ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در فرانسه

تحصیل رشته عمران در فرانسه

تحصیل رشته عمران در فرانسه از بهترین فرصت ها برای تحصیل و کار و زندگی است که می تواند شما را به یک شخص مهم و خاص در جهان تبدیل کند. رشته عمران در تمام جهان از مشاغل مورد نیاز است و در واقع در هرکشور و هر شهر و هر منطقه ای به مهندسان عمران نیاز است. لذا درخواست ها برای تحصیل در این رشته مهم، زیاد است و هر شخصی بنابر علاقه اش در رشته های مهندسی حتما گوشه نظری به رشته عمران دارد زیرا این رشته با دیگر رشته ها همپوشانی دارد و بسیار کاربردی است و فرصت های شغلی برای این رشته بیش از دیگر رشته های مهندسی فراهم است. کشور فرانسه نیز در ارائه مدارک و رشته ها تخصصی مثال زدنی دارد و البته که تحصیل در فرانسه با زبان زیبای فرانسوی و دیدن مناظر زیبای آن آرزو و رویای هر جوانی است.

کشور فرانسه دانشگاه های بسیار معروف و ویژه ای برای رشته عمران دارد که مزایا خوبی برای دانشجویان خود فراهم می کند. دانشجویان و فضای بین المللی و تحصیل به زبان انگلیسی و استادان عالی رتبه و فرصت کار در رشته خود و معتبر بودن مدارک و الگو و چهارچوب های آموزشی ارزند و اروپایی از مهم ترین دلایل علاقه و جذب متقاضیان به کشور فرانسه است. شما می توانید در مقطع کارشناسی یا لیسانس و ارشد و دکترا در رشته مهندسی عمران تحصیل کنید و در طول این مدت نیز اجازه کار به صورت پاره وقت و محدود را دارید که همین امر موجب پیشرفت و پربارتر شدن رزومه شما می شود. البته که شما می بایست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مد نظر خود شرایط مورد نیاز آن ها از قبیل مدرک زبانی و بودجه شهریه و نمرات و سوابق تحصیلی خوب را تامین و ارسال کنید.

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته عمران در فرانسه

رشته های مهندسی فرانسه بخاطر برنامه های درسی دقیق آنها با هدف مشاغل موفق پس از فارغ التحصیلی بسیار مشهور است. کمیته عنوان مهندسی (CTI) نهادی نظارتی که وظیفه آن اطمینان از تعالی مداوم سیستم آموزش مهندسی کشور است. در این کشور آنچه که درمهندسی عمران مهم است ارائه خلاقیت و نوآوری همراه با تکنولوژی است در این کشور مهندسان عمران علاوه بر ساخت و ساز و راه ها بر ساخت خطوط ریلی و راه آهن سریع السیر ویژه تمرکز دارند.

کشور اروپایی فرانسه 70 دانشگاه دولتی دارد که تمامی آن ها پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشند. بودجه این دانشگاه ها توسط دولت تامین می شوند. در این دانشگاه ها رشته های مهندسی عمران با هزینه های کمتر و مقرون به صرفه تر ارائه می شود. همچنین تعدادی دانشگاه خصوصی و کالج های تخصصی رشته مهندسی عمران وجود دارد. در فرانسه سال تحصیلی معمولا در ماه سپتامبر و یا اکتبر شروع می شود. یک استراحت میان ترمی وجود دارد که بیشتر دانشجویان بین المللی در این مدت کار می کنند. یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی عمران دانشگاه لیل (University of Lille)، Sciences et Technologies و دانشگاه لیون می باشد. بهترین دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل رشته مهندسی عمران در کشور فرانسه عبارتند از:

  • دانشگاه گرنوبل
  • انستیتوی فناوری گرنوبل
  • دانشگاه جوزف فوریه
  • دانشگاه لورین
  • دانشگاه پیر و ماری کوری
  • دانشگاه ملی علوم لیون
  • دانشگاه مون پلیه
  • دانشگاه لیل Bottom of Form

بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته عمران در فرانسه

مقاطع تحصیل رشته عمران در فرانسه

فناوری و استفاده از امکانات روز و پیشرفته بودن در میان کشورهای اروپایی از مهم ترین رکن های کشور فرانسه است و آن ها این رکن مهم را در رشته مهندسی عمران نیز پیاده و اجرا می کنند. طرح های چشمگیر و جدید مهندسی که علاوه بر دانش و تخصص و دقت و خلاقیت را دارند و چیز جدیدی را ارائه می دهند از معیارهای یک مهندسی خوب و با تجربه در فرانسه است. در کشور فرانسه آموزش آکادمیک در سه سطح کارشناسی که 3 ساله است و ارشد که یک ساله است و دکترا ارائه می شود. مدرک کارشناسی ارشد با اصطلاح دیپلم اولین سطح دانش مهندسی عمران است. در مقطع ارشد نیز مهندسان به طور خاص تر در رشته انتخابی خود تخصص می خوانند. معمولا دانشگاه های رشته مهندسی در کشور فرانسه به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. Conférence des Directeurs des Ecoles Françaises d’Ingénieurs (CDEFI): مجموعه کالج های دولتی و خصوصی شناخته شده توسط CTI برای اعطای مدرک دانشگاهی برای مهندس فارغ التحصیل
  2. Conférence des Grandes Ecoles (CGE): انجمن بزرگان جامعه نه تنها در مهندسی بلکه در، مدیریت، هنر، علوم و برخی از زمینه های تخصصی توسط دولت فرانسه شناخته شده و یک دیپلم ملی می دهند.

شهرهای مناسب رشته مهندسی عمران در فرانسه

پاریس یکی از زیباترین شهرهای جهان، تعداد زیادی از دانشجویان را در خود جای داده است. به عنوان یک دانشجو، شما در یک شهر ثروتمند فرهنگی تحصیل خواهید کرد و زبان فرانسوی خود را ارتقا می دهید. تحصیل وگذران وقت در پاریس یک فرصت عالی برای همه دانشجویان بین المللی است که می خواهند علاوه بر تحصیل از زیبایی های فرانسه نیز لذت ببرند. شهر دیگر لیون در نزدیکی مرز ایتالیا و سوئیس می باشد که مناظر برفی و فرصت ورزش های زمستانی را برای دانشجویان آماده کرده است و همچنین مقرون به صرفه ترین شهر برای دانشجویان است. لیون دارای 4 دانشگاه بزرگ است: Ecole Normale Supérieure de Lyon، Universite Claude Bernard Lyon، Université Lumière Lyon و Université Jean Moulin Lyon.

مقاطع تحصیلی رشته عمران در فرانسه

شهر دیگر لیل است که یکی از دانشگاه های خوب مهندسی به همین نام نیز در آن واقع شده است. این شهر به اندازه برخی از شهرهای بزرگ، مانند پاریس، شلوغ و گران نیست. شهر دیگر بوردو است. دانشگاه معروف بوردو در اصل در قرن پانزدهم ایجاد شد. امروزه، این مجموعه دانشجویی حدود 70000 نفر دارد و به 4 بخش تقسیم می شود. تولوز چهارمین شهر بزرگ فرانسه است. این شهر با نام مستعار لا ویل رز شهر صورتی دارای معماری منحصر به فردی است که از آجرهای مایل به قرمز مایل به قرمز ساخته شده است. دانشگاه تولوز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و در سال 1229 تاسیس شده است. در این دانشگاه نیز رشته مهندسی عمران تدریس می شود. در صورتی که نیاز دارید تا با یک مشاوره با تجربه مشورت نمایید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *