ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در لیتوانی

تحصیل رشته هتلداری در لیتوانی

کشور زیبای لیتوانی با برخورداری از مناطق جنگلی و سواحل متعدد، منجر به افزایش شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در لیتوانی شده است. این کشور به دلیل بهره مندی از پارک های ملی ماجراجویانه و روستاهای تماشایی، بهشتی برای طبیعت دوستان بوده و از زمان استقلال این کشور صنعت گردشگری آن رشد قابل توجهی پیدا کرده است. همچنین شایان ذکر است که مجموعه های فرهنگی، قلعه های جادویی و شهرهای ماقبل تاریخی جذاب، تاریخ و سنت این کشور را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده اند.

بی شک یکی از زیباترین جاذبه های لیتوانی محله قدیمی ویلنیوس است که در دنیا با برخورداری از بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و کلیساهای جذاب به شهرت قابل توجهی دست پبدا کرده. از دیگر جاذبه های گردشگری در این کشور می توان به قلعه کایوناس، کلیسای سنت آن، دروازه داون و پارک ملی اوکسیتیا اشاره نمود. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در سیستم آموزشی کشور لیتوانی بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال متداول پیرامون رشته هتلداری و کشور لیتوانی می پردازیم.

  • معتبرترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در لیتوانی کدام اند؟
  • درآمد هتلداران و هزینه زندگی در لیتوانی چه مقدار برآورد گشته است؟
  • شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور لیتوانی چقدر است؟
  • شرایط تحصیل و کار در لیتوانی به چه شرحی می باشد؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در لیتوانی

لیتوانی کشوری در نزدیکی دریای بالتیک در شمال شرق اروپا است. این سرزمین از شمال با لتونی، از جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با لهستان و روسیه همسایه بوده و در غرب آن دریای بالتیک قرار دارد. پایتخت کشور لیتوانی، شهر زیبای ویلنیوس است که فضای تاریخی بی نظیری داشته و یکی از شهرهای بسیار مهم در این کشور به حساب می‌آید. از شهرهای مهم این کشور می توان از کرناوه، کلایپدا، الیتاس، ساولیای و پانه وژیس نام برد. دستیابی به آب های آزاد از طریق دریای بالتیک، زیرساخت های حمل و نقل متصل به اتحادیه اروپا، امنیت بالای اجتماعی و هزینه های پایین زندگی از جمله دلایلی است که کشور لیتوانی را به یکی از کشورهای مورد هدف مهاجران تبدیل کرده است.

پیرامون رشته هتلداری در لیتوانی باید اظهار داشت تخمین میزان نیاز به منابع انسانی، مالی و دیگر منابع مرتبط با این فضا مضاف بر رعایت اصول و مقررات ارتباطات رسمی و اخلاق تجاری و در نظر گرفتن ویژگی های بین فرهنگی و مسئولیت پذیری با شرکت کنندگان در بازار و کارمندان از اساسی ترین اصول دستیابی به موفقیت و مدارج بالا به حساب می آیند. دروس ارائه رشته در رشته هتلداری در این کشور اروپایی شامل مدیریت گردشگری، بازاریابی در تجارت مهمان نوازی، ارتباطات بین فرهنگی و مدیریت پذیرایی می گردد. همچنین از تخصص های رشته هتلداری در لیتوانی می توان به مدیریت بازرگانی، هتلداری، بازاریابی و فروش و هتلداری و منابع انسانی اشاره نمود.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در لیتوانی

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در لیتوانی

دانشگاه‌ های لیتوانی از جمله برترین مراکز آموزش عالی اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند و همچنین قدمت دیرینه بسیاری از دانشگاه های این کشور چون Lithuanian,University of Health Sciences University خود گویای سطح کیفی بالای آموزش در آن ها می باشد .اخذ مدرک کارشناسی در کشور لیتوانی 4 ساله می باشد اما بسته به دانشگاه و نوع رشته ممکن است 3 سال نیز به طول بینجامد؛ همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های لیتوانی به زبان لیتوانیایی و انگلیسی امکان پذیر بوده و 2 سال زمان خواهد برد. باید خاطرنشان کرد هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته هتلداری در لیتوانی از 3000€ الی 4200€ (یورو) هر ترم متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کشور لیتوانی می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
Mykolas Romeris Universityvilnius
Vytautas Magnus UniversityKaunas
Lithuanian Sports UniversityKaunas

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در لیتوانی

از متداول ترین موقعیت های شغلی موجود این رشته می توان به کار در هتل های بزرگ و زنجیره ای و اپراتورهای گردشگری اشاره کرد. متوسط درآمد مدیران هتل در لیتوانی ماهیانه 2180€ (یورو) برآورد شده است. میزان درآمد مدیران هتل در کشور لیتوانی بسته به جنسیت، مدرک تحصیلی، میزان تجربه و نوع شغل متفاوت می باشد. برای نمونه کارکنانی با سطح تجربه 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% بیشتر از تازه کارها درآمد داشته و همچنین افراد با سابقه بیش از 5 سال تجربه کاری، 36% بیشتر از اشخاصی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، کسب درآمد می کنند. علاوه بر این، افراد با برخورداری از مقطع کارشناسی 24% و با سطح تحصیلات کارشناسی ارشد 29% بیشتر از سایر افراد درآمد خواهند داشت.

مقایسه میزان درآمد ماهیانه هتل داران لیتوانی

شرایط تحصیل و کار در لیتوانی

کشور لیتوانی به علت هزینه های پایین زندگی و تحصیل می تواند یک گزینه بسیار مناسب جهت تحصیل به حساب آید و باید اذعان داشت هزینه تحصیل و زندگی در لیتوانی برای دانشجویان حدود 650€ (یورو) در ماه می باشد. از جمله مسیرهای یافتن کار در لیتوانی می توان به استفاده از پورتال های کاری اینترنت، وب سایت های شبکه اجتماعی و موسسات کاریابی اشاره کرد. مدارک موردنیاز جهت کاردر کشور لیتوانی به شرح ذیل می باشد؛ انگیزه نامه، رزومه شخصی، ارائه گذرنامه و اصل شناسنامه. شایان ذکر است که بر اساس قوانین اقامتی موجود در اتحادیه اروپا و همچنین لیتوانی، شخصی که دارای شرکت و فعالیت تجاری مشخصی در لیتوانی باشد، قادر خواهد بود پس از سفر به این کشور و ثبت درخواست اقامت لیتوانی به اخذ اقامت دائم این کشور مبادرت ورزد.

با توجه به شرایط معقول تحصیل و زندگی در لیتوانی می توان فعالیت حول محور هتلداری در شهرهای اصلی این کشور را هدفی بسیار ایده آل دانست که جهت قدم برداشتن در این مسیر کارشناسان مجرب و متبحر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی شما عزیزان همراه با ارائه مشاوره های کارآمد خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *