ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در پرتغال

تحصیل رشته عمران در پرتغال

به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی، تحصیل رشته عمران در پرتغال انتخابی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود، به ویژه اگر فردی علاقه مند به لذت بردن از هوای آفتابی و سواحل باشکوه باشد، پرتغال می تواند بهترین مکان باشد و همیشه به ساحل نیز دسترسی خواهند داشت. از آنجا که پرتغالی ها به برگزار کننده های جشن های متعدد و باشکوه در طول زندگی معروف هستند، افراد همیشه می توانند به یک جشنواره محلی بپیوندند که شامل رقص در خیابان ها می باشد. در پرتغال، فضای تعطیلات، مداوم تجربه خواهد شد، در حالی که دوره های تحصیلی انتخابی هم زمان گذرانده می شود.

موقعیت تحصیل رشته عمران در پرتغال

ورود به دانشگاه های پرتغال رقابتی بوده و کلیه متقاضیان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. 4 دانشگاه پرتغال در بین 500 دانشگاه برتر جهانی در سال 2021 قرار دارند که دانشگاه پورتو با رتبه 328 در بالاترین رتبه قرار دارد. قدیمی ترین دانشگاه پرتغال دانشگاه کویمبرا است که در رتبه 407 قرار دارد. موقعیت پرتغال و همچنین سیستم آموزش عالی موفق، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویانی که به دنبال تجربه ای جالب و پرتحرک هستند تبدیل کرده است.

در پرتغال، موسسات پلی تکنیک نمی توانند دوره های تحصیلات دکترا داشته باشند و اساساً دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. تحصیلات در مهندسی عمران به دلیل روند بولونیا به طور گسترده ای در اروپا تایید شده است. قبل از اجرای فرآیند بولونیا، مهندسی عمران در دانشگاه های پرتغال در سه دوره مطالعه سازمان یافته بود و پس از اجرای فرآیند بولونیا، سه دوره تحصیلی شامل یک دوره کارشناسی 3 ساله، یک دوره کارشناسی ارشد 2 ساله و یک دوره دکترا (PhD) که معمولاً دوره های دکترا 3 یا 4 ساله سازماندهی شده اند، شناخته می شوند.

ماهیت تحصیل رشته عمران در پرتغال

مهندسی عمران یک رشته حرفه ای است که با طراحی، ساخت و نگهداری از محیط فیزیکی و طبیعی ساخته شده سر و کار دارد. از جمله کارهای عمومی مرتبط با تخصص عمران در زمینه جاده ها، پل ها، کانال ها، سدها، فرودگاه ها، سیستم های فاضلاب، خطوط لوله، اجزای سازه ای ساختمان ها، و راه آهن انجام پذیر می باشد. هدف از این دوره آموزشی، کسب تخصص حرفه ای به کمک تحصیل و کسب مهارت های مدرن از معلمان و استادان می باشد. این تخصص توسط موسسه های دولتی و خصوصی پرتغال، از قبل اعطا می شود.

مهندسی عمران به طور سنتی به تعدادی از زیرشاخه ها تقسیم می شود. این رشته دومین رشته قدیمی مهندسی به حساب می آید. مهندسی عمران می تواند در بخش های دولتی، از بخش های عمومی شهرداری تا آژانس های دولتی فدرال و در بخش خصوصی، از شرکت های محلی گرفته تا شرکت های جهانی را در بر گیرد. مهندسی عمران شاخه ای از مهندسی است که با زیرساخت ها، ساختار و بهره برداری و نگهداری، سروکار دارد. این رشته در زندگی روزمره حیاتی است، زیرا مسئولیت ساختمان ها، جاده ها، منابع تغذیه، حمل و نقل و سیستم های ارتباطی را بر عهده دارد.

ماهیت تحصیل رشته عمران در پرتغال

مبانی تحصیل رشته عمران در پرتغال

طول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پرتغال، سه تا پنج سال است و مدرک تکمیل شده به عنوان لیسانس فناوری یا لیسانس مهندسی تعیین می شود. این برنامه درسی معمولاً شامل کلاس های فیزیک، ریاضیات، مدیریت پروژه، طراحی و موضوعات خاص در مهندسی عمران است. آن ها پس از گذراندن دوره های مقدماتی در بیشتر زیر شاخه های مهندسی عمران، به سمت دریافت گواهی تخصص در یک یا چند زیرشاخه در سطح پیشرفته حرکت می کنند. در حالی که یک مدرک کارشناسی (BEng، BSc) به طور معمول دانشجویان موفق را با صلاحیت معتبر صنعتی معرفی می کند، برخی از موسسات دانشگاهی درجه های تحصیلات تکمیلی (MENG، MSC) را ارائه می دهند، که به دانشجویان اجازه می دهد در زمینه مورد علاقه خاص خود، تخصص بیشتری کسب کنند.

مدرک تحصیلات تکمیلی در مهندسی عمران به افراد این امکان را می دهد تا مهارت های خود را توسعه داده و سطح دانش خود را بالا ببرند. ماژول هایی که دانشجویان مطالعه می کنند، حوزه های تخصصی و پیچیده تری از مهندسی عمران را پوشش می دهد. این ماژول ها می توانند شامل مهارت های پیشرفته طراحی به کمک رایانه، تصمیم گیری مالی، ساختار پایدار، مدیریت دارایی جاده، ژئومکانیک و مدیریت ریسک باشند. مدرک دانشجویان از طریق انجام سخنرانی ها و سمینارها و همچنین جلسات عملی و سفرهای میدانی ارائه می شود و دوره های تحصیلی در آماده سازی افراد برای اشتغال و فرآیندهای طراحی، ساخت و نگهداری پروژه های مختلف در دنیای واقعی متمرکز خواهند بود. دانشجویان ممکن است این فرصت را داشته باشند که به عنوان بخشی از دوره خود در دوره کارآموزی، شرکت کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال

پرتغال از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. همچنین نهادها در پرتغال بسیار مورد حمایت دولت هستند، به طوری که میزان شهریه از دیگر کشورهای اروپایی، بسیار کمتر است. همچنین هر دو موسسه دولتی و خصوصی مجاز به تعیین شهریه خود هستند، اما میزان هزینه یک موسسه دولتی کمتر خواهد بود. اگر فردی در دانشگاه خصوصی تحصیل کند، ماهیانه هزینه هایی بابت شهریه تحصیل را پرداخت خواهد کرد و در دانشگاه های دولتی نیز شهریه های سالانه را متحمل می شود. دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند سالانه 950€ تا 1250€ (یورو) برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بین 2500€ تا 3000€ (یورو) برای مقطع دکترا بپردازند.

افراد سالانه باید بین 8000€ تا 10500€ (یورو) برای هزینه های زندگی در پرتغال در نطر بگیرند، اما زندگی در شهر بزرگ تری مانند لیسبون میزان هزینه های زندگی را بیشتر می کند. اگر محل اقامت در کنار دانشگاه انتخاب شود، هزینه زندگی بین 150€ تا 250€ (یورو) در ماه خواهد بود و هزینه خوابگاه خصوصی، در حدود 400€ (یورو) در هر ماه است. همچنین در نمودار زیر، مقایسه هزینه های اقامت ماهیانه دانشجویی در پرتغال، قابل مشاهده است:

هزینه های اقامت ماهیانه دانشجویی در پرتغال

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته عمران در پرتغال با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *