ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

فرانسه یکی از فرهنگی ترین و محبوب ترین کشورهای جهان می باشد؛ کشور فرانسه جزء معروف ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری در اروپا به شمار رفته و تحصیل رشته هتلداری در فرانسه با افزایش آمار مخاطبان روبرو گشته است. این اقلیم همواره به دلیل تعدد جاذبه های معماری، جنبه های گوناگون تاریخی و پنیرهای متنوع جزء خاص ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آید. مناطق دیدنی آن از قبیل برج ایفل، جزیره کرس، باغ ژیرونی، جزیره مونت سل میشل و کاخ ورسای تاثیر بسزایی در رشد و ترقی صنعت توریسم در آن داشته اند.

از شهرهای برتر و توریستی فرانسه می توان به پاریس، شامونیکس، نیس، کن و مارسی اشاره کرد. این کشور دارای رتبه پنجم از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان سالیانه میراث جهانی یونسکو می باشد که رقم آن معادل حدود 83 میلیون نفر بازدیدکننده خارجی می باشد.کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله با همراهی شما عزیزان رشته هتلداری در فرانسه را شرح خواهند داد. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور فرانسه می پردازیم.

  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شامل چه مواردی می باشد؟
  • شرایط و متوسط درآمد هتلداران در این کشور چگونه است؟
  • دانشگاه های برتر و معتبر کشور فرانسه ارائه دهنده رشته هتلداری کدام اند؟
  • هتلداری در فرانسه شامل چه گرایشات و زیرمجموعه هایی است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

کشور فرانسه در جنوب غربی اروپا واقع شده و سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. این سرزمین با برخورداری از آب و هوایی مورد پسند عموم افراد و تعدد سواحل که بهترین آن ها شامل فرنچ ریویرا، آتلانتیک و کورس یا کورسیکا می شوند، عنوان توریست پذیرترین کشور اروپا را یدک می کشد. مقصد شماره یک جهانگردی، فرانسه، عنوان بزرگترین اپراتور مهمان نوازی در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور به عنوان مهد ادبیات و هنر در میان جهانیان شناخته می شده و علاقه به غذا یک عامل شناخته شده میان مردمان آن به حساب می آید.

با توجه به افزایش سالیانه شمار علاقه مندان به بازدید از جاذبه های طبیعی و آشنایی با علوم مرتبط با حوزه هنر در این کشور، پر واضح است که مقوله هایی نظیر خدمات گردشگری و هتلداری از رونق بسیار خوبی در شهرهای گوناگون برخوردار بوده و افراد علاقه مند به این موضوع نیز قادر خواهند بود با افزایش میزان دانش خود در چنین حوزه هایی، در برترین اقامتگاه های شهرهایی نظیر پاریس مشغول به فعالیت گردند. شایان ذکر است که شمار بازدیدگنندگان شهر پاریس از مرز 34 میلیون نفر در هر سال متجاوز می باشد.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

مراکز ارائه دهنده جهت تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

سیستم تحصیلی فرانسه یکی از باکیفیت ترین سیستم ها در جهان بوده و هرساله 23 درصد از بودجه ملی این کشور به حوزه آموزش اختصاص می یابد؛ باید خاطرنشان کرد که تحصیل به زبان فرانسه دراین کشور رایگان عنوان شده و ازدانشگاه های مقرون به صرفه درفرانسه می توان به دانشکده du maine، دانشکده Lille 1 و موسسه فن آوری Grenoble اشاره نمود. شهریه دانشگاه های برتر فرانسه برای دانشجویان رشته هتلداری محدوده ای میان 700€ الی 1400€ (یورو) را در مقطع کارشناسی شامل شده و باید خاطرنشان کرد که دستیابی به این عنوان نیازمند زمانی 4 ساله خواهد بود. با این وجود برخی از موسسات با شرط داشتن معدل بالا در مقطع کارشناسی، نمره زبان بالا و مقالات علمی و تحقیقاتی معتبر امکان وجود بورسیه را برای متقاضیان به عمل آوردند.

دانشگاه دولتی بوردو با قرارگیری در فهرست بهترین دانشگاه های فرانسه عنوان سومین دانشگاه بزرگ این کشور را یدک می کشد. از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان به بالا بودن کیفیت تدریس، بین المللی بودن محیط دانشگاه و فراهم بودن امکان تحصیل در 250 رشته متنوع اشاره کرد. همچنین علاوه بر موارد مذکور، برخی از کالج ها آموزش های مختلفی را در حوزه هتلداری و خدمات گردشگری ارائه داده و به دانشجویان اجازه می دهند متناسب با دوره انتخابی خود مدرک کسب نمایند؛ این رشته ها شامل بازاریابی هتل، مهندسی آشپزخانه و مدیریت مشاغل پذیرایی می شود. درادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های رشته هتلداری در فرانسه می پردازیم.

عنوان مرکزرتبه در کشور
University of bordeaux1
Le cordon blue2
International university of monaco3

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در فرانسه

دروس ارائه شده در این رشته شامل برنامه ریزی منوی غذایی، کنترل هزینه های گردشی، مبانی بازرگانی و برنامه ریزی هزینه می شوند. از جمله گرایشات رشته هتلداری در فرانسه می توان مدیر ضیافت، مدیر وظیفه، مشاور غذا، سرآشپز، مدیر هتل و ناظر خدمات هتل را نام برد. آینده شغلی این رشته در زمینه هایی چون مدیریت هتل، رستوران، آژانس مسافرتی و متل ها معرفی شده است. میزان درآمد فردی که در حوزه هتلداری و گردشگری کار می کند در این کشور 88100€ (یورو) طی سال برآورد شده است. از جمله پارامترهای مهم در تعیین حقوق افراد جنسیت، مدرک تحصیلی و میزان تجربه می باشد. برای نمونه میزان حقوق زنان 4% کمتر از مردان عنوان گشته است. اشخاص با برخورداری از مدرک دیپلم 17% و با داشتن مدرک کارشناسی %24 بیشتر از سایرین درآمد خواهند داشت. در ادامه به بررسی تفاوت میان درآمد اشخاص می پردازیم.

مقایسه حداقل و متوسط میزان دستمزد هتلداران در فرانسه

شرایط تحصیل و کار در فرانسه

مدت زمان کار حین تحصیل درفرانسه در مقطع کارشناسی 10 ساعت طی هفته و در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت طی هفته تعیین گشته است؛ هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان از 600€ الی 1100€ (یورو) وابسته به سبک زندگی افراد متغیر خواهد بود. از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توان از ارائه تمامی مدارک تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان فرانسه نام برد. به هر روی می توان فرانسه را جزء ایده آل ترین مقاصد جهت تحصیل رشته هایی چون مدیریت هتلداری و گردشگری معرفی نموده و در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و یا به دفتر این موسسه مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “تحصیل رشته هتلداری در فرانسه

  1. ارین گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم این میانگین در امدی زدین برای شغل های رده بالا یا با کارشناسی و موقعیت شغل معمولی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقدار درآمدی که گفته شد مربوط به متوسط درآمد هست

  2. ارین گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم با مدرک دیپلم ایران هم میشه در کشور های فرانسه یا سوییس کارشناسی هتلداری خوند یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر سایر شرایط رو داشته باشید بله می تونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *