ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در ترکیه

تحصیل رشته معماری در ترکیه

تحصیل رشته معماری در ترکیه از رشته های پرتقاضا محسوب می شود که دانشجویان آسیایی و اروپایی را به تحصیل در ترکیه ترغیب می کند. این کشور اروپایی آسیایی جذابیت های زیادی برای دانشجویان بین المللی و غیر ترک دارد. در ایران بسیاری از دانشجوها تحصیل در ترکیه را دوست دارند زیرا زبان ترکی زبان راحتی است و البته برخی به دلیل نزدیکی به ایران آن را انتخاب می کنند. همچنین در ترکیه ایرانیان زیادی زندگی می کنند که این نشان از شرایط خوب برای ایرانیان دارد.

رشته معماری در ترکیه در دانشگاه ها تدریس می شوند و دانشگاه ها نیز براساس چهارچوب و اصول آموزشی معتبر به دانشجویان ارائه می شود. در ترکیه رشته معماری به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه می شود. برای آنکه بتوانید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید باید دانش خوبی از زبان انگلیسی و یا زبان ترکی داشته باشند تا بتوانند صحبت های استاد را بفهمند و متون را مطالعه کنند، در مباحث شرکت داشته باشند و البته با دانشجویان دیگر ارتباط برقرار کنند. در این کشور رشته معماری جایگاه ویژه ای دارد زیرا ترکیه ای ها به زیبایی شناسی علاقه دارند و تمایل دارند تا معماری زیبا را در بناها و ساختمان های خود اجرا کنند.

شرایط رشته معماری در ترکیه

شما می توانید در ترکیه در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته معماری تحصیل کنید. البته که در دانشگاه های ترکیه شهریه ها متفاوت هستند. همچنین هزینه های زندگی در شهرهای ترکیه متفاوت است. برای آنکه در خصوص تحصیل در ترکیه اطلاعات جمع آوری کنید می بایست ابتدا چند دانشگاه که رشته معماری را ارائه می دهند را بررسی کنید. در این دانشگاه ها شرایط پذیرش متفاوت است. همچنین ممکن است طول تحصیل در برخی از دانشگاه نیز متفاوت باشد. مدارک معماری در کشور ترکیه به دانشجویان می آموزد که برای اهداف زیست محیطی، اجتماعی و زیبایی، مناطق سبز و اماکن و بناهای تاریخی را برنامه ریزی، طراحی، بازسازی و حفظ کنند. مناظر طبیعی و مصنوعی مدرن و مناسب فضای زندگی و حفاظت از آن را طراحی می کنند.

تخصص های معماری در ترکیه شامل گرافیک منظره دیجیتال، طراحی محیط، منظره فرهنگی، نقشه فنی و موارد دیگر است.

مقاطع تحصیلی مهاجران در رشته معماری در ترکیه

دانشگاه های مشهور رشته معماری در ترکیه

آموزش معماری در دانشگاه فنی استانبول (ITU)، با داشتن سابقه طولانی از ارزش های نوآورانه و متعارف، به تولید معماری معاصر در ترکیه کمک می کند. ماموریت گروه معماری این است که دانشجویان را با آگاهی و مهارت زیست محیطی مجهز کند تا با تفکر انتقادی و آگاهی تاریخی به مسائل معماری نزدیک شوند. هر دانشجو با ارزش های اخلاقی و زیبایی شناختی و همچنین نگرانی برای رفاه جامعه و افراد، همراه با درک پیشرفت های تکنولوژیک معاصر آشنا می شود. چشم انداز دپارتمان این است که به دانشجویان فرصتی برای ارتقا ظرفیت فکری و توسعه هویت معماری خود در یک فضای آموزشی معتبر و با کیفیت بین المللی بدهد.این دانشگاه خاص دوره های متنوعی را برای دانشجویان فراهم می کند، علاوه بر فرصت های مضاعف عمده که توسط سایر بخش ها در دانشکده ارائه می شود. همچنین فرصت های کاری و شغلی در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه های مشهور جهت تحصیل رشته معماری در ترکیه

گروه معماری دانشکده معماری ITU چندین برنامه تحصیلات تکمیلی را در دانشکده تحصیلات تکمیلی ITU، مهندسی و فناوری و دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی ITU اجرا می کند. معماری، فناوری کنترل محیط و ساختمان، تاریخ معماری، مدیریت پروژه و ساخت و ساز، در برنامه های تحصیلات تکمیلی مرمت در گروه معماری بیان می شوند و تحصیلات تکمیلی همچنین در خصوص محاسبات طراحی معماری و برنامه های بین رشته ای طراحی شهری به دانشجویان می آموزد. علاوه بر این، مطالعاتی در زمینه طراحی معمار و تاریخ معماری و مرمت و علوم ساختمان و محاسبات طراحی معماری و تاریخ هنر نیز ارائه می دهد.

متداول ترین روش برای ارزیابی سطح انگلیسی شما با شرکت در یک آزمون انگلیسی استاندارد است، مانند:

  • PTE Academic آزمون پیرسون انگلیسی
  • TOEFL iBT آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
  • آیلتس آکادمیک
  • C1 Advanced

معرفی دانشگاه معماری بی استانبول بیلگی در ترکیه

دانشکده معماری دانشگاه Bilstanbul Bilgi در سال 2009-2010 تأسیس شد. برنامه ای در طراحی معماری که در سال 2005 به عنوان یک پروژه مشترک توسط دانشگاهیان برجسته و طراحان معماری ترکیه تأسیس شد که تحصیلات معتبری در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری BİLGİ در پردیس سانترالستانبول انجام می شود. دانشکده معماری BİLGİ با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی در زمینه معماری و طراحی، با هدف ارائه یک آموزش بین رشته ای است. برنامه های 4 ساله دوره کارشناسی در گروه های معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی که با توجه به مدل تعاملی آموزش طراحی شده اند، این امکان را برای دانشجویان فراهم می کنند که در محیط استودیو تحصیلات خود را دنبال کنند. اگر قصد اعزام دانشجو به ترکیه در رشته معماری را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص رشته معماری در ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل رشته معماری در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته معماری در ترکیه چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته معماری در ترکیه بسته به محل سکونت دانشجویان و سبک زندگی آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا 8700TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته معماری در ترکیه وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی در رشته معماری در ترکیه می توانند، حین تحصیل این رشته تحصیلی در این کشور 18 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *