ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در سوئد

تحصیل رشته هتلداری در سوئد

کشور سوئد با بهره مندی از مناظر خیره کننده، دهکده های ماهیگیری و ساختمان های رنگارنگ چوبی طی سال های اخیر به گسترش صنعت توریسم مبادرت ورزیده است؛ گسترش صنعت توریسم منجر به رشد علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در سوئد گشته که استانداردهای زندگی و تحصیل در آن دارای سطح ایده آلی است. از مناطق گردشگری سوئد می توان از موزه واسا، یورگوردن، موزه اسکانسن، تالار شهر و رویال پارک نام برد. از مهمترین شهرهای توریستی این کشور پیشرفته نیز می توان به گوتنبرگ، مالمو، ماشتراند، ایستد و ویزبه اشاره کرد.

شایان ذکر است که استکهلم، پایتخت سوئد، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود مناظر شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده و طبق بررسی های صورت گرفته دارای بیشترین تعداد توریست در این اقلیم یعنی بیش از 4,7 میلیون نفر در سال می باشد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا با همراهی شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری درنظام کشور سوئد بپردازند.

  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ خوداشتغالی در سوئد شامل چه مواردی می باشد؟
  • شرایط هتلداران و درآمد مدیران هتل در سوئد چه میزان برآورد گشته است؟
  • شرایط تحصیل و کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در سوئد کدام اند؟
  • متوسط شهریه تحصیل رشته هتلداری برآورد شده در کشور سوئد چه مقدار می باشد؟

سیستم آموزشی در کشور سوئد

کشور سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی و در شمال قاره اروپا واقع شده است و در هر کیلومتر مربع این کشور فقط 21 نفر سکونت دارند که نشان از تراکم جمعیت اندک آن دارد. در سرزمین متغیری چون سوئد بسته به محل زندگی امکان متفاوت بودن فصل ها نیز وجود دارد اما باید خاطرنشان کرد که اغلب نواحی آن دارای آب و هوای سرد و بارانی هستند. سوئد جزء کشورهای توسعه یافته در جهان محسوب می شود و اقتصاد این کشور بر پایه، چوب، انرژی آب و سنگ آهن از برترین های جهانی به شمار می رود. هتلداری در سوئد با توجه به گسترش میزان محبوبیت این رشته در سطح جهان در افزایش تعداد دوره های تحصیلی ارائه شده نمود پیدا کرده و پیرو آن شمار علاقه مندان به فعالیت در این حوزه نیز روندی صعودی را پیموده است.

برترین مراکز جهت تحصیل رشته هتلداری در سوئد

برترین مراکز جهت تحصیل رشته هتلداری در سوئد

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هتلداری در این کشور 3 الی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می باشد. از برترین دانشگاه های سوئد می توان دانشکده لوند، چالمرز، استکهلم و گوتنبرگ سوئد را معرفی نمود. لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه ها متغیر بوده و بسته به مقطع تحصیلی 110000 کرون سوئد در سال می باشد. دانشگاه دالارنا با برخورداری از رشته های مدیریت گردشگری، مدیریت هتلداری و مهندسی مواد، رتبه 17 میان دانشگاه های سوئد را به خود اختصاص داده است. مضاف بر آن دانشگاه اوربرو واقع در شهر اوربرو نیز یکی از برترین دانشگاه های جوان در جهان است که رشته های قابل تدریس در آن شامل علوم طبیعی و تکنولوژی، هتلداری و علوم غذایی عنوان گشته است. در ادامه به معرفی چندی از بهترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در نظام کشور سوئد می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
University Lundlund
Mid_ Sweden Universitysweden
Dalarna Universityborlaenge
Orebro Universitysweden

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در سوئد

دروس ارائه شده در این رشته شامل خدمات و تجربیات، توسعه و تجارت و استراتژی و بازارها می گردد. از جمله گرایشات رشته هتلداری می توان به مدیر محل اقامت، مدیر پذیرایی، سرآشپز و مسئول پذیرش اشاره کرد. حقوق و دستمزد افرادی که در سوئد در حوزه هایی نظیر جهانگردی، غذا و هتلداری فعالیت دارند عموما از 170000KR الی 336000KR (کرون سوئد) برآورد گشته است. حقوق افراد با توجه به موقعیت شغلی، مهارت و مقطع تحصیلی دارای تفاوت چشمگیری می باشد. اشخاص با داشتن سابقه کاری بیش از 5 سال 14% و با داشتن سابقه در مرز 10 سال 21% بیشتر از سایرین کسب درآمد می کنند. همچنین متقاضیان با سطح مقطع کارشناسی 24% و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد 29% بیشتر از سایرین حقوق دریافت خواهند نمود. در ادامه به بررسی تفاوت میزان درآمد با توجه به موقعیت شغلی بر حسب کرون می پردازیم.

مقایسه دستمزد افراد فعال در حوزه هتلداری در سوئد

شرایط تحصیل و کار در کشور سوئد

از مزایای تحصیل در سوئد و اخذ ویزای این کشور می توان به در دسترس بودن انواع بورسیه های تحصیلی و برنامه های کمک مالی اشاره کرد. شایان ذکر است که اغلب رشته های تحصیلی در کشور سوئد به زبان انگلیسی ارائه می گردد و سوئد یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع کارشناسی موقعیت های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. شهروندان سوئدی از کیفیت بالای زندگی برخوردارند و به طور میانگین میزان حقوق افراد در سوئد 117000KR (کرون سوئد) در ماه عنوان شده است. افراد مشغول به کار در سوئد از بالاترین مزایای تسهیلاتی در جهان نظیر مراقبت های بهداشتی، طرح های بازنشستگی، امنیت شغلی سهم می برند. کشور سوئد با برخورداری از شرکت ها و برندهای مشهور در سطح جهانی منجر به ایجاد فرصت های شغلی مناسبی برای همگان گردیده است.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد و مرتبط با توضیحات ارائه شده جهت اخذ اقامت این کشور خود اشتغالی می باشد که مشاغلی نظیر آرایشگری، هتلداری، شرکت های خدمات را در بر می گیرد. از جمله مدارک لازم جهت خود اشتغالی می توان به پاسپورت معتبر، رزومه قوی، ارائه یک طرح تجاری قوی اشاره کرد. در پایان می توان سوئد را با برخورداری از امکانات و تکنولوژی های روز آموزش به عنوان یکی از مطلوب ترین مقاصد ممکن جهت تحصیل در رشته هتلداری معرفی نمود؛ در همین راستا شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور سوئد و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *