ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در فرانسه

تحصیل رشته معماری در فرانسه

تحصیل رشته معماری در فرانسه با توجه به برنامه های مطالعه معماری موجود در جهان از بهترین انتخاب ها است و متقاضیان بسیاری دارد زیرا این کشور شهرها و بناهایی با معماری منحصر به فردی دارد که در جهان مشهورند. موزه های معروف و بناهای عظیم مذهبی و تاریخی از نمونه های درخشان معماری در این کشور است. در واقع این کشور و شهرهای آن می تواند الگوی معماران و منبع الهام آنان باشد. به همین دلیل علاقمندان هنر و معماری می کوشند تا از دانشگاه و کالج های فنی و علمی کاربردی در این کشور پذیرش اخذ کنند. می توان گفت تحصیل در رشته معماری در فرانسه رویایی دست نیافتنی است. گذر از خیابان های زیبا و تماشای معماری های اصیل بسیار جالب است.

در فرانسه از موزه زیبای پمپیدو در پاریس و موزه لوور گرفته تا اتاق های طلاکاری شده ورسای نمونه های درخشان معماری را در خود جای داده است. بعلاوه، کالج های معماری در فرانسه ممکن است دوره هایی را که برای بالقوه کسب اعتبار در مقطع تحصیلی خود نیاز دارید، ارائه دهند. شهر چراغ ها در قلب هنرمندان و رمانتیک های جهان جایگاه مهمی دارد. در واقع، این کشور به عنوان مقصد تحصیل در حال افزایش محبوبیت خود است. در طول سال های تحصیلی اخیر حدود 490052 دانش آموز بین المللی کشور فرانسه را برای تحصیل انتخاب کرده اند. اگر معماری رشته تحصیلی مورد نظر شما باشد، می توانید الهام گرفتن از گنجینه های باستان و مدرن فرانسه را در رزومه خود داشته باشید. در ادامه مقاله ای شما از نظر خواهید گذراند بیشتر در خصوص تحصیل در رشته معماری در کشور فرانسه صحبت خواهیم کرد.

گرایشات و دروس تحصیل رشته معماری در فرانسه

دانشجویان معماری در کشور فرانسه تحت بهترین اموزش ها و بهترین دوره های کاربردی معماری قرار می گیرند این دانشجویان در سطح شهر الگوهای زیادی برای فهم معماری دارند و این شهرها و آثار تاریخی و ساختمان ها و بناها به آن ها کمک می کند تا بتوانند این درس را بهتر فرا گیرند. همچنین طراحی در این رشته جایگاه ویژه ای دارد که در این کشور در دانشگاه استادان متخصصی این حرفه را به دانشجویان به صورت کاملا تخصصی آموزش می دهند. شما به عنوان یک دانشجو می توانید در دوره های زبان انگلیسی و زبان فرانسوی تحصیل کنید. حتی اگر زبان انگلیسی را انتخاب کنید می توانید در این کشور زبان فرانسوی را یاد بگیرید. زیرا معماری با تاریخ هنر در فرانسه و سلایق و علایق و حتی زبان فرانسوی ها ارتباط دارد. برخی از دروس مورد نظر در این رشته در کشور فرانسه عبارتند از:

  • تاریخ معماری
  • طراحی و تئوری معماری و ساخت
  • طراحی ساختمان و سازه ها
  • هنرهای لیبرال
  • طراحی حرفه ای
  • تاریخ هنر فرانسه
  • معماری قدیمی و مدرن

گرایشات و دروس تحصیل رشته معماری در فرانسه

شما می توانید در فرانسه پس از گشت و گذار در خیابان های پاریس و بازدید از Sacré-Cœur ،Notre Dame و Arc de Triomphe به راحتی از تاریخ معماری مطلع شوید و ساختارهای جدیدتری که در فرانسه پیدا خواهید کرد، از موزه ها گرفته تا مراکز خرید همگی در تحصیل شما کمک می کنند. فرانسه میزبان شبکه ای از دانشکده های مهندسی است که برنامه هایی در زمینه معماری ارائه می دهد. این گروه از موسسات به شما این فرصت را می دهند که تجربه ای را که برای شما مناسب است دنبال کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید دوره هایی را در طراحی و پیش نویس با کمک رایانه در حالی که مهارت های زبان فرانسه خود را تمرین می کنید، بگذرانید.

مزایای تحصیل رشته معماری در فرانسه

در کشور فرانسه رشته معماری رشته ای است ذاتا هنری که بر پایه دانش طراحی و مهندسی سازه ها و ساختمان های بزرگ دنبال می شود. کسانی که تحصیل در فرانسه در رشته معماری را انتخاب می کنند هم به علوم و هم هنر علاقه مند می شوند و شرایط پذیرش معماری معمولاً هم توانایی هنری و هم مهارت ریاضی را در نظر می گیرند.

معماران سازه هایی را طراحی می کنند که برای استفاده انسان مناسب باشد و بنابراین تا حد زیادی مسئول ایمنی و قابلیت اطمینان این سازه ها هستند، در عین حال می بایست نشان از هنر و مدرنیته و شکوه را خود جای داده باشد. فرانسوی ها بسیار به هنر و زیبایی در ساختمان ها علاقه دارند. اگرچه مقررات صدور مجوز معماری از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما شما معمولاً باید حداقل 5 سال تحصیل و 2 سال سابقه کار عملی را متعهد شوید.

مقاطع تحصیلی رشته معماری در فرانسه

به زبان ساده، سیستم آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین سیستم های جهان است. همچنین یکی از در دسترس ترین موارد است. بیشتر مطالعات شما احتمالاً در استودیویی برای کارهای طراحی، همراه با آموزش ها و درس های نقد قرار دارد. جلسات نقد، جلساتی در آموزش هنر و طراحی است که در آن دانشجو کار خود را به مدرسان و دانشجویان دیگر ارائه می دهد، و سپس بازخورد مربوط به آن کار را دریافت می کند. مدارک معماری در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه، همه چیز را از نحوه کار و اصول و قواعد و مقررات و برنامه ریزی و طراحی ابتدایی گرفته تا چگونگی ترسیم دقیق طرح های سه بعدی، چه با دست و چه با استفاده از برنامه های رایانه ای را به دانشجویان آموزش می دهند.

فرصت شغلی رشته معماری در فرانسه

مشاغل معماری اغلب حجم کار متنوعی دارند. یک معمار متبحر در یک شرکت کوچک و متوسط درگیر برنامه ریزی و بودجه بندی و رسیدگی به حساب های مالی و مذاکره با پیمانکاران و اطمینان از رعایت مقررات بهداشت و ایمنی در محل و تهیه مشخصات مواد و طرز کار با آن ها و در نهایت طراحی و رسم ساختمان و بناها است. در فرانسه تعمیر و مرمت و نگهداری از بناها نیز جایگاه مهمی دارد. زیرا فرانسه بناهای مهمی دارد که به نگهداری از آن ها اهتمام می ورزد. بسیاری از معماران تصمیم می گیرند که به صورت خود اشتغالی یا برای خود کار کنند، اگرچه برخی از آنها برای شرکت های بزرگ تر با حقوق ثابت کار می کنند. شما می بایست برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل رشته معماری با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا با مشاوران متبحر مشاوره نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *