ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در پرتغال

تحصیل رشته معماری در پرتغال

تحصیل رشته معماری در پرتغال در حال حاضر یکی از انتخاب های دانشجویان در لیست دانشگاه های مطرح در خارج از کشور محسوب می شود. تحصیل در یک کشور اروپایی پیشرفته و مدرن موجب می شود تا یک شخص به مرور و با تحصیل در یک دانشگاه خوب و معتبر و با قرار گرفتن در شهرها و فضای بین المللی و کار در این کشورها به تجربیاتش افزوده شود.

متقاضیان برای تحصیل به پرتغال نیز فکر می کنند زیرا کشور پرتغال علاوه بر دانشگاه های معتبر که در رتبه بندی جهانی رتبه های خوبی کسب کرده اند، فرصت های شغلی خوبی دارد. رشته معماری نیز که از رشته های پرطرفدار پرتغال محسوب می شود هرساله با فارغ التحصیلان آن افزوده می شود. تعدا قابل توجهی از این فارغ التحصیلان رشته معماری دانشجویان بین المللی غیر پرتغالی هستند که پس از اتمام تحصیل به کار در معماری روی می آورند.

اگر شما هم قصد دارید تا در کشور پرتغال تحصیل کنید و البته رشته معماری بخوانید می بایست رشته ها و مدت تحصیل و دانشگاه ها و شهرهای دانشجویی و هزینه های زندگی و تحصیل و البته شرایط اخذ پذیرش را بدانید. رشته معماری رشته است که در آن دانشجویان می توانند هنر و سلیقه خود را با دانش مهندسی و طراحی و ساخت و ساز درهم بیامیزند و سپس براساس آنچه در دانشگاه های پرتغال توسط استادان فرا گرفته اند آن را عملی و اجرا کنند. رشته معماری از رشته هایی است که با هنر و زیبایی شناسی گره خورده است. البته دانشجویان در این رشته با ابزار و نرم افزارهای تخصصی نیز آشنا می شوند. دروس این رشته نیز ترکیبی از هنر و داش مهندسی است. اگر شما علاقمند به طراحی و هنر هستید این رشته می تواند برای شما مناسب باشد.

دروس و گرایشات تحصیل رشته معماری در پرتغال

دروسی که در دانشگاه های پرتغال در رشته معماری ارائه می شود در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکترا متفاوت هستند. همچنین دوره های معماری از 3 ساله تا 5 ساله نیز باهم فرق دارند. دانشکده های معماری در پرتغال دوره هایی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های معماری، برنامه ریزی شهری، فضای داخلی ساختمان و نوسازی، طراحی و مد ارائه می دهد که باهم مرتبط هستند. یکی از دانشگاه های معروف دانشگاه فنی لیسبون است.

دروس و گرایشات تحصیل رشته معماری در پرتغال
حوزه های علمی تحت پوشش دانشگاه تازه تاسیس از علوم و مهندسی گرفته تا هنرها و علوم انسانی را شامل می شود و شامل معماری و طراحی است. این دانشگاه بیش از 40000 دانشجو دارد و یکی از برترین دانشگاه های اروپا در رتبه بندی جهانی است. دانشگاه ULisboa دارای چندین پردیس در مکان های مختلف در لیسبون است. برخی از دروس معماری عبارتند از:

  • طراحی معماری
  • رسم
  • ساخت
  • هندسه
  • تاریخ هنر
  • معماری شهر
  • معماری دیجیتالی
  • تاریخچه معماری
  • شهرنشینی
  • بیان هنر و چندرسانه ای
  • ساخت و ساز و فناوری

در پرتغال دانشگاه هایی که معماری را تدریس می کنند به عنوان یک مدرسه مدرن که سعی در تلفیق سنت و نوآوری دارند، یک نهاد مرجع در آموزش حرفه ای معماران، برنامه ریزان شهری و طراحان و همچنین در تولید تحقیقات تخصصی و بین رشته ای شناخته شده اجتماعی است. هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 10640€ (یورو) در سال و 3500€ (یورو) در سال می باشد. دانشجویانی که موفق به گذراندن دوره خود در تعداد سال های پیش بینی نشده شوند ، باید شهریه اضافی را برای هر ترم اضافی پرداخت کنند. هزینه سالانه را می توان در چند قسط طبق برنامه پرداخت مصوب، با برنامه 10 قسطی برای دانشجویان با مشکلات مالی ثابت شده پرداخت کرد.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته معماری در پرتغال

علاوه بر دانشگاه های قدرتمند، پرتغال همچنین میزبان تعدادی از پلی تکنیک های معتبر است. این دو نوع آموزش در دیگر کشورها نیز موجود است. در دانشگاه ها یک رشته به صورت آکادمیک و مبتنی بر تحقیقات ارائه می شوند اما در موسسات پلی تکنیک بیشتر براساس حرفه و کار و مهارت تریس می شود. برخی از رشته ها فقط در دانشگاه یا پلی تکنیک ارائه می شود، اما همپوشانی زیادی نیز وجود دارد. یکی از این رشته ها معماری است. کشور پرتغال نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی فرآیند بولونیا را در دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک های خود اجرا کرده است. هدف اصلاحات اروپا ایجاد یک ساختار مشترک برای آموزش عالی در سراسر اروپا است. پس رشته معماری که شما می خوانید مطابق با الگوهای سراسری اروپا است. دانشگاه پورتو یکی از دانشگاه های خوب و معتبر است که در رتبه بندی جهانی رتبه 300 را دارد.

تحصیل معماری در دانشگاه ها و موسسات پلی تکنیک در پرتغال

این یک دانشگاه دولتی واقع در از پورتو است که در سال 1911 تاسیس شد و دارای جامعه ای بزرگ با بیش از 31000 دانشجو است که شامل 3280 دانشجوی بین المللی است. دانشگاه لیسبون بزرگترین دانشگاه در پرتغال، خانه بیش از 47000 دانشجو است. این دانشگاه با ادغام دانشگاه فنی سابق لیسبون (UTL) و دانشگاه لیسبون (UL) در سال 2013 شکل گرفت، با اصلی ترین دانشگاه در لیسبون که در اصل در سال 1911 تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر در 100 دانشگاه برتر جهانی قرار دارد. قدیمی ترین دانشگاه در پرتغال دانشگاه کویمبرا است که در سال 1290 تأسیس شده است. این دانشگاه رتبه 401-410 را در رتبه بندی دانشگاه های جهانی دارد. این دانشگاه جامعه دانشجویی تقریبا 24800 دارد و دارای تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی است.

شرایط تحصیل در رشته معماری در کشور پرتغال

در کشور پرتغال در دانشگاه های بزرگ رشته معماری به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای آن که اطمینان کنند دانشجو می تواند سخنان استادان را بفهمد و خوب بخواند و در مباحث شرکت کند می بایست مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه کنید. در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز نیاز به لیسانس معماری و یا رشته مرتبط با آن دارید. در مقطع تحصیلات تکمیلی، یافتن برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی معمول است. البته برای شما خوب است که کمی از زبان پرتغالی را نیز یاد بگیرید. زیرا زبان پرتغالی در چند کشور دیگر هم صحبت می شود. پس این زبان موجب می شود تا رزومه کاری شما پربارتر شود. اگر می خواهید در کشور پرتغال به تحصیل رشته معماری بپردازید لطفا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *