ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در چین

تحصیل رشته معماری در چین

تحصیل رشته معماری در چین بیشتر بر روی بخش مهارت و مهندسی و حرفه ای بودن آن تمرکز دارد. در کشور چین اولویت امور بر کیفیت است و سپس سعی می کند تا روح چین را در بناهای خود بدمند و البته در حال حاضر سعی دارند تا به سرعت تمام بیشتر خود را مدرن و پیشرفته نشان دهند. رشته مهندسی معماری به نهاد مهندسی از طریق ساخت انواع ساخت مسکن و امکانات جانبی آن و فعالیت های نصب خطوط پشتیبانی و خطوط لوله و تجهیزات اشاره دارد. ساخت و ساز مسکن به پروژه با سقف، ستون تیر، دیوارها، زیربناها گفته می شود و می تواند یک فضای داخلی برای تأمین نیازهای مردم برای تولید، زندگی، یادگیری، فعالیت های عمومی تشکیل دهد. در کشور چین ساخت کارخانه، تئاتر، هتل ها، مغازه ها، مدارس، بیمارستان ها و امکانات مسکونی همگی در معماری جای دارد.

چینی ها از معماران در جهت بهره بردن هوشمندانه و خلاقانه در ساخت بناهای مذکور استفاده می کنند. چینی ها معتقدند هر ساختمان و بنایی براساس نوع کاربرد و افرادی که از آن استفاده می کنند می بایست خاص و منحصر به فرد باشد و در واقع معماری بیرونی و داخلی آن به گونه ای باشد که قابل تمایز از یک بنای دیگر باشد. مثلا یک چهارچوب خاص برای مغازه و یک الگوی خاص برای مدارس و یک شیوه خاص برای هتل ها وجود دارد. همچنین خانه های آپارتمانی از یک سری قوانین پیروی می کنند. این ممکن است کمی خلاقیت معماران را محدود کند اما در واقع آن ها را هدفمند می کند. همچنین در چین از معماران برای ایجاد فضاهای ورزشی منحضر به فرد استفاده می کنند. در ادامه بیشتر در خصوص رشته معماری در چین صحبت می کنیم.

مزایای تحصیل رشته معماری در چین

در کشور چین طراحی خطوط لوله و نصب تجهیزات و یا تأمین آب و طراحی سیستم تهویه مطبوع به صورت هوشمندانه و تعبیه آسانسور بر عهده معماران است. لیسانس هنر در مطالعات معماری در کشور چین یک برنامه درسی حرفه ای با رقابت بین المللی است که معماری را در تمام ابعاد محیطی و اجتماعی و فنی و فرهنگی ارائه می دهد. شما در زمینه طراحی تخصص کامل کسب خواهید کرد و با اولین درجه لازم برای واجد شرایط بودن به عنوان یک معمار فارغ التحصیل می شوید. این برنامه همچنین فرصت بی نظیری را برای مطالعه شرایط شهر معاصر در منطقه متراکم و فعال شرق آسیا به شما ارائه می دهد. دانشجویان را با استودیوهای طراحی و بسیاری از روش ها و رویکردهای معماری و مطالعه اکوسیستم ها و زیرساخت ها و رباتیک و هوش مصنوعی و انرژی و محیط زیست و شرایط روستایی و شهری آشنا می کند.

مقاطع تحصیلی رشته معماری در چین

در کشور چین رشته های معماری در دانشگاه های معتبر از طریق یک برنامه درسی چند رشته ای با تأکید بر فرهنگ و فناوری و پایداری و تاریخ و نظریه و به دانشجویان آموزش داده می شود و سعی می شود تا مهارت های استدلال انتقادی لازم برای تحقیقات معماری مادام العمر را توسعه دهند. شما با تحصیل رشته معماری در چین یک تجربه بین المللی در آموزشی خواهید داشت. برنامه های تبادل آکادمیک، کارگاه های انتخابی تابستانی در خارج از کشور و سفرهای تحقیقاتی، همراه با سخنرانان مهمان و معلمان بازدید کننده از سراسر جهان دیدگاه های جهانی در مورد معماری معاصر را برای شما فراهم می کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی اعضای فعال گروه معماری هستند و به جامعه روشنفکر پرشوری از دانشمندان برجسته و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا کمک می کنند. پذیرش در دوره کارشناسی سخت و رقابتی است. کسانی که انگلیسی بدانند در اولویتند.

دروس و گرایشات جهت تحصیل رشته معماری در چین

مهندسی معماری به طور کلی به طراحی و ساخت و هنر و برنامه ریزی پروژه، جابجایی تملک زمین، نقشه برداری و طراحی، ساخت و ساز عمران، ساخت و نصب تجهیزات، دکوراسیون داخلی و خارجی، می پردازد. این رشته استعدادهای هنری را با مهارت فنی و مهندسی را که به تئوری پایه و دانش پایه مکانیک مهندسی مکانیک خاک نقشه برداری ساخت و ساز ساختمان و مهندسی سازه تسلط دارند پیوند می زند و آموزش می دهد. یک معمار در چین توانایی شرکت در برنامه ریزی پروژه های مهندسی عمران و طراحی، تحقیق و توسعه، ساخت و ساز و مدیریت را دارد. یک معمار می تواند در طراحی، تحقیق، ساخت و ساز، آموزش، سرمایه گذاری و توسعه فن آوری و مدیریت در ساخت مسکن و ساخت و ساز زیرزمینی و تونل و یا جاده و پل و معدن مشغول باشد. برخی از دروس رشته معماری در چین عبارتند از:

  • فناوری و کاربرد مهندسی ساخت و ساز
  • بررسی مهندسی ساختمان
  • طراحی و نقشه برداری
  • طراحی هنری
  • تاریخ هنر چین
  • معماری بین المللی
  • معماری معاصر

دروس و گرایشات جهت تحصیل رشته معماری در چین

شما می بایست علوم طبیعی و مطالب اصلی علم و فناوری معاصر و چشم اندازهای کاربرد را درک کنید. همچنین می بایست تسلط خوبی بر بر نظریه اساسی مکانیک مهندسی، مکانیک خاک، معماری ساختمان، و انتخاب پروژه، مواد مهندسی، تجزیه و تحلیل و طراحی سازه و تسلط بر فن آوری پایه در مورد ماشین آلات ساختمانی و فن آوری ساخت و ساز داشته باشید. دوره های عملی در معماری در چین عبارتند از تمرین شناخت، تمرین اندازه گیری، تمرین آموزش، تمرین آزمایش مواد ساختمانی، آزمون مکانیک خاک، آزمایش ساختار، طراحی برنامه درسی. گروه معماری دانشگاه ها در چین در حال توسعه برتری از طریق شرایط منحصر به فرد شهری در هنگ کنگ و چین می باشند و متعهد به ایجاد یک پلت فرم تحقیقاتی است.

فرصت های شغلی معماران در چین

فرصت های شغلی در رشته معماری در چین شغل بررسی و اندازه گیری زمین شناسی و توپوگرافی، ارائه داده های زمین شناسی و هیدرولوژی، و پیشنهاداتی برای طراحی ساختار مسکن است. دیگر فرصت ها طراحی سازه است. انتخاب مناسب مواد سازه ای و انتخاب صحیح سیستم ساختار و طراحی داخلی و خارجی بناها و مرمت و تعمیر و نگهداری از آن ها از مهم ترین فرصت های شغلی در کشور چین محسوب می شود.

ساخت و ساز و طراحی ساخت و ساز و بررسی طرح ساخت و ساز و تجهیزات ساخت و ساز و بازرسی و استفاده از مصالح ساختمانی از دیگر فرصت های شغلی است و در نهایت کار اصلی مدیریت پرسنل و پروژه و مدیریت کار و یا مقام مدیر پروژه در ساخت و مرمت و نظارت بر ساخت و ساز و طراحی می باشد. در صورت تمایل به اخذ مشاوره در خصوص تحصیل در چین با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *