ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

کشورهای شرق اروپا به دلیل ارزان بودن هزینه ها، مقاصد گردشگری محبوبیند که موجب افزایش علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در مجارستان میشوند. کشور مجارستان در منطقه اروپای مرکزی و شرقی قرار گرفته و با اوکراین، رومانی و صربستان مرز مشترک دارد. این کشور دارای دشت های بسیار زیبایی است که توسط رود دانوب، معروف ترین و زیباترین رود در اروپا به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده اند. شایان ذکر است که سالانه بیش 17 میلیون گردشگر در تور مجارستان شرکت کرده و از علل عمده آن واقع شدن یکی از اصیل ترین و زیباترین معماری های اروپایی در بناهای تاریخی این کشور است.

بوداپست پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان بهشتی برای ماجراجویان به حساب آمده که جاذبه های تاریخی و مکان ها و بناهای باشکوه این شهر را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. جاذبه های گردشگری این کشور شامل قلعه بودا، دریاچه بالاتون، دریاچه هویز و پارک هورتوباگ می باشند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در کشور مجارستان بپردازند.

تاریخچه رشته هتلداری در مجارستان

کشور مجارستان که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می باشد توانسته با بهره گیری از اقتصاد پویای خود سطح زندگی بسیار عالی و باکیفیتی را برای مردم خود مهیا کند. این کشور که دارای فراز و نشیب های بسیاری در طول جنگ های جهانی بوده دارای آب و هوایی معتدل می باشد. مجارستان سرزمینی مدرن به حساب آمده و شهر بوداپست، از شهرهای توریستی مجارستان، جزو میراث فرهنگی جهان شمرده می شود. همچنین باید اذعان داشت در این شهر حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد تا جایی که بسیاری لقب شهر آبگرم را به آن نسبت داده اند. شهرهای کوچک و بزرگ مجارستان همگی ظاهر کلاسیک و تاریخی خود را حفظ نموده و بسیاری از آن ها از فرهنگ های دیگر از جمله مهاجمان ترک و طراحان رنسانس ایتالیایی تاثیر پذیرفتند. از جمله شهرهای توریستی این کشور می توان به دبرسن، گیور، پچ و سوپرون اشاره نمود.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مجارستان

دانشگاه های مجارستان دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش با کیفیت می باشند و باید خاطر نشان کرد تحصیل در مجارستان در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. ضمن اینکه مجارستان در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی به زبان های فرانسوی، آلمانی و چندین زبان دیگر را در مراکز آموزش عالی خود ارائه می کند. هزینه اعزام دانشجو به مجارستان در این دانشگاه ها مقرون به صرفه بوده و علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های مجارستان ملزم به پرداخت 650000 HUF (فورینت مجارستان) خواهند بود. شرط سن برای پذیرش کارشناسی در مجارستان تا 24 سال و در کارشناسی ارشد تا 28 سال اعلام شده است.

در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در مجارستان می پردازیم.

عنوان مرکزرتبه در کشور
Kodolanyi janson University1
Budapest Metropolitan University2

گرایشات و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در مجارستان

گرایشات این رشته شامل مدیر محل اقامت، مدیر پذیرایی و سرآشپز می باشد. فردی که در مجارستان به عنوان مدیر هتل فعالیت می کند معمولا ماهیانه در حدود HUF329000 (فورینت مجارستان) کسب می کند. همچنین میانگین حقوق در این سرزمین HUF349000 (فورینت مجارستان) بوده و نیمی از افراد از این مقدار کمتر و نیمی دیگر بیشتر از این میزان درآمد خواهند داشت. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق هتل داران مجار به حساب می آید. برای نمونه افراد با سطح تجربه از 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% و با سطح تجربه بیش از 5 سال حدودا 36% بیشتر از سایر افراد کسب درآمد می کنند. از عوامل دیگر جهت تعیین حقوق افراد می توان ازسطح تحصیلات و جنسیت نام برد. بطور مثال کارکنان دارای مدرک کارشناسی 24% و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد 29% بیشتر از سایرین دریافت می کنند.

تفاوت میزان حقوق هتلداران آقا و خانم مجارستان

شرایط کار رشته هتلداری در مجارستان

برخورداری از اقامت پس از تحصیل در مجارستان منجر به بهبود شرایط زندگی برای فارغ التحصیلان رشته هتلداری در این کشور می گردد. در واقع مسئولین آموزشی کشور مجارستان، با مواردی از جمله پایین آوردن نرخ بیکاری و جذب دانشجویان بین المللی، همواره در پی آماده کردن دانشجویان جهت ورود به بازار کار می باشند. پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان فرصت دارند تا شغلی پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار اصل پاسپورت، گواهی سلامت و مدارک رزومه کاری می باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور مجارستان و اقامت دائم این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و با دریافت وقت قبلی در صورت صلاحدید به صورت حضوری در دفتر موسسه حاضر شوید.

سوالات مهم درباب تحصیل رشته هتلداری در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • گرایشات و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در مجارستان به چه صورت است؟ گرایشات این رشته شامل مدیر محل اقامت، مدیر پذیرایی و سرآشپز می باشد. فردی که در مجارستان به عنوان مدیر هتل فعالیت می کند معمولا ماهیانه در حدود HUF329000 (فورینت مجارستان) کسب می کند. همچنین میانگین حقوق در این سرزمین HUF349000 (فورینت مجارستان) بوده و نیمی از افراد از این مقدار کمتر و نیمی دیگر بیشتر از این میزان درآمد خواهند داشت. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق هتل داران مجار به حساب می آید. برای نمونه افراد با سطح تجربه از 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% و با سطح تجربه بیش از 5 سال حدودا 36% بیشتر از سایر افراد کسب درآمد می کنند.
  • تاریخچه رشته هتلداری در مجارستان چگونه است؟ کشور مجارستان که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می باشد توانسته با بهره گیری از اقتصاد پویای خود سطح زندگی بسیار عالی و باکیفیتی را برای مردم خود مهیا کند. این کشور که دارای فراز و نشیب های بسیاری در طول جنگ های جهانی بوده دارای آب و هوایی معتدل می باشد. مجارستان سرزمینی مدرن به حساب آمده و شهر بوداپست، از شهرهای توریستی مجارستان، جزو میراث فرهنگی جهان شمرده می شود. همچنین باید اذعان داشت در این شهر حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد تا جایی که بسیاری لقب شهر آبگرم را به آن نسبت داده اند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *