ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در صربستان

تحصیل رشته هتلداری در صربستان

مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر یکی از محبوب ترین روش ها برای اخذ اقامت موقت کشورهای اروپایی بوده و متقاضیان زیادی دارد. تحصیل رشته هتلداری در صربستان یکی از گزینه های پیش روی متقاضیان تحصیل در اروپا می باشد و مهاجرت به این کشور را امکان پذیر کرده است. رشته هتلداری یکی از رشته های آکادمیک است که نیاز به متخصصین این حوزه در جهان با رشد روز افزونی مواجه است.

فعالیت در حوزه هتلداری و تحصیل در این رشته در کشورهای توریست پذیر، از جمله کشورهای اروپایی با متقاضیان زیادی رو به رو است. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تحریر این مقاله به بخشی از سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به صربستان و تحصیل رشته هتلداری پاسخ داده و اطلاعات جامعی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده اند. برخی از موارد توضیح داده شده در این مقاله عبارتند از:

  • زبان رسمی صربستان چه زبانی است؟
  • تحصیل در صربستان به چه زبان هایی انجام می گیرد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در صربستان کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در صربستان چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • دانش آموختگان رشته هتلداری در چه حوزه های کاری می توانند فعالیت کنند؟
  • میانگین درآمد یک مدیر هتل در صربستان در ماه چه مبلغی را در بر می گیرد؟

تاریخچه رشته هتلداری در صربستان

صربستان یکی از کشورهای واقع شده در جنوب شرقی اروپا می باشد که در همسایگی کشورهایی از جمله مجارستان، رومانی، بلغارستان، کرواسی و بوسنی قرار گرفته است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور بلگراد نام دارد. زبان رسمی این کشور صربی بوده و عموم مردم آن مسیحی می باشند. برخلاف دیگر جمهوری های پیشین یوگسلاوی، صربستان از دشت های کوچک و بزرگ متعددی برخوردار بوده و با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوای صربستان، کشاورزی یکی از منابع اصلی درآمد زا برای مردم این کشور محسوب می گردد. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، صادرات محصولات کشاورزی بیش از یک پنجم فروش صربستان در بازار جهانی را به خود اختصاص می دهند.

اطلاعاتی درباره صربستان
مساحت88361 کیلومتر مربع
جمعیت8.7 میلیون نفر
حکومتجمهوری پارلمانی
زبان های رسمیصربی، مجاری، رومانیایی
سایر شهرهای بزرگنووی ساد، نیس، کراگویواتس

دولت صربستان مهاجرت را برای متقاضیان کشورهای خارجی ممکن کرده و راه های گوناگونی را در نظر گرفته است. یکی از راه های مهاجرت به صربستان، تحصیل در این کشور می باشد. دانشگاه ها و مراکز آموزشی صربستان با ارائه مدرک معتبر به فارغ التحصیلان، به یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده اند. ویزای تحصیلی صربستان برای دانشجویان ایرانی نیز دست یافتی بوده و از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه ها این کشور و یا مراکز آموزش زبان نیز می توان جهت اخذ آن اقدام نمود. یکی از مزایای تحصیل در صربستان، تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در صربستان می توانند از دانشگاه ها و کالج های گوناگونی در این کشور پذیرش دریافت نموده و ویزای تحصیلی صربستان را اخذ نمایند. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص این رشته خواهیم پرداخت.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در صربستان

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در صربستان

رشته هتلداری یکی از رشته های آکادمیک بوده که به دانشجویان آموزش های لازم برای کار و فعالیت در حوزه گردشگری را ارائه داده و در مراکز گوناگونی ارائه می گردند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در صربستان، Singidunum University می باشد که در پایتخت این کشور، بلگراد قرار گرفته است. این دانشگاه رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه داده و دوره های آن به صورت تمام وقت ارائه می گردند.

دوره های برگزار شده به زبان انگلیسی و صربی بوده و 4 سال به طول می انجامند. علاوه بر دانشگاه های صربستان، کالج های این کشور نیز از مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری به شمار می روند. یکی از این کالج ها، College of Hotel Management واقع در شهر بلگراد بوده که دولتی بوده و در سال 1974 تاسیس شده است و دوره های هتلداری برگزار شده در این کالج یک ساله می باشند.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در صربستان

طبق موارد ذکر شده، تحصیل در صربستان با هزینه کمتر از کشورهای اروپایی بزرگ، از جمله فرانسه امکان پذیر می باشد. همانند بسیاری از کشورها، تحصیل در دانشگاه های دولتی صربستان در بسیاری از موارد رایگان بوده اما با توجه به رقابت بالای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها، ورود به آن ها دشوار تر می باشد. در کنار دانشگاه های دولتی، مراکز آموزشی و دانشگاه های خصوصی این کشور هزینه بالاتری را در بر می گیرند. هزینه لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هتلداری در دانشگاه های صربستان به طور میانگین، 3000€ (یورو) در سال را در بر می گیرد. مقطع کارشناسی ارشد رشته هتلداری در دانشگاه Singidunum University نیز به طور میانگین هزینه ای برابر با 4000€ (یورو) را در بر می گیرد. شایان ذکر است که در صورت برخورداری از رزومه تحصیلی قوی، هزینه تحصیل در برخی موارد برای دانشجویان کاهش خواهد یافت.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل رشته هتلداری در صربستان و رومانی

فرصت های شغلی رشته هتلداری در صربستان

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته هتلداری در صربستان می توانند هم زمان با تحصیل خود، به انجام کار های پاره وقت مشغول گردند. شایان ذکر است که این مشاغل عموما درآمد بالایی نداشته و به عنوان یک کمک هزینه برای مخارج زندگی از آن ها یاد می شود. پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک هتلداری از دانشگاه های صربستان، فارغ التحصیلان می توانند در حوزه های مرتبط با گردشگری مشغول به کار گردند. از مشاغل محبوب در این حوزه می توان به مدیریت هتل و مهمانداری هواپیما، قطار و کشتی های مسافرتی اشاره نمود. میانگین درآمد مدیران هتل در صربستان، 224000RSD (دینار صربستان) در ماه می باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در صربستان می توانند با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *