ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در چین

تحصیل رشته عمران در چین

تحصیل رشته عمران در چین شانسی است که دانشجویان متقاضی تحصیل در یک کشور پیشرفته و یکی از قدرت های اقتصادی دنیا بدست می آورند. مهندسی عمران یک رشته مهندسی حرفه ای است که بر اساس طراحی، ساخت و نگهداری از محیط فیزیکی و طبیعی ایجاد شده و با کارهایی از جمله جاده سازی، پل سازی، کانال کشی، سدسازی و ساختمان سازی سروکار دارد. چین به عنوان کشوری با پروژه های بزرگ مهندسی عمران و فن آوری های پیشرفته در این زمینه شناخته شده است. به همین ترتیب، تحصیل مهندسی عمران به افراد، فرصت یادگیری و مواجهه با تحولات زیرساختی را می دهد زیرا چین قصد دارد در بسیاری از پروژه های زیرساختی خود، در جهان رتبه اول را بدست آورد. کسب مدرک مهندسی عمران در چین به دانشجویان می آموزد که پروژه های مختلف را طراحی و نظارت نمایند.

شرایط تحصیل رشته عمران در چین

تحصیل در چین، این سرزمین باستانی، مرموز و زیبا، همیشه برای دانشجویان بین المللی جذاب بوده است. دانشجویان سراسر آسیا و کشورهای غربی برای تحصیل در خارج از این کشور به چین می آیند، زیرا این کشور دارای دوره های تحصیلی مقرون به صرفه و دانشکده های پزشکی و مهندسی متعدد است که دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای انگلیسی را برگزار می کند. دوره کارشناسی عمران تقریبا 4 سال تحصیل در چین را می طلبد، البته در برخی دانشگاه ممکن است زمان اخذ مدرک لیسانس کوتاه شود.

دانشگاه های زیر از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته عمران هستند:

  1. دانشگاه هوآژونگ در سال 1952 تاسیس شده است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر تحقیقاتی در رشته عمران در چین به حساب میآید. بیش از 40 پروژه تحقیقاتی در رشته عمران در حال حاضر در این دانشگاه انجام می شود که از این نظر رتبه اول را در چین رتبه به خود اختصاص داده است.
  2. مهندسی عمران یکی از اولین رشته هایی است که بیش از 30 سال پیش در دانشگاه ژیهانگ پایه گذاری شده است. پس از سال ها فعالیت در زمینه پروژه ها و تحصیلات مرتبط به رشته عمران، بستر حرفه ای این رشته به طور مداوم در حال بهبود است و قدرت تحقیقات علمی به طور فزاینده ای در حال رشد میباشد.
  3. دانشگاه ژیائوتانگ پکن، یکی دیگر از برترین دانشگاه های این کشور در رشته عمران است. دانشجویان این دانشگاه برای پاسخگویی به نیاز توسعه اقتصادی، استانداردهای اخلاقی بالا و احساس مسئولیت اجتماعی، توانایی عملی قوی و روحیه ابتکاری آموزش خواهند دید. آنها با فعالیت در زمینه برنامه ریزی، طراحی، ساخت، مدیریت و تحقیق در زمینه مهندسی عمران مهارت لازم را بدست می آورند و قادر به پیشرفت در زمینه مهندسی عمران پس از فارغ التحصیلی خواهند شد.

شرایط تحصیل رشته عمران در چین

ویژگی های تحصیل رشته عمران در چین

در زیر به اهم دلایلی که برای تحصیل در چین شناخته می شوند اشاره شده است:

  1. فارغ از اینکه فقط آسیا را مورد توجه قرار دهیم یا از منظر بین المللی به آن نگاه کنیم، دانشگاه های چین از جمله ارائه دهندگان آموزش عالی با کیفیت بالا در جهان هستند. بیش از 100 دانشگاه در چین جایگاه های خود را در رتبه بندی جهانی کسب کرده اند که این خود هر ساله رو به پیشرفت است.
  2. دولت تعداد زیادی بورس تحصیلی ارائه می دهد و چین از لحاظ جذب دانشجویان بین المللی کاملا موفق است. مدیران این کشور سعی کرده اند که فضا را برای افراد غیر محلی آماده و جذاب کنند.
  3. زبان چینی نه تنها توسط اکثریت مردم دنیا صحبت می شود (بیش از 1.3 میلیارد نفر) بلکه زبانی است که برای تحصیل در چین به آن نیاز است. زبانی که می تواند به افراد در یافتن مشاغل پردرآمد در شرکت ها یا شرکت های تابعه چینی در سراسر جهان کمک کند. مطمئناً یادگیری زبان چینی آسان نیست. اما اگر اشتیاق در آن وجود داشته باشد و ذهن فرد باز باشد، تحصیل و زندگی در چین برای چند سال تمام پشتیبانی لازم را برای تسلط بر این زبان به فرد ارائه می دهد.
  4. با وجود بسیاری از رزومه های هم رده، جای تعجب نیست که مشاغل و بخش های منابع انسانی در یافتن کارمندان استثنایی مشکل دارند. اما اگر فردی با مدرک آکادمیک از دانشگاه چین فارغ التحصیل شود، به عنوان یک جویای کار این مشکل را نخواهد داشت. دانشگاه های چین بسیار مورد احترام هستند و هر مسئول منابع انسانی می داند که کمتر کسی جرأت و دانش کافی را برای موفقیت در چین دارد.

هزینه های تحصیل و درآمد رشته عمران در چین

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف رشته عمران در چین متفاوت است بدین صورت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدودا 3000$ (دلار) در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هم بسته به دانشگاه مورد نظر بین 3000$ تا 5000$ (دلار) متغیر است. علاوه بر این تحصیل برای متقاضیان مقطع دکترا نیز به طور متوسط حدود 4000$ (دلار) است. البته این هزینه در صورت دریافت بورس تحصیلی ممکن است رایگان شود. باید افزود که کشور چین سالانه حدود 40000 بورس تحصیلی دکترا به دانشجویان بین المللی اهدا می کند. مهندسی عمران با توجه به توسعه روز افزون زیرساختی کشور چین رشته ای مورد نیاز بوده و درآمد متوسط یک مهندس عمران در این کشور حدود 4000$ (دلار) است. این میزان با توجه به هزینه متوسط زندگی 1500 دلاری در این کشور درآمد بسیار خوبی است. درصد سهم موارد مختلف هزینه های زندگی دانشجویی در چین در نمودار زیر آمده است:

هزینه های زندگی دانشجویی در چین

متقاضیان محترم تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته عمران در چین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *