ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در نیوزلند

تحصیل رشته عمران در نیوزلند

تحصیل رشته عمران در نیوزلند با یک سیستم آموزشی برگرفته از مدل موفق بریتانیا تدریس می شود که افراد زیادی را برای تحصیل ترغیب می کند. با چنین بنیاد محکمی، جای تعجب نیست که دانشگاه های محلی در سطح بین المللی مورد توجه و قدردانی قرار می گیرند، بیشتر آنها هر ساله در رتبه های برتر دانشگاه های جهانی معرفی می شوند. در سال 2021، نیوزیلند به عنوان دومین کشور در فهرست صلح جهانی قرار گرفت. این کشور از نرخ پایین جرم و جنایت، یک فضای سیاسی با ثبات و یک جامعه کاملاً آرام برخوردار است که در آن شهروندان می توانند از فعالیت های روزمره خود لذت ببرند. نیوزیلندی ها خصوصا نسبت به افراد بین المللی خوش برخورد هستند و این مسئله زندگی و تحصیل در این کشور را آسان تر می کند.

نکات تحصیل رشته عمران در نیوزلند

سیستم آموزشی در نیوزیلند بسیار کاربردی است. حفظ مطالب درسی، روش استانداردی برای یادگیری در دانشگاه های نیوزیلند نیست. همچنین، هنگامی که کادر آموزشی، دانشجویان و سایر باشگاه های فوق برنامه، با هم ترکیب شوند، فضای مطالعه به یاد ماندنی و شگفت انگیزی را ایجاد می کنند که مبتنی به تجربه است نه حفظ مطالب درسی. علاوه بر این، برخی از دانشگاه ها تعداد زیادی خدمات پشتیبانی به ویژه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. آنها می توانند مراقبت های شبانه روزی و کارگاه های آموزشی در زمینه کنترل استرس، ذهن آگاهی، تکنیک های مراقبه، چگونگی غلبه بر تعلل، چگونگی حفظ تعادل زندگی و موارد دیگر را ارائه دهند، تا سال های تحصیل دانشجویان، تا حد ممکن آرام و دلپذیر باشند. نکته مهمی که باید دانست این است که یک سال تحصیلی نیوزیلند در ماه فوریه آغاز می شود و در ماه نوامبر به پایان می رسد.

مشاغلی که مهندسان عمران می توانند با توجه به دانش و توانایی هایشان انجام دهند و در این عنوان ها مشغول به کار شوند به شرح زیر می باشد:

  • مشاوره درمورد نیازهای هر پروژه با مشتریان، مقامات دولتی، پیمانکاران و سایر متخصصان
  • اتخاذ تصمیم نهایی در مورد مناسب بودن سایت های ساخت و توسعه
  • طراحی سازه هایی مانند جاده ها، سیستم های زهکشی، ساختمان ها، سدها یا اسکله ها
  • بررسی سازه هایی که قادر به تحمل بارهایی هستند که توسط مردم، آب و هوا و سایر نیروهای طبیعی بر روی آنها وارد می شود.
  • تهیه گزارش ها، نقشه ها و مشخصات کار
  • تهیه و ارزیابی تخمین هزینه ها و بازده هزینه پروژه ها
  • ارزیابی اثرات زیست محیطی تحولات پیشنهادی
  • دریافت نقشه های مورد تأیید مقامات مربوطه و پروانه های ساختمانی
  • نظارت بر ساخت و ساز برای اطمینان از ساخت صحیح سازه ها

مبانی تحصیل رشته عمران در نیوزلند

مزایا تحصیل رشته عمران در نیوزلند

تحصیل رشته عمران در نیوزلند بر خلاف اغلب کشورهای اقیانوسیه، دارای مزیت های ویژه ای برای دانشجویان بین المللی می باشد. برخی از مهمترین مزایا تحصیل رشته عمران در نیوزلند عبارت اند از:

مزایاتوضیحات
زیرساخت های آموزشیطی دهه اخیر، زیرساخت های آموزشی در نیوزلند دستخوش تغییرات بسیاری بوده است، که این امر باعث تشویق دانشجویان برای تحصیل رشته عمران در این کشور شده است.
چشم انداز شغلیدولت نیوزلند با همکاری دانشگاه های این کشور، چشم انداز های شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان رشته عمران تضمین می  کنند.
دانشگاه های معتبریکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در نیوزلند وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجویان برای تحصیل رشته عمران در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجویان برای تحصیل رشته عمران در نیوزلند

مبانی تحصیل رشته عمران در نیوزلند

برای دستیابی به جهانی پایدار و بالا بردن کیفیت زندگی، فرآهم کردن امکانات لازم به مهندسان عمران سپرده شده است. آنها با چالش های قرن 21 مانند تغییر آب و هوا و نابرابری، ایجاد جوامع مقاوم در برابر زلزله و اطمینان از آب پاک برای نسل های آینده مقابله می کنند. مهندسین عمران برنامه ریزان، طراحان، سازندگان و مجریان محیط ساخته شده با فضاهایی که مردم در آن زندگی می کنند، هستند و زیرساخت هایی که جوامع به آنها وابسته اند، مانند: ساختمان ها، پل ها، حمل و نقل، آب آشامیدنی و سیستم های فاضلاب را بررسی می کنند. مهندسین عمران در نیوزلند در تیم های میان رشته ای کار می کنند تارویکردهای پیشرفته و خلاقانه برای حل چالش های پیچیده و گسترده ای که با آنها روبرو هستند، ارائه دهند.

با مطالعه مهندسی سازه، رویکردهای پیشرفته و تخصصی کاری در Aotearoa نیوزیلند و سراسر جهان می توان پروژه های مهندسی ساختاری چالش برانگیز و هیجان انگیز مانند پل ها، ساختمان ها، آسمان خراش ها، سدها و برج ها، را به سادگی مدیریت کرد. مهندسی سیستم های آب و محیط زیست بر روی حل بزرگترین چالش های Aotearoa نیوزلند و جهان از جمله تغییر آب و هوا، خطرات طبیعی، کیفیت رودخانه و آب، تولید مواد غذایی، بهداشت جمعیت و غیره متمرکز است. مهندسان سیستم های زیست محیطی نیز درک افراد از مهندسی را با عناصر زیستی ادغام می کنند و مهندسین ساختمان باید از مواردی چون: مهندسی عمران و روش های نقشه برداری، قوانین مربوطه مانند قانون مدیریت منابع، قانون ساختمان نیوزلند، آیین نامه ها و مقررات برنامه ریزی شهر و مصالح ساختمانی و نحوه کار آنها، آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

رشته عمران در نیوزلند و نیازهای جامعه

فارغ التحصیلان دانش و ابزار لازم را برای سوق دادن جامعه به یک سمت پایدارتر دارند، زیرا توسعه پایدار بخشی جدایی ناپذیر از همه برنامه ها است. 3 هدف اصلی توسعه پایدار که توسط برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی عمران و معماری مطرح شده است شامل مواردی چون صنعت، نوآوری و زیرساخت ها، شهرها و جوامع پایدار و اقدامات اقلیمی می شود. دانشجویان با توجه به شرایط و نیازهای انسانی و اهداف جامعه برای توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی، در حال توسعه و طراحی ساختمان ها و زیرساخت ها هستند. برخی از نمونه ها، استفاده از انرژی از فاضلاب برای گرمایش خانه ها، توسعه و استفاده از پنل های عایق خلا برای جداسازی خانه ها و برنامه ریزی مراحل ساخت است که در آن همه جوانب از جمله فنی، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و زیبایی را در نظر می گیرند.

برای تحصیل در دانشگاه های نیوزیلند، دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 10000€ تا 18500€ (یورو) پرداخت می کنند که مقرون به صرفه تر از تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، کانادا، انگلیس یا استرالیا است. تحصیل در مقطع کارشناسی عمران هم حدود 12000€ (یورو) در سال هزینه دارد. نیوزیلند دارای متنوع ترین سطوح تحصیلی در جهان است و دانشگاه ها و کالج های بسیاری برای انتخاب وجود دارد که تصمیم گیری را برای دانشجویان دشوار می کند. اما بسیاری از دانشگاه ها از جمله: دانشگاه اوکلند، دانشگاه صنعتی اوکلند و دانشگاه مسی، مدارس خاصی هستند که آموزش های مختلف و پیشرفته ای در خصوص آینده حرفه ای شغلی ارائه می دهند.

نمودار زیر متوسط درآمد سالانه مهندسان عمران با توجه به مهارت و تجربه آنها را نشان می دهد:

درآمد سالیانه مهندسان عمران در نیوزلند

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره های رایگان جهت مهاجرت به نیوزلند بهره مند شوید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص تحصیل رشته عمران در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل رشته عمران در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه به شرح زیر می باشد:

  • آیا تحصیل رشته عمران در نیوزلند انتخاب درستی برای اتباع ایرانی است؟ با وجود مسافت طولانی بین کشورهای ایران و نیوزلند، تحصیل رشته عمران در نیوزلند به دلیل وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور بهترین انتخاب برای اتباع ایرانی خواهد بود.
  • آیا تحصیل رشته عمران در نیوزلند بدون اخذ ویزا امکان پذیر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی به غیر از اتباع استرالیایی، برای تحصیل رشته عمران در نیوزلند باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز درخواست دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *