ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در مالتا

تحصیل رشته هتلداری در مالتا

تحصیل رشته هتلداری در مالتا از نظر میزان رفاه اجتماعی و سطح کیفی سیستم آموزش، طی یک دهه اخیر به محبوبیت مثال زدنی دست یافته است؛ همانگونه که استحضار دارید اگرچه مالتا در هیچ برهه زمانی در زمره سرزمین های پهناور و برخوردار از شهرهای متعدد با توانایی پرورش استعدادهای گوناگون قرار نداشته، باید خاطرنشان کرد که سطح کیفی مطلوب زندگی دانشجویی در این سرزمین مضاف بر مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در قیاس با کشورهای مطرح، موجب افزایش شمار متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این سرزمین گشته است. بنا به موضوعات ذکر شده کارشناسان و تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند در ادامه این مقاله با ارائه اطلاعاتی مفید حول محور چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مالتا و همچنین شرایط تحصیل رشته هتلداری در این کشور کوچک، به پرسش های متداول شما عزیزان پاسخ گویند.

  • اصلی ترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مالتا کدام اند؟
  • با توجه به جغرافیای خاص مالتا، هتلداری در این کشور در چه مقاطع زمانی از سال رونق می یابد؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته هتلداری در مالتا به چه شرحی است؟
  • متوسط درآمد هتل داران فعال در مالتا چه میزان برآورد می گردد؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مالتا

مجمع الجزایر مالتا در مدیترانه مرکزی واقع شده و موقعیت جغرافیایی آن میان سواحل آفریقای شمالی و سیسیل است؛ تعدد سیاه چاله های قرون وسطی، سردابه های بدیع سالفینی و معابدی که تحت عنوان megalithic شناخته می شوند همگی جزء اصلی ترین عوامل مهاجرپذیر بودن این سرزمین کم مساحت محسوب می گردند. مالتا متشکل از سه جزیره کمینو، گزو و مالتا بوده و بسیاری قدمت بیش از 4,000 ساله اشیاء کشف شده در گزو را از دلایل اصلی جذابیت این سرزمین برای مهاجرین و گردشگران می دانند. اغلب مردم این سرزمین امروزه بر دو زبان مالتایی و انگلیسی تسلط کافی دارند و این درحالی است که طی سال های 1910 الی 1940 میلادی ایتالیایی نیز جزء زبان های رسمی این کشور به حساب می آمده. شایان ذکر است که تنوع زبان های رایج میان مردمان مالتا که شامل فرانسوی و اسپانیایی می گردد نیز، از دیگر دلایل جذابیت آن است.

همانطور که استحضار دارید شکوفایی هتلداری و خدمات گردشگری اغلب منحصر به سرزمین هایی است که مازاد بر جذابیت های بصری متداول، از ویژگی های خاص اقلیمی و یا شاخصه هایی ویژه در هنر و فرهنگ برخوردار باشند؛ به همین سبب کشور مالتا اگرچه جزء کوچک ترین و کم جمعیت سرزمین های دنیا به شمار می آید، به دلیل برخورداری از جاذبه های فراوان تاریخی و همچنین زیبایی های اقلیمی به یکی از مقاصد محبوب گردشگران بدل شده است. مالتا دارای 5 منطقه بوده و مهمان خانه های واقع در کرانه ها و سواحل آن علاوه بر برخورداری از جذابیت های بسیار برای صنعت فیلمسازی، با ارائه خدمات مطلوب به گردشگران به مقصدی جذاب برای این قشر بدل گشته اند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در مالتا

شهر زیبای Birkirkara در حقیقت جزء اصلی ترین مراکز تحصیل در مالتا به حساب آمده و اغلب موسسات و مراکز آموزش عالی چون مدارس و دانشگاه های معتبر این کشور نیز در همین محدوده واقع شده اند؛ قرارگیری کلیساهای مستقل سنت جوزف و سنت هل و سایر جاذبه ها در همین منطقه نیز مزید بر علت گشته تا طی سال های اخیر، علاوه بر والتا، پایتخت این کشور، شهر بیرکیرکارا نیز به مقصد اهالی تحصیل در این سرزمین بدل گردد. از بهترین مراکز تحصیل در مالتا می توان به Triagon Academy و Institute of Tourism Studies Malta اشاره کرد که هر دو این مراکز، علاوه بر ارائه رشته هتلداری و گرایشات مربوط به آن به آموزش دانشجویان در رشته هایی نظیر مدیریت گردشگری و خدمات می پردازند. در ادامه به معرفی چندی از مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مالتا پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهندهشهری که در آن واقع شده
EEC-ITIS Malta Tourism and Languages InstituteSan Gwann
Global College MaltaRicasoli
Institute of Tourism StudiesValletta
University of Malta (Valletta Campus)Valletta
Institute of Tourism, Gozo CampusQala

دروس و گرایشات تحصیل رشته هتلداری در مالتا

دروس و گرایشات تحصیل رشته هتلداری در مالتا

تحصیل رشته هتلداری در مالتا در صورتی که دانشجویان موفق به اخذ انواع بورسیه گردند قطع به یقین فرآیند 4 ساله دستیابی به مدرک کارشناسی این رشته را تسهیل خواهد نمود؛ از جمله رایج ترین بورسیه های تحصیلی ارائه شده جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر مالتا می توان به Natural Sciences & Mathematics و Business & Management اشاره نمود. با توجه به ماهیت رشته هتلداری باید اظهار داشت امکان تحصیل در گرایشاتی چون اقتصاد جهانگردی، مدیریت تبلیغات، مقررات هتلداری و جغرافیای گردشگری نیز برای افراد فراهم خواهد بود. شایان ذکر است که دروسی چون تاریخ گردشگری، جامعه شناسی، مبانی هتلداری، روانشناسی اجتماعی و مبانی توریسم در اغلب این زیرگروه ها مشترک بوده و در اغلب اوقات تعداد واحدهای عملی اخذ شده جهت سپری نمودن دوره کارآموزی نیز در آن ها یکسان می باشد.

موقعیت های شغلی پس از تحصیل رشته هتلداری در مالتا

اقامت در مالتا برای دانشجویان حاضر در این کشور ماهیانه با هزینه 300€ (یورو) به طور میانگین همراه بوده و پر واضح است که جنبه اقتصادی و توانایی کسب درآمد از طریق رشته هتلداری پس از فارغ التحصیلی از اولویت های شاغلین این حوزه به حساب می آید. در همین راستا باید خاطرنشان کرد هزینه سالیانه 4500€ (یورو) تحصیل در رشته هتلداری نیز مزید بر علت گشته است تا اطلاع از موقعیت شغلی هتل داران در مالتا از اهمیت بیشتری برخوردار گردد. طبق محسابات صورت گرفته در سال 2021 متوسط درآمد ماهیانه شاغلین رشته هتلداری در پایتخت مالتا 8530€ (یورو) اعلام گشته که معادل با 102000€ (یورو) در سال می گردد.

مقایسه حداقل و متوسط درآمد ماهیانه هتلداران در مالتا

در پایان باید اظهار داشت علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در مالتا قادر خواهند بود از طریق ارائه مدارکی نظیر پاسپورت معتبر، پذیرش نامه تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی و همچنین بیمه نامه مسافرتی و کلیه مدارک تحصیلی به اخذ ویزای تحصیلی این کشور مبادرت ورزند. همچنین همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی بیشتر شما عزیزان پیرامون چگونگی دستیابی به ویزای کشور مالتا جهت تحصیل در این سرزمین خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *