ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در ژاپن

تحصیل رشته معماری در ژاپن

ژاپن کشوری متفاوت محسوب میشود و تحصیل رشته معماری در ژاپن با سنت های قدیمی مرتبط با فرهنگ منحصر به فرد در این کشور تلفیق شده است، در عین حال، این کشور در برخی تحقیقات علمی و تکنولوژی نقش راهبردی را ایفا می کند. سالانه بیش از 100000 دانشجوی بین المللی از هر گوشه جهان در دانشگاه ها و کالج های ژاپن ثبت نام می کنند. مؤسسات آموزش عالی در این کشور بر عملکرد آکادمیک مبتنی بر ایده های نوآورانه و خلاقانه متمرکز بوده و همچنین ارزش زیادی در توسعه کیفیت افراد قائل هستند. ژاپن با داشتن نرخ بزهکاری و میزان خشونت کم، یکی از امن ترین کشورها در جهان است. این نکات به زیبایی با یک سیستم پزشکی کامل با هزینه های مقرون به صرفه و شیوه های مدرن تکمیل می شود که همه اینها نقش اساسی در امید به زندگی بالای شهروندان ژاپنی دارند.

نکاتی درباره تحصیل رشته معماری در ژاپن

ژاپن آموزش را بسیار جدی می گیرد. میزان سواد در ژاپن تقریباً 100% است. این کشور بیشترین تعداد برندگان جایزه نوبل را در آسیا دارد و دانشجویان ژاپنی در زمینه ریاضیات و علوم از بهترین دانش آموزان هستند. این نمونه ها تأکید زیاد بر تحصیل و اینکه چرا تحصیل در ژاپن یک تجربه دسته اول و با ارزش است را برجسته می کند. ژاپن بیش از 700 دانشگاه و کالج آموزش عالی دارد. در دانشگاه های ژاپن، یک برنامه فشرده کلاسی که هر هفته باید انتظار تکالیف، پروژه ها یا کارهای تحقیقاتی را داشت و هر روز در چندین دوره و سمینار شرکت کرد، ارائه میشود. دوره معماری به همه چیز از اقامتگاه های شخصی گرفته تا ساختمان های تجاری، تأسیسات عمومی و برنامه ریزی شهری می پردازد.

کمک هزینه های تحصیلی مختلف به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا هزینه های تحصیل و زندگی خود را در دانشگاه های ژاپن پوشش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی 30% یا 50% از شهریه را تامین می کنند و برخی دیگر کل هزینه ها را پوشش می دهد. پرداختن به چالش های مربوط به توسعه پایدار، در حالی که در حال توسعه مناظر و ساختمان های شهری است که کیفیت زندگی بالا و فرصت های غنی تجاری را ارائه می دهد، استراتژی های معماری نوآورانه، فن آوری های جدید و ابتکارات سیاست های اقتصادی و اجتماعی را می طلبد. فارغ التحصیلان برنامه را برای ورود به محل کار با مهارت های مختلف که مشاغل موفق را تسهیل می کنند، ترک می کنند. نمودار زیر تعداد دانشجویان آسیایی که در دانشگاه های ژاپن تحصیل می کنند را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان آسیایی در ژاپن

مبانی تحصیل رشته معماری در ژاپن

معماری ترکیبی هماهنگ از مهندسی و هنر است. سه عنصر اساسی معماری خوب عبارتند از: فیرمیتا (مقاومت ساختاری)، کاربرد (عملکرد و قابلیت استفاده) و ونوستاس (زیبایی). یعنی برای موفقیت، معماری باید کاربردی، ایمن و زیبا باشد و همچنین باعث شود که در مکان طراحی شده احساس راحتی کنیم. علاوه بر این، انتظار می رود معماری از خطر زلزله، طوفان، آتش سوزی، آلودگی محیط زیست و سایر خطرات محافظت کند و رشد یک جامعه امن، پایدار، فرهنگی و مرفه را تسهیل کند. در این رشته طیف گسترده ای از موضوعات خاص را شامل تاریخ معماری، برنامه ریزی و طراحی معماری، برنامه ریزی شهری، مهندسی محیط زیست، ساختار ساختمان، مقاومت در برابر زلزله و پیشگیری از بلایا و مصالح ساختمانی ارائه می شود. به طور خاص، شیوه های طراحی که اساس برنامه درسی است، ارائه می شود تا دانش و مهارت دانش آموزان بتواند روی تحصیل متمرکز شود.

دانشجویان (سال سوم) برای دنبال کردن دانش و مهارت پیشرفته باید بین دوره برنامه ریزی و طراحی، محیط زیست یا دوره شناخت مواد و مصالح یکی را انتخاب کنند. دانشجویان سال آخر، یک پایان نامه فارغ التحصیلی یا پیشنهاد طراحی را انجام می دهند که از دانش و مهارت جامع آنها استفاده می کند. یک دوره تحصیلات تکمیلی نیز برای پیشرفت بیشتر توانایی های دانشجویان در دسترس است. پیدایش گروه معماری به سال 1922 برمی گردد و تا سال 1965، این تنها گروه معماری در یک دانشگاه خصوصی در قسمت غربی ژاپن بود. از زمان تأسیس آن، بسیاری از فارغ التحصیلان به عنوان معماران برجسته، مهندسان ساختمان، برنامه ریزان شهر، محققان و سایر نقش ها در جامعه نقش فعال دارند. قابل توجه است که سالانه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان شرایط سختی را در آزمون می گذرانند تا معماران واجد شرایط کلاس اول شوند.

مبانی تحصیل رشته معماری در ژاپن

تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلی در رشته معماری در ژاپن

تحصیلات تکمیلی در معماری، توانایی مهندسی که در دوره کارشناسی توسعه یافته است، تعمیق می یابد. دانشجو با استفاده از آخرین فن آوری و دانش ساختمان، می آموزد که از انسان در خطرات محیط زیست محافظت کند. هدف کلی اطمینان از پیشرفت فردی و تعمیق دانش، شایستگی در معماری و حوزه های دانش مرتبط است. هرچه دنیا با فناوری پیشرفته و پیشرفت حمل و نقل کوچکتر شود، به برنامه ریزان و طراحان ماهری که بتوانند در سطح جهانی و حرفه ای عمل کنند، نیاز بیشتر می شود. اکثر معماران فارغ التحصیل نقشی حرفه ای در شرکتهای معماری خصوصی می یابند، اما بسیاری از آنها در بخش دولتی نیز کار می کنند. هزینه تحصیل رشته معماری در مقاطع کارشناسی و ارشد به ترتیب حدود 2500$ (دلار) و $4900 (دلار) در سال است.

پس از فارغ التحصیلی از دوره معماری، دانشجویانی که در کلاس های تعیین شده شرکت می کنند پس از فارغ التحصیلی، واجد شرایط درخواست دریافت مدرک پایه دو معماران مورد تایید شهرداری ها شده و پس از دو سال تجربه کار عملی اضافی، آنها همچنین مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت درجه یک هستند. دانش آموزان ضمن دستیابی به دانش و فنون تخصصی لازم برای معماری، در طی 4 سال، مهارت ها و توانایی های تفکر را برای پیشنهاد طراحی فضایی که جوامع و روش های جدیدی برای ساخت زندگی جدید ایجاد می کند، کسب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار دانشجویی در کشور ژاپن می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.

امتیاز دهید

یک دیدگاه برای “تحصیل رشته معماری در ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *