ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در مالزی

تحصیل رشته هتلداری در مالزی

تنوع در جاذبه های طبیعی مالزی، این کشور را در زمره مقاصد پرطرفدار قرار داده که موجب افزایش علاقه مندان تحصیل رشته هتلداری در مالزی گردیده است. مالزی یکی از مدرن ترین و در عین حال نوپاترین کشورهای آسیایی می باشد که علاوه بر سازه های مدرن، طبیعت زیبا و بکر که موجب شهرت این کشور شده، از تکنولوژی های روز دنیا نیز برخوردار است.

کوالالامپور، پایتخت مالزی، در حال حاضر ششمین شهر توریستی جهان محسوب می شود به نحوی که توانسته طی سال گذشته تعداد 3 میلیون توریست خارجی را مجذوب خود کند. از مناطق توریستی این کشور می توان به برج های دوقلوی پتروناس، آکواریوم کی ال سی سی، پارک آبی سان وی و غار میمون ها اشاره داشت. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در نظام کشور مالزی بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور مالزی می پردازیم:

  • شرایط کار هتلداری در مالزی به چه صورت است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در مالزی شامل چه مواردی می باشد؟
  • دانشگاه های معتبر و برتر رشته هتلداری در کشور مالزی کدام اند؟
  • متوسط درآمد هتلداران در مالزی چه میزان برآورد شده است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مالزی

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا با برخورداری از فرهنگ و طبیعت فوق العاده دارای مرز خشکی و دریایی با تایلند و با کشورهایی نظیر سنگاپور، ویتنام و اندونزی می باشد. مالزی مهد نژادهای مختلف بوده و دارای 13 ایالت و 3 قلمرو است. این کشور با برخورداری از جاذبه های طبیعی و شهری از جمله جنگل های سرسبز، برج های آسمان خراش و فستیوال های متنوع گردشگران زیادی را به خود جذب نموده است. در واقع تعدد گردشگرانی که هرساله به این سرزمین می روند موجب شده مالزی در میان پر بازدیدترین کشورهای جهان مقام یازدهم را از آن خود کند. با توجه به پیشرفت های اخیر این کشور در سال های اخیر مطالعه درباره رشته های تحصیلی در مالزی به یکی از پربازدیدترین موضوعات تبدیل شده است. از جمله رشته های تحصیلی محبوب در این کشور می توان از مهندسی برق، مدیریت هتلداری و پزشکی نام برد.

صنعت هتلداری بزرگترین و پرمخاطب ترین صنعت در دنیا معرفی شده است. مدیریت هتلداری رشته ای کاربردی است که دانشجویان با مشخصات انواع موسسات پذیرایی، انواع سرویس دهی در هتل ها، اصول و روابط در هتل ها، طبقه بندی مدیریت قسمت های مختلف و بطور کلی اداره و مدیریت مناسب هتل و رستوران وغیره آشنا می شوند. همچنین دانشجویان رشته هتلداری در مالزی، پس از پایان دوره، مدرک بین المللی مدیریت هتلداری دریافت می نمایند. مدیریت هتلداری در مالزی شامل تمامی مولفه های لازم برای موفقیت در زمینه های شغلی مربوطه می باشد. دروس ارائه شده در این رشته شامل مدیریت خانه داری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت روابط می گردد. مضاف بر آن مهارت های ارتباط با مشتری و جذب آن، سفره آرایی، سرویس دهی و منونویسی را کسب می کنند.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مالزی

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مالزی

از بهترین دانشگاه های کشور مالزی در شاخه های گوناگون می توان به دانشکده های پنانگ و کوالالامپور اشاره کرد. شایان ذکر است برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور افراد ملزم به داشتن معدل بالای 17 در مقطع دیپلم هستند و باید خاطر نشان کرد طول مدت این دوره برای دانشجویان رشته هتلداری 3 الی 4 سال می باشد. همچنین باید اذعان داشت علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با کسب معدل بالای 15 قادرند در بهترین دانشگاه های کشور مالزی تحصیل نمایند. هزینه تحصیل در این مقطع MYR8000 (رینگت مالزی) برآورد شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های این نظام متغیر است اما در مجموع شهریه دانشگاه ها بطور متوسط در سال MYR16912 (رینگت مالزی) ذکر شده است. از نمونه دانشگاه های معتبر در کشور مالزی می توان از دانشکده مالایا، مارا، پوترا و ساراواک نام برد.

عنوان مراکز ارائه دهنده رشته هتلداریرتبه در کشور مالزی
Help University1
Sunway University2
Taylors University3

گرایشات تحصیل و موقعیت شغلی رشته هتلداری در مالزی

گرایشات رشته هتلداری مالزی در حوزه کار شامل سرآشپز، مسئول پذیرش و مدیر محل اقامت می شود. فردی که به عنوان مدیر هتل در مالزی کار می کند هر ماه در حدود MYR4390 (رینگت مالزی) در آمد دارد. سطح تجربه یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق است و از موارد دیگر می توان به جنسیت، سطح تحصیلات و نوع شغل اشاره کرد. برای نمونه افراد با داشتن تجربه بین 2 الی 5 سال 32% و با برخورداری از تجربه بیش از 5 سال بطور متوسط 36% بیشتر از سایر افراد کسب می نمایند. همچنین باید اذعان داشت افراد با داشتن مدرک دیپلم بطور میانگین 17% و با داشتن مدرک کارشناسی 24% بیشتر از دیگران درآمد خواهند داشت. در ادامه به بررسی میزان تفاوت در حقوق افراد هتلدار بر حسب رینگت مالزی با توجه به جنسیت می پردازیم.

مقایسه حقوق هتلداران مالزی

شرایط تحصیل و کار در مالزی

از مزایای تحصیل در کشور مالزی می توان به تدریس به زبان انگلیسی، هزینه های مقرون به صرفه و کیفیت بالای تحصیلی اشاره کرد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی شامل اسکن رنگی از پاسپورت، فایل عکس پرسنلی و اسکن رنگی از ترجمه رسمی دیپلم می باشد. از بهترین مشاغل جهت کار در مالزی می توان به مشاورآموزشی، مدیریت اجرایی هتل و ویرایشگر اشاره کرد. برای گرفتن اقامت دائم مالزی متقاضیان باید به مدت 5 سال متوالی دارای ویزای بلند مدت مانند گذرنامه استخدام باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتردر زمینه مهاجرت به کشور مالزی و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و یا با دریافت وقت قبلی در دفتر موسسه حضور پیدا کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *