ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در لهستان

تحصیل رشته هتلداری در لهستان

با توجه به افزایش شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در لهستان سیر تعداد گردشگرانی که از جاذبه های این کشور دیدن می کنند صعودی بوده و مضاف بر توسعه زیرساخت های صنعت توریسم، دو علت اصلی ترقی این سرزمین مدرن در حوزه گردشگری به حساب می آید. زندگی در لهستان همچون سایر کشورهای اروپایی با مزایا و معایب گوناگونی همراه بوده و می توان اظهار داشت برگزیدن لهستان به عنوان مقصد تحصیلی جهت سپری نمودن دوره های هتلداری، پیرو مضمون مقرون به صرفه بودن زندگی دانشجویی در این کشور پیشنهاد بسیار ایده آلی به حساب می آید. به هر روی در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا همراه با شما عزیزان به بررسی جامع و کامل شرایط و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی لهستان و گذراندن برنامه های مدیریت هتل و گردشگری در این کشور بپردازند.

  • اصلی ترین مراکز و دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در لهستان کدامند؟
  • انواع گرایشات و دروس رشته هتلداری در سیستم آموزشی لهستان به چه شرحی است؟
  • متوسط میزان درآمد هتلداران در لهستان چه میزان برآورد گشته است؟
  • مازاد بر اقامتگاه های لوکس و هتل های درون شهری، امکان اشتغال برای فارغ التحصیلان این رشته در چه حوزه هایی فراهم خواهد بود؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در لهستان

لهستان سرزمینی با تاریخ پر فراز و نشیب است که در اروپای مرکزی واقع گشته و طی جنگ جهانی دوم بخش قابل توجهی از تمدن و سنن این کشور دستخوش تغییرات اساسی بوده است؛ از اصلی ترین همسایگان لهستان می توان به جمهوری چک، آلمان و اوکراین اشاره کرد. پس از سپری شدن دوره زوال لهستان در اواخر قرن 20 میلادی، مردمان شهرهای اصلی آن چون کراکوف و ورشو توانستند با دستیابی به استقلال علی الخصوص در حوزه سیاسی در جهت ترقی سطح کیفی زندگی خود گام بردارند. پیرو همین موضوع، بهره وری از جاذبه های طبیعی این سرزمین نظیر رودخانه های Neisse و Oder و مناطق کوهستانی چون Rysy در دستور کار قرار گرفته و در نهایت منجر به شکوفایی اقتصاد این کشور مبتنی بر حوزه گردشگری و جذب توریست شد.

به رغم اینکه طبق محاسبات صورت گرفته شهرهایی چون بیاویستوک به علت برخورداری از موقعیت های جذاب شغلی و استانداردهای بالای زندگی، دارای بالاترین میزان تراکم جمعیت در لهستان می باشند، وجود هتل ها و اقامتگاه های مدرن و باکیفیت فراوان در شهرهای وروتسواف و ورشو جمعیت مهاجرین و گردشگران را اغلب در این نقاط جغرافیایی متمرکز نموده. رشته هتلداری دارای وابستگی بسیاری به تعداد جاذبه های اقصی نقاط کشور مورد نظر بوده و به فراخور این موضوع باید خاطرنشان کرد زیبایی های موجود در شهرهایی چون اوپوله و الشتین که مضاف بر جاذبه های طبیعی، شامل جذابیت های معماری و قومیتی نیز می گردد موجب گشته تا سالیانه بیش از 21,4 میلیون گردشگر مهاجرت تفریحی به لهستان را در دستور کار خود قرار دهند که این آمار نشانگر رونق بازار توریسم و هتلداری در این سرزمین توسعه یافته است.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در لهستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در لهستان

به رغم اینکه بسیاری هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در لهستان را معادل با همسایگانی چون آلمان می دانند، باید اظهار داشت اگرچه دانشجویان رشته هایی چون هتلداری در شهرهای اصلی نظیر ورشو ملزم به پرداخت ماهیانه 800€ (یورو) جهت گذران زندگی روزمره مطلوبی هستند، امکان سکونت در شهرهای کوچک تر همراه با هزینه ماهیانه 500€ الی 650€ (یورو) نیز برای داوطلبین این امر فراهم خواهد بود. لهستان دارای قریب به 380 دانشگاه جدای از مراکز آموزش عالی چون موسسات خصوصی بوده و شماری از آن ها چون دانشگاه تکنولوژی پوزنان دارای قدمت بسیاری می باشند. متقاضیان تحصیل در رشته هتلداری قادر خواهند بود با اخذ انواع بورسیه های تحصیلی که توسط دولت این کشور در اختیار علاقه مندان قرار گرفته، همراه با اشتغال به کار پاره وقت در هزینه های زندگی خود اعتدال ایجاد نمایند. در ادامه برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در لهستان را معرفی کرده ایم.

عنوان دوره و دانشگاهنام شهر
Tourism Management – Hospitality, Travel and Tourism ServicesLublin
Warsaw School of Tourism and Hospitality ManagementWarsaw
Bachelor in Tourism and Hotel Management (studies in English)Gdańsk
Nicolaus Copernicus UniversityTorun
Vincent Pol UniversityLublin

دروس و گرایشات تحصیل رشته هتلداری در لهستان

تحصیل رشته هتلداری در مقطع کارشناسی نیازمند زمانی 3 الی 4 ساله در نظام آموزشی لهستان بوده و ذکر این نکته حتئز اهمیت است که حداقل 15% تعداد واحدهای اخذ شده دانشجویان این رشته، به صورت عملی بوده و در زیرگروه کارآموزی محاسبه خواهد شد. به فراخور اینکه ماهیت رشته هتلداری در حقیقت برخورداری از توانایی و مهارت برقراری ارتباط با مهمان هایی است که دارای فرهنگ ها و ملیت های مختلف می باشند، پر واضح است که علاقمندان به این رشته ملزم به سپری نمودن دروسی تحت عنوان آشنایی با چگونگی پذیرایی، رزرواسیون و تقسیم کار خواهند بود. منوشناسی، شناخت تجهیزات، آشنایی با بهداشت و ایمنی کار از سایر دروس ارائه شده در این رشته تحصیلی هستند. شایان ذکر است که افراد پس از فارغ التحصیل گشتن در مقطع کارشناسی قادر به ادامه این مسیر در گرایشاتی نظیر مدیریت بازاریابی، توسعه جانگردی و حسابداری استراتژیک خواهند بود.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در لهستان

طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2021 کشور لهستان در جمع 50 سرزمین باکیفیت جهان دارای رتبه 34 بوده و این امر نشانگر استانداردهای مطلوب زندگی موجود در این کشور می باشد که طبعا با میزان هزینه های زندگی ارتباطی مستقیم خواهد داشت. پیرو همین امر باید اظهار داشت فعالین حوزه هتلداری در لهستان با توجه به رونق بازار آن طی یک دهه اخیر به طور متوسط حقوقی معادل 13400PLN (زلوتی) دریافت خواهند نمود. در ادامه به مقایسه متوسط حقوق این افراد و حداقل میزان دستمزدی که اشخاص با برخورداری از کمترین میزان سابقه کار دریافت می نمایند، پرداخته ایم:

مقایسه حداقل و میانگین دستمزد ماهیانه هتلداران در ورشو

در پایان می توان اظهار داشت با توجه به جذابیت های متعدد موجود در رشته هتلداری و همچنین سطح کیفی ایده آل ارائه محتوای درسی در دانشگاه های لهستان، این کشور در زمره مقاصد محبوب و مورد قبول در این موضوع جای می گیرد. شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون حوزه مهاجرت به لهستان و زندگی در این کشور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *