ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در روسیه

تحصیل رشته معماری در روسیه

تحصیل رشته معماری در روسیه بر اساس روش های غربی بنا شده است و دارای مقاطع متوالی است: مقطع لیسانس، مقطع فوق لیسانس و دکترا. برای دریافت دیپلم، دانش آموزان امتحانات اصلی را می گذرانند و یک رساله یا پروژه معماری می نویسند. مدارک معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه ساختمان ها را طراحی کنند که از نظر زیبایی و ظاهری مناسب باشند.

دانشکده های برتر معماری دانش آموزان را برای ترکیب اصول سودمندی، دوام و زیبایی آماده می کنند. مطالعات معماری منجر به مشاغلی مانند معمار پروژه، طراح شهری، معمار منظر یا مهندس سازه می شود. تحصیل در روسیه، به دلیل مدارس عالی مهندسی، دانشکده های پزشکی و عشق به علوم پایه مشهور است. برای تحصیل در کشور روسیه نیازی به صحبت به زبان روسی ندارید، زیرا دانشگاه ها و کالج های این کشور طیف گسترده ای از مدارک بین المللی کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

آشنایی با پرطرفدارترین زیر مجموعه های رشته معماری در روسیه

از محبوب ترین دوره های معماری در بین دانشجویان بین المللی در روسیه موارد زیر را می توان نام برد:

  1. برنامه” طراحی شهری پایدار” برای ایجاد یک تصویر منسجم از محیط های پایدار شهری و همچنین ارائه دانش نظری و مهارت های عملی به دانشجویان و پزشکان طراحی شده است که به آنها امکان مدیریت توسعه شهری در مناطق شهری را می دهد.
  2. “نمونه سازی از شهرهای آینده” برنامه ای است که برای نمونه سازی آینده شهرها در دانشگاه های تحقیقات ملی و مدرسه عالی اقتصاد (HSE) به صورت یکپارچه با یک رویکرد چند رشته ای در رابطه با پروژه های شهر، فن آوری های مختلف و مطالعات شهری ارائه می شود، در نتیجه دانشجویان یک رویکرد جامع در گسترش و بازآفرینی شهری را ارائه می دهند.
  3. تئوری طراحی و ساخت ساختمانها و سازه ها آموزش متخصصان در زمینه طراحی انواع مختلف سازه های ساختمانی، از جمله سازه های هسته ای فضایی با دهانه بزرگ و پوسته ها و همچنین محاسبه آنها برای مقاومت، پایداری و اثرات دینامیکی را بر عهده دارند.
  4. برنامه توسعه و مدیریت شهری توسط دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد (HSE) با هدف آموزش متخصصان حرفه ای برای کار در مراکز اداری عمومی و شهری، سازمان برنامه بودجه و تیم های تحلیلی پایه گذاری شده است.
  5. میکروبیولوژی در طراحی شهری یا همان “Biocity” یک دوره چند رشته ای است که انواع مختلفی از اجزای زیستی nv در رابطه با محیط شهری را بررسی می کند. شرکت کنندگان در این برنامه با مهارت های مختلف پیوندهای بین یک محیط شهری و فرآیندهای زیستی را کشف می کنند. دانش آموزان همچنین می توانند دوره های فشرده روسی را بدون هیچ گونه دانش قبلی در مورد زبان شروع کنند.

چرایی تحصیل رشته معماری در روسیه

چرایی تحصیل رشته معماری در روسیه

ابتدا باید اشاره کرد که تحصیل و زندگی در روسیه مقرون به صرفه است. در مقایسه با همتایان غربی خود، دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه های تحصیل رشته معماری بین 1450€ تا 7500€ (یورو) در سال است و هزینه فقط چند برنامه تحصیلی بیش از 10000€ (یورو) است. هزینه های زندگی نیز بسیار کم است. اکثر دانشجویان بین المللی می توانند کلیه هزینه های ماهانه را با بودجه ای بین 300€ تا 600€ (یورو) پرداخت کنند. از طریق تحصیل در روسیه می توان برای یکی از 15000 بورس تحصیلی موجود اقدام نمود. مقامات روسی سرمایه های زیادی برای جذب استعدادهای بین المللی در نظر گرفته اند. و این مشوق تحصیل بیش از 300000 دانشجو است که تصمیم می گیرند در روسیه برای کسب مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت کنند.

دانشگاه های روسیه از نظر بین المللی شهرت زیادی دارند. آنها در رده بندی دانشگاه های جهانی حضور دارند و در مورد رشته هایی مانند فیزیک، مهندسی و پزشکی برجسته هستند. با تحصیل در این کشور می توان از امکانات و دانشگاه های مدرن لذت برد. دانشگاه های این کشور همچنین به داشتن فناوری های پیشرفته، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خود افتخار می کنند، امکاناتی که برای کمک به دانشجویان در دستیابی به اهداف علمی آنها وجود دارد. با تحصیل در روسیه همچنین می توان زبان روسی را به صورت رایگان یاد گرفت. روسی ممکن است زبانی با تقاضای زیاد نباشد اما مطمئناً یک دارایی در رزومه دانشجوها است، خصوصاً اگر هدف، کار در یک شرکت بین المللی باشد که تلاش می کند کارمندانی با مهارت های پیشرفته روسی پیدا کند. مهم این است که بسیاری از دانشگاه ها دوره آمادگی یک ساله برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند.

تحصیل رشته معماری در موسسه معماری مسکو در روسیه

موسسه معماری مسکو رشته های تخصصی گسترده ای در زمینه برنامه ریزی شهر، معماری ساختمانهای مسکونی و عمومی، طراحی معماری، معماری ساختمانهای صنعتی، معماری مجتمع های کشاورزی، نظریه و تاریخ معماری، مرمت بناهای معماری، معماری داخلی و محوطه سازی را آموزش می دهد. زبان آموزش در این دانشگاه روسی است. دوره کامل تحصیلات 6 سال طول می کشد. اما اگر متقاضی مهارت کافی در طراحی، هنر و فنون مهندسی را ندارد، باید قبل از اینکه به عنوان دانشجو پذیرفته شوید، در یک دوره آمادگی شرکت کنند. پس از گذراندن دوره کامل تحصیلات (6 سال)، دانشجویان به عنوان معمار واجد شرایط شناخته می شوند. پس از 4 سال نیز دانشجویان لیسانس مهندسی معماری می گیرند. در این کشور فقط مطالعه تمام وقت در رشته معماری در دسترس است. نمودار زیر درصد توزیع هزینه های زندگی در روسیه را نشان می دهد:

درصد توزیع هزینه های زندگی در روسیه

برای ورود به دانشگاه ارائه گواهی تحصیلات دوره قبل برای قبولی و پذیرش در رشته های مختلف از جمله معماری نیاز است. باید دانست روسیه بزرگترین کشور جهان است و 77% آن فقط یک میدان وسیع باز و یخ زده است. همچنین ، حدود 15 شهر به صورت مخفی در آن وجود دارد که کاملا ناشناخته هستند. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و مشاوره نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *