ویزای تحصیلی

تحصیل رشته عمران در ژاپن

تحصیل رشته عمران در ژاپن

با تحصیل رشته عمران در ژاپن فرصت های بسیاری هم در آموزش و هم در آینده شغلی، در اختیار متقاضیان علاقه مند به این رشته قرار می گیرد. مهندسی عمران و محیط زیست، تحقیقات در مورد ساختمان ها و محیط های شهری را پوشش می دهد که زندگی ایمن را برای افراد جامعه فراهم می کند. مهندسی عمران و ساخت و ساز با طراحی، ساخت و نگهداری زیرساختهایی که روزانه به آنها متکی هستیم، سروکار دارد.

این رشته بر ساخت خطوط اصلی شهر مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آبرسانی و انرژی، شبکه های زباله و بسیاری دیگر متمرکز است که عواملی مانند توپوگرافی زمین و ساختارهای موجود را در نظر می گیرد. افرادی که در مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه ها و ساختارها را تطبیق دهند و برای مشکلات پیچیده ای مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند.

شرایط تحصیل رشته عمران در ژاپن

نقشی که از مهندسان عمران طلب می شود، به سرعت از ساخت کمی و کارآمد سازه های مهندسی عمران به توسعه و نگهداری/ مدیریت زیرساخت های اجتماعی، انتخابی و پایدار تغییر یافته است که محیط طبیعی و اجتماعی فعلی را مورد توجه قرار می دهد. به همین دلیل است که هدف آموزشی این بخش، تربیت متخصصانی است که دارای دانش پایه و همچنین سازگاری و گستردگی غنی در این رشته باشند. مهندسان عمران با داشتن تعهد و اخلاقیات و دیدگاه زیست محیطی قادر به کار مستقل هستند که با نشان دادن توانایی هایشان مورد اعتماد قرار می گیرند. رشته های دانشگاهی مورد استفاده در این بخش مربوط به ساختمان ها و زیرساخت های حمایت کننده از ایمنی و راحتی در زندگی مدرن امروزی است. حتی در ویرانه های باستانی و میراث فرهنگی، رگه هایی از نبوغ متنوع انسان در این زمینه دیده می شود.

عمران یک رشته قدیمی است که همراه با پیشرفت نسل بشر به پیشرفت خود ادامه می دهد. گروه مهندسی عمران با روی آوردن مهندسان، طراحان و محققان مجهز به دانش، حساسیت و چشم انداز مورد نیاز برای ایجاد طرح ها و فن آوری های آینده، هماهنگ با پیشرفت در زندگی را حل می کند. دانشجویان گروه مهندسی عمران مسائل واقعی مربوط به برنامه ریزی شهری، تأمین زیرساخت های عمومی، حفاظت از محیط زیست، آمادگی در برابر بلایای طبیعی و موارد دیگر را بر عهده می گیرند. آنها در 5 دوره مهندسی زیرساخت، مطالعات آب و محیط زیست، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری به یادگیری عملی می پردازند. در کنار کلاس های سخنرانی تخصصی و مطالعه موضوعات در طیف گسترده ای از زمینه های مرتبط، دانشجویان قادر به کسب دانش و تجربه ای گسترده هستند.

شرایط تحصیل رشته عمران در ژاپن

گروه های تحقیقاتی در رشته عمران در ژاپن

مهندسی سازه کاربردی، برای اجرای صحیح تأسیسات مهندسی عمران، ساخت پل و بسیاری از سازه های دیگر ضروری است. مهندسی سازه به ساخت مناسب و دقیق آنها کمک می کند. علاوه بر این، مکانیک کاربردی درگیر تحقیقات اساسی است که بنیان ریاضی و نظری مهندسی سازه را فراهم می کند. گروه تحقیقاتی کیمورا، گروه تحقیقاتی ساکی و گروه تحقیقاتی توهی بر روی این مهارت ها تحقیق می کنند. سازه های بتنی برای ساخت زیرساخت های شهری که یک زندگی امن و راحت را تحقق می بخشد کاملاً ضروری است. این رشته طراحی، ساخت، نگهداری و مدیریت بتن و همچنین استفاده موثر از ضایعات بتن را در نظر می گیرد که گروه تحقیقاتی کاتو به بررسی علمی این موارد می پردازد.

تجزیه و تحلیل و آزمایشات مربوط به خاک و پایه ها، تونل ها، پل های طولانی، سدها، ساختمان های بلندمرتبه، محل دفن زباله های ساحلی و سایر زیرساخت های اجتماعی، در انواع مختلف مورد بررسی قرار دارند. این رشته همچنین با استفاده از منابع تئوری و آزمایشات، مشکلات مهندسی مربوط به زمین را توضیح می دهند که گروه تحقیقاتی کیکوچی و گروه تحقیقاتی تسوکاموتو به مطالعه این موارد می پردازند.

هیدرولیک محیطی، تعداد زیادی از مشکلات مربوط به محیط زیست و پیشگیری از بلایای طبیعی که شامل هوا و آب است (از جمله آلودگی هوا، آلودگی آب، جاری شدن سیل و سونامی غول پیکر)، را بررسی و آشکار می کند. آنها با توجه به مشاهدات، آزمایشات و شبیه سازی های عددی آنها را کشف می کنند. گروه تحقیقاتی ناکایوشی و گروه پژوهشی نیهای به این مهم می پردازند. نمودار زیر اطلاعات در مورد مسیرهای شغلی با توجه به تحصیلات را نشان می دهد:

مسیرهای شغلی مهندسان عمران در ژاپن

بورسیه تحصیلی در رشته عمران در ژاپن

جهت تحصیل بین المللی CVL در زمینه مهندسی عمران و مطالعات زیرساخت، با بورسیه های خارجی، فقط کسانی که در ابتدای روند پذیرش در کشور خود از سفارت ژاپن درخواست داده و مورد تایید قرار گرفته اند، می توانند شرکت کنند. برنامه بین المللی تحصیلات تکمیلی گروه مهندسی عمران در دانشگاه توکیو، دارای یکی از پیشرفته ترین محیط های آکادمیک در سطح جهانی است و دارای سیستم های پذیرش برای جذب دانشجویان با استعداد در سطح بین المللی است. به منظور دستیابی به دانشجویان بااستعداد در سطح جهان، دانشگاه های ژاپن در گروه مهندسی عمران به صورت بین المللی و عادی به دانشجویان پذیرش اعطا می نمایند. دانشجویانی که خارج از کشور ژاپن زندگی میکنند و تمایل به تحصیل عمران در این کشور دارند میتوانند برای دریافت پذیرش، بدون نیاز به سفر به توکیو جهت آزمون ورودی اقدام نمایند.

این دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در ژاپن می توانند برای پذیرش در آزمون های ورودی آنلاین هم شرکت کنند. از سوی دیگر، دانشجویان بین المللی که در ژاپن مستقر هستند میتوانند با شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه به صورت عادی پذیرش اخذ کنند. همچنین دانشجویان در این گروه مهندسی امکان دریافت بورسیه تحصیلی به صورت کامل را نیز دارند که جهت اخذ آن باید واجد شرایط بوده و مدارک لازم را به دانشگاه ارائه نمایند. از جمله شرایط مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در این گروه عبارت است از:

  • دانشجو تبعه خارجی بوده و مقیم دائم ژاپن نباشد.
  • دانشجو دانش زبان انگلیسی برای شرکت در کلاس ها و ارائه تحقیق به زبان انگلیسی را دارا باشد.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *