ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در روسیه

تحصیل رشته هتلداری در روسیه

روسیه به دلیل جاذبه های گردشگری خود، از مقاصد اصلی گردشگران بوده و موجب افزایش شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در روسیه گشته است. کشور روسیه بخصوص پس از روی کار آمدن ولادیمیر پوتین، سعی در توسعه و گسترش صنعت گردشگری داشته به گونه ای که هم اکنون در زمره 10 کشور برتر جذب کننده توریست در جهان قرار دارد. توسعه اقتصاد در این زمینه با تاثیر غیر مستقیم، منجر به گسترش بخش های دیگر از جمله هتلداری و حمل و نقل شده است. به طور کلی جاذبه های گردشگری این کشور را می توان به سه گروه طبیعت گردی، گردشگری تاریخی و گردشگری ورزشی تقسیم بندی نمود.

مهم ترین شهرهای توریستی روسیه شامل؛ مسکو، ایرکوتسک، قازان، سن پتزربورگ، سوچی و یکاترینبورگ عنوان شده است. از عجایب 7 گانه روسیه می توان دریاچه بایکال، دره آب فشان ها، مجسمه یاد بود مادر میهن و کاخ پترگوف را به میان آورد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمدند تا در این مقاله به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در کشور روسیه بپردازیم. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور روسیه می پردازیم.

  • برترین مراکز و دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در روسیه کدام اند؟
  • شرایط کار و تحصیل برای ایرانیان مهاجر در این کشور به چه شرحی می باشد؟
  • میانگین درآمد هتلداران در کشور روسیه چه میزان برآورد شده است؟
  • زندگی دانشجویی و شرایط تحصیل در روسیه چگونه می باشد؟

درباره کشور روسیه و رشته هتلداری

روسیه وسیع ترین کشورجهان و دارای 9 ناحیه زمانی (time zone) در قاره های اروپا و آسیا می باشد. در این سرزمین برخی از لوکس ترین کاخ های جهان، فلات های وسیع، سردترین شهرها، معروف ترین شرکت های برگزاری رقص باله و بزرگ ترین مجموعه عروسک ها قرار دارند. پایتخت روسیه شهر مسکو می باشد که در باخترو بخش اروپایی آن قرار گرفته و عنوان بزرگ ترین شهر اروپا را یدک می کشد. در این اقلیم انواع آب و هوا به استثنای آب و هوای مناطق استوایی را می توان تجربه نمود.

از برترین جاذبه های گردشگری این کشور می توان به جزایر سولووتسکی، موزه اسلحه کرملین، موزه دولتی ارمیتاژ، کلیسای جامع سنت باسیل و کاخ کرملین اشاره کرد. همچنین از بهترین هتل های این سرزمین پهناور می توان به هتل کورینتیا، پولمن سوچی و ماریوت سوچی اشاره کرد که متقاضیان تحصیل در رشته هتلداری قادرند در مرتب بالا به عنوان سرپرست در هتل های مذکور مشغول به کار گردند.

برترین مراکز جهت تحصیل رشته هتلداری در روسیه

برترین مراکز جهت تحصیل رشته هتلداری در روسیه

تحصیل در روسیه عنوان بهترین انتخاب برای مطالعه در زمینه مدیریت هتل را یدک می کشد؛ اکثر دانشگاه های روسیه دولتی می باشند و در واقع از بین 896 دانشگاه، 366 مورد آن خصوصی اعلام شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه بوده و مقدار آن حدودا 190000RUB الی 310000RUB (روبل روسیه) جهت تحصیل در رشته هتلداری و مدیریت گردشگری عنوان شده است. از ارزان ترین دانشگاه های روسیه می توان به دانشکده هرزن، فدرال جنوبی، پلی تکنیک تومسک و رودن اشاره کرد. بیش از 100 رشته علوم پایه و علوم انسانی در دانشگاه های روسیه ارائه می گردد که از این رشته ها می توان از جامعه شناسی، گردشگری، هتداری، منطق و روانشناسی نام برد. از جمله دانشگاه های دارای رشته های مذکور دانشکده دولتی نیژنی نووگورود و دانشکده دوستی ملل روسیه (مسکو) را شامل می گردد.

عنوان مراکزرتبه در کشور
Pyatigorsk State Linguistic University1
University of international tourism and hospitality2
VATEL Moscow – Hotel and Tourism Management3
ifk Hotel Management4
Sochi State University for Tourism and Recreation5
Lomonosov Moscow State University6
Buryat State University7

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در روسیه

از دروس ارائه شده در این رشته می توان به مدیریت خدمات بین المللی گردشگری، هتل و مهمان نوازی، تبلیغات و زبان و مذاکرات اشاره کرد. همچنین متقاضیان می توانند در هتل های بزرگ و زنجیره ای، اپراتورهای گردشگری، آژانس های مدیریت فرهنگی ایالتی و شهری مشغول به کار شوند. اشخاصی که به عنوان مدیر هتل در روسیه مشغول به فعالیت می باشند، در اغلب موارد ماهیانه حدود 188000RUB (روبل روسیه) کسب درآمد می کنند . شایان ذکر است که مدیران هتل ها در روسیه پس از سپری شدن هر 19 ماه شاهد افزایش میزان حقوقی معادل 11% خواهند بود؛ همچنین متوسط افزایش سالانه ملی برای همه مشاغل هر 17 ماه 18% عنوان شده که به کارمندان دولتی تعلق می گیرد.

باید اذعان داشت دانشجویان رشته هتلداری در روسیه با قوانین مهاجرت، اصول انتقال و رزرو، ایمنی عملیات نقدی و بانکی و حافظت از اطلاعات آشنایی پیدا می کنند. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می بایست دوره های کارشناسی که شامل 4 سال و کارشناسی ارشد که به مدت 2 سال به طول می انجامد را برای کسب مدرک هتلداری و فعالیت در مراکز معتبر بگذرانند. برنامه های قابل تدریس در این رشته شامل سازماندهی کسب و کار هتل و رستوران، استراحتگاه های بهداشتی و آسایشگاه و ایجاد تجارت شخصی در جهانگردی می باشند. همانطور که مستحضر هستید حقوق مدیران هتل ها با توجه به تجربه، جنسیت و موقعیت مکانی متفاوت می باشد. برای نمونه افراد با سابقه کمتر از 2 سال سابقه حقوقی معادل 98200RUB (روبل روسیه) و با تجربه بین 2 الی 5 سال 131000RUB (روبل روسیه) کسب می کنند.

مقایسه حداکثر و میانگین درآمد هتلداران در روسیه

شرایط تحصیل و کار در روسیه

هزینه زندگی در روسیه بسیار مقرون به صرفه بوده و اکثر دانشجویان بین المللی می توانند کلیه هزینه های ماهیانه را با بودجه ای 26000 الی 54000 روبل پرداخت کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که هزینه زندگی در شهر سنت پترزبورگ 13% کمتر از شهر مسکو و 13% بیشتر از شهر کازان روسیه عنوان گشته است. از ویژگی های تحصیل در دانشگاه های روسیه می توان به عدم وجود شرط معدل در آن اشاره کرد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیل شامل ارائه گواهی سلامت کامل، اصل و کپی گذرنامه، آخرین مدرک تحصیلی و ریرنمرات و 12 قطعه عکس می باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور روسیه و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *