ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در سنگاپور

تحصیل رشته عمران در سنگاپور

تحصیل رشته عمران در سنگاپور کمی گران قیمت تر از رشته های علوم انسانی مثل رشته ادبیات انگلیسی، تاریخ و غیره برای متقاضیان است. اما در مقابل درآمدی که دانشجویان رشته عمران در سنگاپور حین و پس از تحصیل کسب می نمایند نیز به مراتب بیشتر از فارغ التحصیلان رشته هایی مثل فلسفه، تاریخ و غیره است. سنگاپور اگرچه کشوری آسیایی است، یکی از قدرت های بزرگ دنیا به حساب می آید و واحد پول آن نیز دلار سنگاپور است. در این کشور علاوه بر این که تعدادی دانشگاه مطرح در سطح جهانی وجود دارد، نرخ بیکاری هم پایین است و برای افراد متخصص فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. پس دانشجویان دانشگاه های مطرح سنگاپور که به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند، برای کاریابی هم مشکلی نخواهند داشت و می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری سنگاپور نمایند.

لازم به ذکر است کارفرمایان سنگاپور برای استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور که تابعیت سنگاپور را ندارند، باید اثبات نمایند فرصت شغلی قابل تکمیل شدن با تابعین این کشور نیست. به این منظور قوانین سنگاپور کارفرمایان را ملزم کرده اند ابتدائا فرصت کاری مربوطه را 14 روز در این کشور آگهی کنند. پس از گذشت این مدت امکان استخدام خارجی ها وجود دارد؛ اما نکته ای که دانشجویانی که تحصیل رشته عمران در سنگاپور را انتخاب می کنند باید مد نظر داشته باشند، فوق العاده رقابتی بودن بازار کار این رشته در سنگاپور است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته عمران در سنگاپور چقدر است؟
  • مطرح ترین دانشگاه های سنگاپور برای رشته عمران کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور چیست؟ آیا خارجی ها با ویزای تحصیلی سنگاپور اجازه کار ضمن تحصیل دارند یا خیر؟

هزینه های زندگی و تحصیل رشته عمران در سنگاپور

هزینه های زندگی در سنگاپور با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد معمولا ماهانه بین 300$ تا 500$ (دلار آمریکا) است. علاوه بر این هزینه دانشجویان بین المللی علاقمند به رشته عمران هم به صورت سالانه باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های سنگاپور حدود 14400$ (دلار آمریکا) بپردازند. لازم به ذکر است شهریه دانشگاه باید از یک سال جلوتر پرداخت گردد اما دانشجویان رشته عمران و سایر رشته های فنی در سنگاپور شانس خوبی برای کار مرتبط با رشته تحصیلی ضمن تحصیل در این کشور دارند. اگرچه برخی از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، امارات متحده عربی و آذربایجان، به دانشجویان بین المللی اجازه کار ضمن تحصیل نمی دهند، در سنگاپور حتی خارجی ها با داشتن ویزای تحصیلی تا سقف 16 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

البته به این منظور باید مجوز اقامتی که از سوی اداره مهاجرت سنگاپور یا همان ICA تایید شده باشد را ارائه دهند. لازم به ذکر است درآمد دانشجویان در سنگاپور با توجه به نوع شغلی که دارند متفاوت خواهد بود اما معمولا آن هایی که مرتبط با رشته خود در شرکت های چند ملیتی واقع در سنگاپور، کارآموزی می کنند درآمد بیشتری دارند. هرچند درآمد کار دانشجویی در سنگاپور طی سال 2021 را می تواند ساعتی 8$ (دلار آمریکا) دانست. این رقم در مقایسه با برخی کشورها از جمله قبرس با ساعتی 5$ (دلار آمریکا) بالاتر و در قیاس با کشورهایی مثل کانادا با ساعتی 17$ (دلار کانادا) پایین تر است. در نمودار ذیل حداکثر ساعات کار دانشجویی در کشورهای مزبور با هم مقایسه شده است:

حداکثر ساعات کار دانشجویی در قبرس، سنگاپور و کانادا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته عمران در سنگاپور

سنگاپور کشور فوق العاده قدرتمند، مرفه و توسعه یافته ای است که بعضا دانشگاه های خوبی هم دارد. اما کسانی که به دنبال تحصیل رشته عمران در مطرح ترین دانشگاه های دنیا هستند، نباید سنگاپور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. چرا که با صرف تقریبا همان میزان هزینه می توانند مدرک معتبرتری از دانشگاه های بهتری مثل دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه سوربن، دانشگاه اسلو و غیره در کشورهای کانادا، فرانسه، نروژ و غیره اخذ نمایند. مخصوصا با توجه به این که امکان اقامت پس از تحصیل در کشورهای مذکور بیشتر از سنگاپور هم می باشد. به عبارت دقیق تر در حالی که مثلا در کانادا دانشجویان پس از اتام تحصیلات خود تا 3 سال اجازه دارند در این کشور باشند و دنبال کار بگردند، در سنگاپور این مدت تنها یک سال است.

منتهی اگر در نهایت کسی تحصیل در سنگاپور را انتخاب کرد بهتر است برای بالا بردن شانس کاریابی پس از تحصیل، سعی کند از بهترین دانشگاه های سنگاپور برای رشته عمران پذیرش بگیرد. این دانشگاه ها عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل در رشته عمرانTimes Higher Education Ranking 2021Shanghai Jiao Tong Unviersity Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
National University of Singapore25801134
Nanyang Technological University47911343
Singapore University of Technology and Design901451
Singapore Management University511

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته عمران در سنگاپور

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در سنگاپور برای رشته عمران در مقاطع مختلف، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور می رسد. مهم ترین مدارکی که به این منظور لازم است عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر برای حداقل 3 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی در سنگاپور
  • کارت شناسایی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در سنگاپور
  • کپی eForm 16 و Form V36 از SOLAR و ارائه آن به سفارت سنگاپور

لازم به ذکر است تمدید اقامت در سنگاپور پس از فارغ التحصیلی مستلزم درخواست خود دانشجو است. البته اگرچه فرصت کاریابی در سنگاپور با این ویزا تنها یک سال است، از آن جایی که نرخ بیکاری سنگاپور تنها 3.7% است، خصوصا فارغ التحصیلان توانمند رشته عمران، شانس کاریابی خوبی در این کشور دارند. لازم به ذکر است مهندسین عمران در سنگاپور به طور متوسط 7320$ (دلار سنگاپور) در ماه درآمد دارند. این در حالی است که حداقل حقوق ماهانه در سنگاپور به طور کلی، 2140$ (دلار سنگاپور) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته عمران در سنگاپور و هزینه های آن توضیحاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته عمران در سنگاپور

  1. سارا گفت:

    بورسیه تحصیلی برای سنگاپور در این رشته وجود داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه الزامی نداره. شما باید با دانشگاه مکاتبه کنید تا مطمئن بشید در این رابطه چون سنگاپور هزینه های زیادی برای تحصیل در نظر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *