ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در رومانی

تحصیل رشته هتلداری در رومانی

مهاجرت تحصیلی در حال حاضر یکی از بهترین روش های مهاجرت به شمار رفته و در سر تا سر جهان متقاضیان زیادی دارد. تحصیل رشته هتلداری در رومانی از گزینه های پیش روی متقاضیان بوده و افراد با برخورداری از شرایط لازم، می توانند جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند. رشته هتلداری کی از هزاران رشته آکادمیکی است که در دانشگاه های رومانی ارائه شده و سالانه افراد زیادی در این حوزه فارغ التحصیل می گردند. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تهیه این مقاله، بخشی از سوالات شما عزیزان را در حوزه مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل در رشته هتلداری و سایر گرایشات مرتبط با گرشگری، از جمله موارد زیر را پاسخ دهند:

  • رشته هتلداری در رومانی در چه دانشگاه هایی ارائه می گردد؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در رومانی چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • فرصت های شغلی رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در رومانی کدامند؟
  • آیا مدرک ارائه شده در دانشگاه های رومانی از اعتبار جهانی برخوردار است؟
  • آیا امکان اشتغال پس از تحصیل نیز در رومانی وجود دارد؟

دلایل اهمیت تحصیل رشته هتلداری در رومانی

رومانی یکی از کشورهای واقع شده در جنوب شرقی اروپا بوده که در همسایگی مجارستان، صربستان، مولداوی و اوکراین قرار گرفته است. پایتخت این کشور بخارست بوده و ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می رود. زبان رسمی این کشور رومانیایی و واحد پول آن، لئوی رومانی می باشد. پس از انقلاب رومانی در سال 1989، این کشور با رکود اقتصادی مواجه شد که با تعیین اصلاحات گوناگون و گسترده، موفق شد تا بهبود زیادی را تجربه نماید و در سال 2010 به یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا و شاخص توسعه انسانی بالا تبدیل شد. با توجه به وجود منابع گسترده گاز در رومانی، این کشور یکی از مهم ترین کشورهای صادر کننده گاز در سال 2021 به شمار می رود.

اطلاعاتی درباره کشور رومانی
مساحت238391 کیلومتر مربع
جمعیت19 میلیون نفر
حکومتجمهوری
شاخص توسعه انسانی0.816
واحد پوللئو

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های اخذ ویزای رومانی در سال 2021 می باشد و این کشور یکی از بهترین مقاصد در اروپای شرقی برای مهاجرین تحصیلی به شمار می رود. مدرک ارائه شده به فارغ التحصیلان در دانشگاه های رومانی در سر تا سر جهان شناخته شده بوده و عموم دانشگاه های این کشور هر ساله در رتبه بندی های جهانی، از رتبه 800 الی 1000 برخوردار می گردند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بر خلاف عموم دانشگاه های اروپایی، تحصیل در دانشگاه های رومانی به پذیرفته شدن در آزمون ورودی وابسته نبوده و تنها رزومه تحصیلی نمرات فرد برای اخذ پذیرش مورد تووجه قرار می گیرند. رشته هتلداری در دانشگاه های رومانی یکی از هزاران رشته ارائه شده برای دانشجویان داخلی و خارجی بوده و امکان اخذ پذیرش برای ایرانیان نیز فراهم می باشد. در ادامه به ذکر جزئیات بیشتری در این مورد خواهیم پرداخت.

دلایل اهمیت تحصیل رشته هتلداری در رومانی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در رومانی

رشته هتلداری، یکی از رشته هایی است که در سال های اخیر از اهمیت بالایی در فضای آکادمیک برخوردار بوده و کالج هایی نیز به منظور آموزش این رشته پدید آمده اند. در کشور رومانی نیز افراد می توانند در مراکز گوناگونی به تحصیل در این رشته بپردازند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در رومانی، دانشگاه University Oradea می باشد. این دانشگاه رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان ارائه داده و این دوره 2 سال به طول می انجامد. زبان این دوره انگلیسی بوده و به طور تمام وقت ارائه می گردد. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در این کشور، دانشگاه دانوبیوس (Danubius University) می باشد. این دانشگاه نیز در مقطع کارشناسی ارشد رشته هتلداری دانشجو می پذیرد و دوره برگزار شده تمام وقت می باشد. در ادامه هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی رومانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در رومانی

رومانی یکی از کشورهای مقرون به صرفه اروپایی برای مهاجرت تحصیلی می باشد و دانشجویان می توانند با تمکن مالی متوسط نیز موفق به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور گردند. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته هتلداری در کشور رومانی، به طور میانگین 2650€ (یورو) در سال را در بر می گیرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دوره های ارائه شده عموما به زبان انگلیسی می باشند. افراد خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت هزینه بیشتری برای تحصیل در دانشگاه های رومانی می باشند. شایان ذکر است که دولت رومانی و دانشگاه های این کشور، با در نظر گرفته کمک هزینه ها و بورسیه هایی، مهاجرت تحصیلی را برای افرادی با تمکن مالی کمتر امکان پذیر کرده اند. برای اخذ بورسیه های مذکور، برخوداری از شرایطی از جمله رزومه تحصیلی قوی حائز اهمیت است.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل رشته هتلداری در رومانی و اوکراین

فرصت های شغلی رشته هتلداری در رومانی

متقاضیان تحصیل در رومانی آگاه باشند که کار برای دانشجویان داخلی و خارجی در این کشور بلامانع بوده و این افراد می توانند به طور پاره وقت به اشتغال بپردازند. کار پاره وقت در دوران دانشجویی به دلایلی از جمله امکان درآمد زایی هر چند محدود و جبران بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل، بین دانشجویان بین المللی رایج می باشد.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها رومانی، افراد می توانند تا پایان مدت اقامت خود به جستجوی موقعیت های شغلی مناسب بپردازند. از فرصت های کاری رایج برای دانش آموختگان رشته هتلداری در رومانی، می توان به مواردی از جمله فعالیت در بخش های گوناگون هتل ها و مراکز اقامتی، مهمانداری در هواپیما، کشتی و قطار اشاره نمود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رومانی در سایر رشته ها می توانند با کارشناسان مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *