ویزای تحصیلی

رشته معماری در آمریکا

رشته معماری در آمریکا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، افراد باید از بین مدارس، کالج ها و دانشگاه های برتر آمریکا که برنامه های معماری تخصصی را ارائه می دهند یکی را انتخاب کنند. تحصیل رشته معماری در آمریکا امکان آموزش در معتبرترین دانشگاه ها و کالج ها با کیفیت برتر آموزشی را ممکن می کند و بسیار مورد تقاضا قرار میگیرد. مدارک معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه ساختمان ها را به صورت مناسب و زیبا طراحی کنند.

دانشکده های برتر معماری دانش آموزان را برای ترکیب اصول سودمندی، دوام و زیبایی آماده می کنند. مطالعات معماری منجر به مشاغلی مانند معمار، طراح شهری، معمار منظر یا مهندس سازه می شود. آمریکا به دلیل داشتن مدارس عالی تجارت، دانشکده های پزشکی و دانشکده های مهندسی شهرت بین المللی دارد و دانشجویان بین المللی در آمریکا می توانند از بین طیف گسترده ای از رشته های ارائه شده توسط بهترین دانشگاه های جهان، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رشته معماری در آمریکا

هنگام آماده شدن برای تحصیل در رشته معماری به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یکی از مهمترین تصمیماتی که متقاضی باید بگیرد، محل تحصیل است. این مرحله همچنین هیجان انگیزترین مرحله است و یک دانشجوی بین المللی به زودی با ارزیابی موقعیت، شرایط ورود، شهریه و برنامه درسی دقیق، مسیری موفق را پیدا می کند. آمریکا بسیاری از برنامه های مختلف معماری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. ممکن است تصمیم گیری در مورد اینکه، کدام محل تحصیل بهترین آموزش را ارائه می دهد یا کدام شهر مناسب ترین مکان ممکن است دشوار باشد. نیازها و خواسته های هر دانشجوی بین المللی از نظر تحصیلات متفاوت است و تفکر در مورد آن نیازها به طور عالمانه بسیار مفید است. باید دانست هر چقدر که کار برای حضور در کالج های برتر معماری در آمریکا مطلوب باشد، به دلیل محدودیت های دیگر همیشه امکان پذیر نیست.

اگر دانشجویان بین المللی می خواهند جستجوی خود را محدود کنند، در زیر یک بررسی سریع از دانشکده های برتر معماری بر اساس موقعیت آنها در ایالات متحده موجود است. اگر فردی به دنبال سواحل آفتابی و هوای گرم ساحل غربی باشد باید بداند برترین کالج معماری در ساحل غربی موسسه معماری جنوب کالیفرنیا است. این رتبه بندی در میان 3 کالج برتر معماری در آمریکا قرار دارد. اگر فردی می خواهد برف، شلوغی شهر و طبیعت زیبای شرق ایالات متحده را تجربه کند باید بداند دانشگاه فیلادلفیا ممکن است مکانی برای تحصیل در رشته معماری باشد. این کالج مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در معماری ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی در این شهر آمریکایی پیشرفته، خیابان های برفی زیاد و عطر و طعم غذاهای لذیذ را تجربه خواهند کرد.

شرایط تحصیل رشته معماری در آمریکا

چرایی تحصیل رشته معماری در آمریکا

باید اضافه کرد که تحصیل در رشته معماری در جنوب ایالات متحده نا امید کننده نخواهد بود. هوا در این منطقه گرم است، مردم آرام هستند و تمرکز بر طراحی پایدار، دانشگاه هوستون را به گزینه ای عالی برای تحصیل در رشته معماری تبدیل کرده است. دانشجویی بین المللی زیادی در این دانشگاه وجود دارند. تنوع همراه با آرامش زندگی، جنوب را به مکانی عالی برای مطالعه معماری تبدیل می کند. هر دانشگاه تاریخ شروع و پایان مختص خود را خواهد داشت، اما به طور کلی سال تحصیلی از پاییز آغاز می شود و در اواخر بهار یا اوایل تابستان به پایان می رسد. بعضی از دانشگاه ها برنامه درسی خود را به چهار ترم تقسیم بندی می کنند، در حالی که برخی دیگر سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کنند. برخی نیز ممکن است ترجیح دهند برنامه را حول ترم های 3 ماهه بچینند.

هزینه رشته معماری در آمریکا

بیشتر دانشگاه ها در کریسمس و تابستان تعطیل هستند، اگرچه دانش آموزان ممکن است به جای تعطیلات طولانی، مدرسه تابستانی را انتخاب کنند. هزینه های مربوط به تحصیل در آمریکا از مکانی به مکان دیگر متفاوت خواهد بود. عوامل این موضوع شامل مدت زمان برنامه و همچنین نوع دانشگاه و اعتبار آن است. همچنین ممکن است هزینه تحصیل برای دانشجویانی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند هزینه کمتری داشته باشد، گرچه این مورد نیز متفاوت است. مدت زمان یک دوره تحصیلی بسته به مدرک متفاوت خواهد بود. تکمیل مدرک لیسانس 3 تا 5 سال طول می کشد.

نمودار زیر سهم هزینه های مختلف دانشجویی را به صورت درصد در آمریکا نشان می دهد:

سهم هزینه های مختلف زندگی دانشجویی در آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته معماری

اهمیت معماری در دنیای پیشرفته امروز و مخصوصا در ایالات متحده آمریکا برای همگان کاملا روشن است. از همین رو و همچنین به واسطه کیفیت بالای تحصیلی و بازار کاری خیلی خوب اکثر دانشجویان بین المللی علاقه مند تحصیل رشته معماری در کشور آمریکا هستند. در همین زمینه نیز اغلب دانشگاه های آمریکا برنامه معماری را در قالب انواع برنامه های تحصیلی خود قرار داده اند.

از بهترین دانشگاه های آمریکایی در سال 2024 برای تحصیل در این رشته می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های معماری آمریکا مطابق رنکینگ QS در سال 2024
رتبه جهانیرتبه ملیدانشگاه
21موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
62دانشگاه هاروارد
93دانشگاه کلیفرنیا برکلی (UCB)
154دانشگاه کلمبیا
185موسسه فناوری جورجیا
186دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA)

شرایط کاری معماران در آمریکا

مدارک صادره از ایالات متحده آمریکا نیز در بسیاری از مناطق جهان معتبر شناخته شده است، که این باعث افزایش شانس یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی می شود. هزینه واقعی زندگی هم بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود. سیستم دانشگاهی آمریکا کاملاً معمولی شناخته شده است و دانشجویان در سطح دانشگاه از نظر حضور، شرایط درسی و تکالیف انعطاف پذیری کاملی دارند. در کل معماری در آمریکا از یک بازار کاری خوبی برخوردار است و در حال حاضر متوسط درآمد سالیانه معماران در این کشور حدود $ 120000 (دلار) است.

پیش نیازهای رشته معماری در آمریکا

تقریبا در همه کالج های برتر معماری در ایالات متحده دانشجویان بین المللی نیاز به کسب نمره TOEFL دارند. این دانشگاه ها در بسیاری از موارد انتظار نمونه کارها، مقاله ها و مصاحبه ها را از دانشجویان دارند. دانشجویان بین المللی که در حال تحقیق در مورد محل تحصیل در رشته معماری هستند باید به وضوح درک کنند که آن دانشگاه یا کالج از دانشجویان بین المللی خود چه چیز می خواهد. در ضمن اکثر دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجوی رشته معماری نتیجه آزمون SAT و یا ACT را نیز می خواهند. همچنین توصیه نامه های معلمان، مقامات یا مشاوران نیز مفید خواهد بود. باید دانست دانشگاه های کورنل (نیویورک)، هاروارد (ماساچوست) و رایس (تگزاس) کالج های برتر معماری هستند. کسب مدرک در ایالات متحده از بسیاری جهات سودمند است.

مدارک صادره از ایالات متحده آمریکا نیز در بسیاری از مناطق جهان معتبر شناخته شده است، که این باعث افزایش شانس یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی می شود. هزینه واقعی زندگی هم بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود. سیستم دانشگاهی آمریکا کاملاً معمولی شناخته شده است و دانشجویان در سطح دانشگاه از نظر حضور، شرایط درسی و تکالیف انعطاف پذیری کاملی دارند. متقاضیان محترم تحصیل و اقامت کاری پس از آن می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با مشاوران و وکلای حقوقی متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره های رایگان ما استفاده نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته معماری در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته معماری در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط کاری معماران در آمریکا چگونه است؟ مدارک صادره از ایالات متحده آمریکا نیز در بسیاری از مناطق جهان معتبر شناخته شده است، که این باعث افزایش شانس یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی می شود. هزینه واقعی زندگی هم بسته به انتخاب و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود. سیستم دانشگاهی آمریکا کاملاً معمولی شناخته شده است و دانشجویان در سطح دانشگاه از نظر حضور، شرایط درسی و تکالیف انعطاف پذیری کاملی دارند. در کل معماری در آمریکا از یک بازار کاری خوبی برخوردار است و در حال حاضر متوسط درآمد سالیانه معماران در این کشور حدود 120000$ (دلار) است.
  • پیش نیازهای رشته معماری در آمریکا به چه صورت است؟ تقریبا در همه کالج های برتر معماری در ایالات متحده دانشجویان بین المللی نیاز به کسب نمره TOEFL دارند. این دانشگاه ها در بسیاری از موارد انتظار نمونه کارها، مقاله ها و مصاحبه ها را از دانشجویان دارند. دانشجویان بین المللی که در حال تحقیق در مورد محل تحصیل در رشته معماری هستند باید به وضوح درک کنند که آن دانشگاه یا کالج از دانشجویان بین المللی خود چه چیز می خواهد. در ضمن اکثر دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجوی رشته معماری نتیجه آزمون SAT و یا ACT را نیز می خواهند. همچنین توصیه نامه های معلمان، مقامات یا مشاوران نیز مفید خواهد بود. باید دانست دانشگاه های کورنل (نیویورک)، هاروارد (ماساچوست) و رایس (تگزاس) کالج های برتر معماری هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *