ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در ایتالیا

تحصیل رشته معماری در ایتالیا

تحصیل رشته معماری در ایتالیا یکی از بهترین فرصت های برای متقاضیان علاقه مند به رشته های مهندسی است و مورد استقبال فراوان قرار میگیرد. استادان و دانشجویان در جو دوستانه دانشگاه های ایتالیا فعالیت کرده، فضای فرهنگی بسیار متنوع است و معماری دانشگاه ها بسیار عالی است. این تجربه مشترک کسانی است که در کشور ایتالیا تحصیل کرده اند. ایتالیا پیشتاز مد و معماری است. آفتاب گرم، نسیم دریا، میوه ها و سبزیجات خوشمزه، همه از عناصر اساسی سبک زندگی مدیترانه ای هستند که به دلیل سالم بودن بسیار مورد توجه است. به عنوان مثال ساردینیا یکی از معدود مناطق آبی در جهان است که در آن افراد اغلب به بیش از 90 سال می رسند. دانشگاه های ایتالیا در کنار ارائه دوره های مقرون به صرفه از لحاظ آموزشی هم عالی هستند.

از طرف دیگر، امکان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان، هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی و فراهم بودن امکان اقامت پس از تحصیل در ایتالیا، سبب شده است تا این کشور به یکی از 10 مقصد برتر مهاجرت تحصیلی در جهان نامیده شود.

شرایط تحصیل رشته معماری در ایتالیا

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه در اروپا است که در سال 1088 تاسیس شده است. این بدان معناست که تقریباً 1000 ساله است. بولونیا همچنین نام فرآیندی است که توسط منطقه آموزش عالی اروپا برای ایجاد یک سیستم آموزش منسجم، یکنواخت و جذاب استفاده شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی از این سیستم پیروی می کنند.

کشور ایتالیا از یک تجربه طولانی و غنی در امر آموزش بهره می برد. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه های پایین تری در مقایسه با همتایان غربی خود دارند. دانشجویان بین المللی در برخی رشته ها شهریه کمتر و در برخی دیگر شهریه های بیشتری پرداخت می کنند. هزینه های تحصیل نسبتا کم است اما در کنار آن بورس های تحصیلی هم ارائه می شوند. اگرچه مردم ایتالیا گرم و مهربان هستند اما عدم تسلط آنها به انگلیسی ارتباط با آنها را مشکل می سازد پس بهتر است قبل از رفتن به ایتالیا زبان ایتالیایی بیاموزیم.

دانشگاه های ایتالیا برنامه هایی دارند که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تدریس می شوند. به همین دلیل، برای پذیرفته شدن در یکی از برنامه های آنها، باید مدرک مهارت انگلیسی یا ایتالیایی را ارائه داد. توانایی های زبانی ایجاد می شود که به دانشجویان امکان می دهد یک موضوع علمی را بفهمد، در مورد آن بحث کند و نظر خود را در مورد آن بیان کند. بعلاوه، به دانش آموز آموزش داده می شود که چگونه از طریق ادبیات مربوطه راه خود را پیدا کند و آن را به درستی تفسیر کند. نمودار زیر تعداد دانشجویان دانشگاه های ایتالیا در سال 2021، براساس رشته تحصیلی را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان دانشگاه های ایتالیا

محبوب ترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته معماری در ایتالیا

این دانشگاه ها محبوب ترین دوره ها برای دانشجویان بین المللی هستند که هدفشان کسب مدرک معماری در رم است:

  1. دانشگاه ساپینزا رم: رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان، ساپینزا را در ردیف بهترین دانشگاه های ایتالیا برای کیفیت تحقیق، آموزش و ابعاد بین المللی قرار می دهد. علاوه بر این، ساپینزا در بسیاری از موضوعات به عنوان یک معیار برتر است. مدرک کارشناسی ارشد حفاظت از آثار معماری که عمدتا روی میراث فرهنگی متمرکز است این رشته با هدف آموزش دانشجویان برای تلفیق و حفظ میراث معماری و زیست محیطی موجود و توسعه پروژه های با کیفیت بالا که رابطه بین پروژه های جدید، محیط و جنبه های تاریخی را در نظر می گیرد، پایه گذاری شده است.
  2. دانشگاه بین المللی تلماسی UNINETTUNO: از مدل آموزش کنسرسیومی متشکل از 43 دانشگاه ایتالیایی و خارجی استفاده می کند. این کنسرسیوم از سال 1992، هزاران دانشجوی ایتالیایی و خارجی چه به صورت آنلاین و چه حضوری آموزش داده است. مفاهیم اساسی در معماری کامپیوتر شامل معماری داخلی سیستم پردازش داده، اصول پردازشگر، حافظه و عملکرد دستگاه های ورودی و خروجی می باشد.
  3. دانشگاه لوئیس: اولین دانشگاه ایتالیایی در شهر میراث جهانی رم است، جایی که زیبایی، تاریخ و فرهنگ یک محیط بی نظیر، فرصت های شغلی و یک تجربه زندگی به یاد ماندنی را برای دانشجویان فراهم می کند.
  4. دانشگاه Tor Vergata رم: کاملاً در ارتقا یک بعد بین المللی از مطالعات مشارکت دارد و از این رو در تحقیقات بین المللی فعال تر شرکت می کند.
  5. دانشگاه کنت- دانشکده مطالعات کلاسیک و رنسانس رم: یک مرکز تخصصی تحصیلات تکمیلی است. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد اکثرا به زبان انگلیسی پیگیری می شود و شامل دروسی در زمینه های تاریخ باستان، تاریخ هنر، تاریخ روم و باستان شناسی است.

محبوب ترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته معماری در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته معماری در ایتالیا

دوره ها و دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد در معماری ارتباط تنگاتنگی با سایر رشته ها مانند هنر و طراحی دارد. معماری در تاریخ بشر و انسان شناسی بسیار مهم است. مدارک معماری با موضوعات دانشگاهی مانند مهندسی ساخت و ساز، طراحی گرافیک، طراحی تجربه کاربر و هنر مشترک است. معماران باید چشم به زیبایی، سودمندی و دوام داشته باشند. در طول دوره های معماری، به سبک های معماری، علم طراحی، ساختارهای طراحی، معماری منظر و طرح های سه بعدی می پردازند. دانستن نحوه کار با بافت، رنگ، کنتراست، نور و بسیاری از جنبه های دیگر به دانشجویان این امکان را می دهد که در طراحی ساختمان ها متخصص شوند. همچنین به مواردی چون تجزیه و تحلیل معماری معاصر، طراحی و توسعه شهر، سیاست طراحی شهری، طراحی مسکونی و ساخت سیستم سبز می پردازند.

مدارک معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه ساختمان ها را به طور مناسب و زیبا طراحی کنند. دانشکده های برتر معماری دانش آموزان را برای ترکیب اصول سودمندی، دوام و زیبایی آماده می کنند. پس از فارغ التحصیلی در رشته معماری، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که به عنوان یک معمار مجاز، تکنسین CAD، طراح داخلی و فضایی و طراح شهری، نقشه بردار ساختمان، مدیر ساخت، معمار منظر یا مهندس سازه کار کنند. دوره کارشناسی ارشد در معماری محیطی که عمدتا روی میراث معماری ایتالیایی متمرکز است، با هدف آموزش دانشجویان برای تلفیق و حفظ میراث معماری و محیط زیست بوجود آمده است. شایان ذکر است هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب €3000 (یورو) و 2000€ (یورو) در سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره آنان بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *