ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در کرواسی

تحصیل رشته معماری در کرواسی

تحصیل رشته معماری در کرواسی ترکیبی از هنر و مهندسی را به دانشجویان می آموزد و هر ساله علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می نماید. اینکه آنها چگونه از مهارت ها و فنون خلاقانه برای برقراری ارتباط، ایده ها و احساسات از طریق ابزارهای دیداری، شنیداری و لمسی استفاده کنند. مطالعات طراحی رشته معماری در این کشور شامل کار با مواد، رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی و سایر عناصر برای ایجاد اشیا زیبایی شناختی و کاربردی است.

دوره های تخصصی معماری، متخصصانی را آماده بازار کار می کنند که ساختمان ها و سازه ها را طراحی می کنند. کرواسی کشوری کوچک و مسحورکننده در جنوب شرقی اروپا است. اگرچه این کشور بیشتر به دلیل وجود ساحل زیبای مدیترانه معروف است اما سالانه بیش از 400 میلیون یورو برای تحقیق و توسعه هزینه می کند. کروات ها با داشتن تحصیلات رایگان تا 18 سالگی، هشت دانشگاه برای تحصیلات عالی دارند: زاگرب، اسپلیت، ریکا، اوسیژک، زادار، پولا و 2 دانشگاه در دوبروونیک.

شرایط تحصیل رشته معماری در کرواسی

کرواسی دارایی های معماری حیرت انگیزی دارد. بهترین بقایای معماری رومی این کشور را می توان در Split و Pula یافت. مجموعه برجسته معماری کاخ Diocletian’s Split و آمفی تئاتر Pula – Istria دیگر نمونه های معماری برجسته این کشور هستند. از دیگر مکان های مهم رومی می توان به زادار و سالونا (محوطه باستان شناسی نزدیک سولین- اسپلیت) اشاره کرد. برای کسب مدارک دانشگاهی معماری در کرواسی دانشجویان باید برای تحصیلات دانشگاهی در رشته معماری آماده شوند و همچنین باید فرصت های شغلی را در موقعیت های حرفه ای مناسب ببینند. در دوره کارشناسی معماری، دانشجویان باید به میزان معقول و در سطح خوبی با اصول پایه مهندسی از یک سو و از سوی دیگر در مهارت های عملی معماری مهارت کسب کنند. به این صورت که در کارهای عملی این رشته پیشرفت کنند، آنها همچنین باید خواسته های وظایف داده شده را برآورده کنند.

این رشته در دامنه محتوای خود، دانش لازم را برای دانشجویان فراهم می کند، که در پایان تحصیل آنها را قادر می سازد کار را به طور مستقل و در تیم های حرفه ای در هر بخش از رشته معماری انجام دهند. دانشجویان فارغ التحصیل باید توانایی یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای را داشته باشند و آنها باید تحصیلات گسترده ای داشته باشند (آشنایی با مباحث خارج از مهندسی).

اگر دانشجویان تصمیم به ادامه تحصیل بگیرند، می توانند در دانشگاه تحصیلات تکمیلی در رشته معماری ثبت نام کنند. تحصیلات عالی بیش از یک مدرک دانشگاهی است. تحصیل در این رده دانش آموزان را به اساتید متصل می کند که دوره ها، سال های آمادگی، برنامه های کوتاه مدت، گواهینامه ها، دیپلم ها و موارد دیگر که مورد نیاز آنهاست را تحت نظر یک فرد با تجربه بدست آورند. باید گفت بیشتر دوره های تحصیلات تکمیلی کرواسی، انگلیسی زبان هستند.

شرایط تحصیل رشته معماری در کرواسی

دلایل انتخاب تحصیل رشته معماری در کرواسی

دانشجویانی که برای تحصیل در کرواسی از اتحادیه اروپا می آیند باید مشابه دانشجویان محلی شهریه بپردازند و اکثر قریب به اتفاق دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی به انگلیسی هستند. این بدان معنی است که بسیاری از دانشجویان سایر کشورهای اتحادیه اروپا متوجه می شوند که شهریه در کرواسی در مقایسه با کشور خودشان بسیار مطلوب است. هزینه های تحصیل در رشته معماری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کرواسی و اتحادیه اروپا بین 800€ تا 2200€ (یورو) و تا 3000€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی متغیر است. بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کرواسی هزینه های تحصیل خود را تأمین می کنند و این در مورد دانشجویان خارجی هم صادق است. بورسیه دولتی و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که در زمینه های تحقیقاتی هستند، غالبا برای برخی از بودجه های دولتی واجد شرایط می گردند.

نباید فراموش کرد که اگر فردی در یک دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کرواسی پذیرفته شود، می تواند برای یکی از بورس های تحصیلات به ارزش 600€ (دلار) درخواست دهند. دانشجوی بین المللی بودن در هر جای دنیا فواید و ضررهای خود را دارد، در کنار تجربه زندگی در یک کشور کاملا جدید، اقامت در کشوری دیگر همیشه کمی سخت است. دوستی مردم کرواسی و کیفیت بالای دانشگاه های آن باعث می شود که زندگی در کرواسی نسبتاً آسان باشد. خط ساحلی، مانند مناطق کوهستان، تفریحات زیادی را برای دانشجویان بعد از تحصیل پدید می آورد. شهرهای این کشور با تعداد زیادی رستوران برای لذت بردن و همچنین معماری زیبا مکان های خوبی برای زندگی هستند. زاگرب پایتخت این کشور همچنین دارای بسیاری از کلیساها، موزه ها، مغازه ها و رستوران ها است. موقعیت مکانی مرکزی کرواسی امکان سفر در اروپای مرکزی و شرقی را برای دانشجویان فراهم می کند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کرواسی

بسیاری از دانشجویان بین المللی زندگی در کرواسی را بسیار ارزان تر از سایر مناطق اروپا و ایالات متحده می دانند به طور مثال هزینه وعده های غذایی کمتر از 1£ (پوند) است. اقامت و غذا در کرواسی به انتخاب سبک زندگی بستگی دارد، اما زندگی با هزینه دانشجویی در حدود 400€ تا 700€ (یورو) در ماه کاملاً آسان است. اگر قصد فرد این باشد که در کرواسی برای هزینه های تحصیلات تکمیلی خود کار کند، باید از موسسه خود اجازه بگیرند، زیرا هم برای دانشجویان کروات و هم دانشجویان بین المللی این امکان وجود دارد که در مشاغل مختلفی کار کنند و این بستگی به دوره متقاضی و دانشگاه دارد. با این حال، بیشتر دوره ها و موسسات کار پاره وقت دانشجویان را مجاز می دانند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کرواسی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کرواسی

دانشجویان همزمان با زندگی در کرواسی می توانند زبان این کشور را در تعدادی از مراکز این کشور یاد بگیرند، این دوره ها را می توان در موسسات آموزش عالی کرواسی یا کالج های زبان دنبال کرد. برخی از دانشگاه های کرواسی همچون دانشگاه زاگرب، دانشگاه اسپلیت و دانشگاه ریکا دوره های زبان را برای متقاضیان زبان برگزار می کنند. متقاضیان محترم تحصیل دانشجویی و کار بعد از تحصیل در کشور اروپایی کرواسی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره های رایگان با مشاوران و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *