاتی و فناوری ها، مهندس و متخصص شوند. این دانشگاه با داشتن 40 آزمایشگاه علمی و بیش از 50 ساختار نوآورانه قادر است تجربه عملی و آموزشی با کیفیت بالا را به دانشجویان ارائه دهد.

دپارتمان روابط بین الملل وظایف مختلفی از جمله ایجاد مشارکت با نهادهای خارجی، تشکیل سمینارهای بین المللی، کنفرانس ها و سخنرانی ها و نظارت بر بازدیدهای میهمانان و هیئت های خارجی در دانشگاه را بر عهده دارد. این دانشگاه در حال حاضر با 80 مؤسسه آموزش عالی بین المللی از 35 کشور در سراسر جهان همکاری دارد. مسکو پایتخت روسیه و پرجمعیت ترین شهر آن است که بیش از 12.5 میلیون نفر فقط در این شهر ساکن هستند. در حقیقت، این شهر پرجمعیت ترین شهر اروپا و از نظر مساحت نیز بزرگترین شهر است. مسکو به یکی از گران ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بروز و دقیق در رابطه با تحصیل در روسیه می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *