ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در سنگاپور

تحصیل رشته معماری در سنگاپور

با تحصیل رشته معماری در سنگاپور میتوان از ابزارهای مدرن آموزشی و دوره های با کیفیتی که خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی را پرورش می دهد، بهره برد. ارتباط قوی بین دانشگاه ها و صنایع این کشور، دوره های مربوطه را برای کسب مهارت های عملی ارزشمند تضمین می کند. سنگاپور یک کشور و جزیره ای باز است که سالانه بیش از 86000 دانشجوی بین المللی از 120 ملیت را پذیرا است. سنگاپور به عنوان یک مقصد انتخابی برای آموزش پیشرفته، در زمینه ایجاد محیطی ایمن و محرک برای توسعه نسل بعدی رهبران جهان بی نظیر است. این کشور مبتنی بر زیرساخت های مستحکم و اجرای صحیح فن آوری مدرن، اقتصادی پایدار و سالم ایجاد کرده است. این جزیره برای افرادی که می خواهند دستمزد بالایی کسب کنند و از استاندارد زندگی بالایی برخوردار باشند، مقصدی جذاب خواهد بود.

تحصیل رشته معماری در سنگاپور و شاخه های آن

معماری ترکیبی از هر دو حوزه هنری و علمی در روند برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان است. دو شاخه این رشته یعنی معماری و طراحی داخلی با یکدیگر مشترکات زیادی دارند. معماری هنر یا عمل طراحی و ساخت ساختمان است و آثار معماری اغلب به عنوان نمادهای فرهنگی درک می شوند. علاوه بر طراحی زیبایی ساختمان، یک معمار باید با استفاده از دانش خود در هنر، علم و فناوری، از ایمن بودن و عملکرد ساختمان اطمینان حاصل کند. ساخت و ساز نیز شامل مطالعه مصالح ساختمانی، تکنیکها، اقتصاد ساختمان، نقشه برداری کمیت و توسعه املاک است تا در زمینه برنامه ریزی، ایجاد، نگهداری و حفاظت از ساختمان ها آموزش دهد. دانش مورد نیاز شامل قانون ساخت و ساز، مدیریت پروژه، آناتومی ساختمان، عملیات سایت ساخت و ساز است.

طراحی منظر و باغ با طراحی پارک ها، باغ ها، پردیس ها، مسیرهای پیاده روی و خیابان ها نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد. یک معمار منظر با دانش خود در زمینه معماری، گیاه شناسی، جغرافیا، بوم شناسی و سایر رشته ها، محیط طبیعی و ساخته شده را تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و طراحی می کند. این دانش در روند طراحی برای افزایش زیبایی طبیعی یک فضا و تأمین مزایای زیست محیطی مفید است. شاخه برنامه ریزی شهری، همچنین به عنوان رشته شهرسازی نیز شناخته می شود که منحصر به طراحی کاربری زمین با توجه به محیط اطراف آن از جمله هوا، آب، حمل و نقل، ارتباطات و شبکه توزیع است. هدف از برنامه ریزی شهری بهینه سازی اثربخشی استفاده از زمین و زیرساخت های یک جامعه است. جدول زیر متوسط هزینه های زندگی در سنگاپور را نشان می دهد:

متوسط هزینه های زندگی در سنگاپور

مهارت های مهم در تحصیل رشته معماری در سنگاپور

مهارت های مهمی در این زمینه نیاز است. خلاقیت در فرآیند طراحی ضروری است، همان کاری است که یک معمار در کار خود انجام می دهد، طراحی ساختمان. هر اثر هنری نتیجه خلاقیت است و یک اثر معماری نیز همینطور است. مهم این است که فرد بتواند خلاقیت خود را به نحو احسن به نمایش بگذارد و مجبور به انجام مراحل طراحی برای برجسته شدن در این زمینه نباشد زیرا هر اثر معماری باید یک قطعه هنری باشد. ریاضیات غالباً پیش شرط اساسی ثبت نام در هر مقطعی است که مربوط به معماری، ساختمان و برنامه ریزی باشد. یک مهارت ریاضی قوی برای اطمینان از ایمنی ساختمان بسیار مهم است و هزینه پروژه ساخت در بودجه آن است. ریاضیات یک مهارت اساسی در این زمینه است.

هنگام کار بر روی یک پروژه ساخت و ساز، افراد زیادی درگیر هستند از جمله معماران، تیم ساخت و ساز، نقشه برداران و مقامات برنامه ریزی همه در موفقیت یک پروژه نقش مهمی دارند. مهارت های ارتباطی فارغ از اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنیم بسیار مهم است و در این زمینه نیز استثنا ندارد. در این رشته باید با افراد زیادی از جمله مشتریان، وکلا، مدیران ساخت و ساز، نقشه برداران، پیمانکاران و بسیاری دیگر باید ملاقات کرد. مهارت های ارتباطی خوب اطمینان حاصل می کند که نیازهای همه برآورده می شود و تحویل پروژه با موفقیت و مؤثر انجام می شود. سنگاپور به عنوان قطب مهم تجارت و آموزش شناخته می شود. با توجه به این نکته، جای تعجب نیست که دانشگاه های محلی در میان بهترین های جهان رتبه بندی می شوند و اغلب جایگاه خود را در 15 موسسه برتر آموزش عالی کسب میکنند.

مهارت های مهم در تحصیل رشته معماری در سنگاپور

دانشگاه ها و شرایط پذیرش در سنگاپور

هر موسسه شرایط مختلفی برای پذیرش در یک برنامه معماری، ساختمان و برنامه ریزی دارد و شرایط ورود نیز برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، شرایط تحصیل در سنگاپور عبارتند از: برای مدرک کارشناسی: آیلتس 6.5 و برای مدرک کارشناسی ارشد: مدرک لیسانس در زمینه مرتبط و آیلتس حداقل 6.5. هزینه های تخمینی برنامه ها در رشته معماری برای مدرک کارشناسی بین 5700$ تا 60960$ (دلار)، مدرک کارشناسی ارشد بین 43880$ تا 69750$ (دلار) و برای دکتری 43880$ (دلار) است. یکی از بهترین دانشگاه های شناخته شده معماری در سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) است که در رتبه 23 جهان قرار دارد و با پشتیبانی از تحقیقات پیشرفته رشته معماری مرتبط با استانداردهای جهانی، از شهرت دیرینه ای برخوردار است.

پلی تکنیک نانیانگ دوره های دیپلم تمام وقت از جمله دیپلم معماری و برنامه های بنیادی را ارائه می دهد. منابع، خدمات و امکانات دانشجویی فراوان و محیط مساعد برای رشد دانشجو فراهم می کند. در سال 2017-2018، نانیانگ پلی تکنیک 14734 دانش آموز را در میان 7 مدرسه مختلف مانند دانشکده طراحی، دانشکده مهندسی، دانشکده فناوری اطلاعات و غیره ثبت نام کرده است. پلی تکنیک سنگاپور که در سال 1954 تاسیس شده است، شامل 10 مدرسه دانشگاهی است. این اولین پلی تکنیک در سنگاپور است که از طیف متنوعی از دوره ها برای گسترش تجربه یادگیری دانش آموز، رویکرد آموزش تفکر طراحی را اتخاذ می کند. همچنین پلی تکنیک سنگاپور اولین نهادی است که بالاترین افتخارات سنگاپور را برای دستاوردهای حوزه پایداری محیط زیست دریافت کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران دقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *