ویزای تحصیلی

رشته معماری در کانادا

رشته معماری در کانادا

تحصیل رشته معماری در کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرت معماران به این کشور است و بازار کار خوبی را برای افراد در بر خواهد داشت. با توجه به این که سیستم امتیازبندی کانادا برای صدور ویزای کاری و اقامت دائم کانادا دشوار است و روش های سرمایه گذاری در استان های مختلف کانادا نیز بالای 350000$ (دلار کانادا) سرمایه نیاز دارد، در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به این کشور روش تحصیلی است.

البته نباید فراموش کرد که کانادا برخلاف تعداد معدودی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان، نظام تحصیلی رایگان ندارد. رشته معماری هم در دانشگاه های کانادا شهریه بیشتری در مقایسه با رشته هایی مثل ادبیات انگلیسی، تاریخ و غیره دارد. البته در نهایت کسانی که تمکن مالی لازم را داشته باشند و بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را بپردازند، به عنوان یک معمار سطح درآمد بالا و قدرت خرید خیلی خوبی خواهند داشت.

کانادا کشوری توسعه یافته در آمریکای شمالی است که شهرهای بزرگ و مهم زیادی از جمله کبک، تورنتو، اتاوا، وینیپگ و غیره دارد. منتهی استان های معتدل آن هم بیشتر توسعه پیدا کرده اند هم طرفداران بیشتری دارند و معمولا هم دانشجویان خارجی آن ها را انتخاب می کنند. این استان ها عبارت هستند از بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا که در قیاس با مانیتوبا، نوناووت و نورت وست تریتوریز، مهاجران بیشتری دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته معماری در کانادا به سوالات شما پاسخ داده شده است.

هزینه های رشته معماری در کانادا

یکی از هزینه های عمده دانشجویان تمامی رشته ها در کانادا هزینه های زندگی در این کشور است که بستگی به شهر محل اقامت آن ها نیز دارد. در نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در تعدادی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی کانادا بررسی شده است:

متوسط هزینه های ماهیانه در برخی از شهرهای کانادا

بخش دیگر هزینه ها در کانادا مربوط به شهریه دانشگاه است که در غالب دانشگاه های کانادا در خصوص دانشجویان بین المللی به مراتب بیشتر از دانشجویان کانادایی است. در کانادا برخی از دانشگاه ها برای دوره های معماری سالانه بین 16000$ تا 20000$ (دلار کانادا) شهریه اخذ می کنند. اما دانشگاه های گران تری هم هستند برای تحصیل در رشته معماری در مقطع کارشناسی سالانه تا 25000$ (دلار کانادا) و در مقطع کارشناسی ارشد تا 55000$ (دلار کانادا) در سال شهریه اخذ می نمایند. البته دانشجویان ممتاز رشته معماری امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را نیز خواهند داشت که معمولا از سوی اساتید و دانشگاه و بعضا از سوی دولت کانادا یا موسسات مختلف اهدا می گردد.

برخی از این بورسیه های تحصیلی عبارت هستند از:

بورسیه های تحصیلی کانادانام دانشگاهرشته
Opus Building Corporation Graduate Entrance Scholarship in ArchitectureUniversity of Calgaryمعماری
Osvalds Brakmanis AwardRyerson Universityمعماری
Page & Steele Architects AwardRyerson Universityمعماری
Norbert Schoenaur and David Farley Fellowship in ArchitectureMcGill Universityمعماری
Nova Scotia Association of Architects – Ojars Biskaps AwardDalhousie Universityمعماری
Nova Scotia Association of Architects PrizeDalhousie Universityمعماری
Nova Scotia Association of Architects ScholarshipDalhousie Universityمعماری
Ontario Association of Architects AwardRyerson Universityمعماری
Ontario Association of Architects AwardsCarleton Universityمعماری
Ontario Institute of Quantity Surveyors (GTA Chapter) AwardRyerson Universityمعماری
Page and Steele School of Architecture ScholarshipCarleton Universityمعماری

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته معماری در کانادا

تحصیل در کانادا در دانشگاه های مطرح مزایای زیادی برای دانشجویان آن ها به دنبال دارد که مهم ترینش بیشتر شدن شانس کاریابی چه در کانادا و چه در سایر کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله آمریکا، سوئیس، انگلیس و غیره است.

برخی از بهترین دانشگاه های کانادا برای علاقمندان به تحصیل در رشته معماری عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته معماریTHE RankingShanghai Jiao Tong RankingQS RankingU.Sn News Ranking
University of Toronto18232518
University of British Columbia34384530
McGill University40783149
McMaster University6998144126
University of Montreal73151118139
University of Alberta131101119139
University of Ottawa15151279198
University of Calgary200151246178
University of Waterloo201201166217
Western University – Canada201201203276
Dalhousie University251201291322
Laval University251301420315
Queen’s University251201246379
Simon Fraser University251301323290

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته معماری در کانادا

دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته معماری چه در مقطع کارشناسی چه در مقاطع بالاتر دانشگاه های فوق باید پورتفولیوی قابل توجهی داشته باشند. پس از اخذ پذیرش از این دانشگاه هم نوبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می رسد که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در کانادا
  • عکس پاسپورتی
  • ارزیابی پزشکی مختص مهاجرت (IME)
  • نمره آزمون زبان معتبر
  • هدف سفر و تحصیل معماری در کانادا
  • کارت اعتباری و گواهی تمکن مالی به میزان حداقل 10000$ (دلار کانادا)

اقامت پس از تحصیل معماری در کانادا

کسانی که در کانادا تحصیل کرده اند در صورتی که خودشان تمایل داشته باشند و درخواست دهند اجازه دارند تا 3 سال پس از تحصیل همچنان اقامت کانادا را داشته باشند و دنبال کار بگردند. با توجه به اینکه نرخ بیکاری کانادا تنها 5.2% است و معماری هم جزو رشته های مورد نیاز بازار کار کانادا، علی الخصوص در مراکز ایالات، است، یافتن شغل برای فارغ التحصیلان این رشته دشوار نخواهد بود. در کانادا میانگین درآمد جامعه به طور کلی سالانه 120000$ (دلار کانادا) است در حالی که فردی که معمار باشد به طور متوسط سالانه 147000$ (دلار کانادا) درآمد دارد.

تخصص های موجود در رشته معماری در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا به ویژه در رشته معماری هستند، باید با تخصص های موجود در این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. به طور کلی اگر علاقه مند به دنبال کردن مدرک کارشناسی در رشته معماری هستید، این فرصت را خواهید داشت که در زمینه های مختلف تخصص دریافت کنید. همچنین با تحصیل رشته معماری در کانادا می توانید در طیف گسترده ای از موضوعات در این حوزه تحقیق کنید. یکی از مهم ترین و پرتقاضا ترین تخصص های موجود در رشته معماری در کانادا دوره گرافیک و معماری عناصر داخلی در دانشگاه های این کشور می باشد.

دلایل ورود به رشته معماری در کانادا

طی سالهای اخیر افراد بی شماری از سراسر جهان، برای تحصیل رشته معماری در کانادا به این کشور زیبا مهاجرت کرده اند. رشته معماری در کانادا ترکیبی از فناوری، علم و هنر است، به همین جهت آمار مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته معماری در این کشور روز به روز در حال افزایش است. همچنین شایان ذکر است که، توانایی ایجاد مناطق قابل استفاده برای کاربران با چارچوب ساختاری ساختمان ضروری برای یک معمار موفق متفاوت خواهد بود. یکی از اصلی ترین دلایل ورود به رشته معماری در کانادا ارائه دوره های مختلف تحصیلی در این رشته در دانشگاه های مختلف کانادا می باشد. که این دوره ها شامل طرح های پایه، تمرین حرفه ای، طراحی منظر و خدمات ساختمانی می شود.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته معماری در کانادا، مدارک لازم برای اخذ پذیرش، شرایط سنی و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نمایند.

سوالات مهم در خصوص رشته معماری در کانادا

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه های رشته معماری در کانادا چگونه است؟ بخش دیگر هزینه ها در کانادا مربوط به شهریه دانشگاه است که در غالب دانشگاه های کانادا در خصوص دانشجویان بین المللی به مراتب بیشتر از دانشجویان کانادایی است. در کانادا برخی از دانشگاه ها برای دوره های معماری سالانه بین 16000$ تا 20000$ (دلار کانادا) شهریه اخذ می کنند. اما دانشگاه های گران تری هم هستند برای تحصیل در رشته معماری در مقطع کارشناسی سالانه تا 25000$ (دلار کانادا) و در مقطع کارشناسی ارشد تا 55000$ (دلار کانادا) در سال شهریه اخذ می نمایند. البته دانشجویان ممتاز رشته معماری امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را نیز خواهند داشت که معمولا از سوی اساتید و دانشگاه و بعضا از سوی دولت کانادا یا موسسات مختلف اهدا می گردد.
  • اقامت پس از تحصیل معماری در کانادا چگونه است؟  کسانی که در کانادا تحصیل کرده اند در صورتی که خودشان تمایل داشته باشند و درخواست دهند اجازه دارند تا 3 سال پس از تحصیل همچنان اقامت کانادا را داشته باشند و دنبال کار بگردند. با توجه به اینکه نرخ بیکاری کانادا تنها 5.2% است و معماری هم جزو رشته های مورد نیاز بازار کار کانادا، علی الخصوص در مراکز ایالات، است، یافتن شغل برای فارغ التحصیلان این رشته دشوار نخواهد بود. در کانادا میانگین درآمد جامعه به طور کلی سالانه 120000$ (دلار کانادا) است در حالی که فردی که معمار باشد به طور متوسط سالانه 147000$ (دلار کانادا) درآمد دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *