ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

نیوزلند از جمله سرزمین های زیبا و بی نظیری است که همواره گزینه ای مناسب برای سفر و ماجراجویی به حساب می آید. تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند رو به رشد بوده و پیرامون آن باید اظهار داشت که نیوزلند بخشی از یک جزیره در جنوب غربی اقیانوس آرام است و بیش از 90% آن زیر آب قرار دارد. این جزیره پهناور بیش از 80 میلیون سال از سایر خشکی های زمین دور بوده است بطوریکه استرالیا، نزدیک ترین همسایه این سرزمین در فاصله 2000 کیلومتری از آن قرار دارد.

از مناطق گردشگری و توریستی این اقلیم می توان به گذرگاه تونگاریرو، منطقه جادویی وایوتاپو، پارک ملی مانت کوک و شبه جزیره کوروماندل اشاره نمود. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در نظام کشور نیوزلند بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور نیوزلند می پردازیم.

  • شرایط تحصیل و کار در نظام کشور نیوزلند به چه شرحی است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در نیوزلند شامل چه مواردی است؟
  • درآمد هتلداران و تفاوت در حقوق افراد وابسته به چه ملاک هایی می باشد؟
  • مراکز معتبر ارائه دهنده رشته هتلداری در نیوزلند کدام اند؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

نیوزلند به معنی سرزمین ابرهای کشیده است؛ این کشور در اقیانوسیه قرار داشته بطوریکه دقیقا در آب های جنوب غربی اقیانوس آرام و جنوب خاوری کشور استرالیا واقع شده است. کشور نیوزلند یکی از بزرگترین و کارآمدترین صادرکنندگان محصولات لبنی محسوب می گردد. رتبه اقتصاد کلی کشور نیوزلند 53 اعلام شده بطوریکه ساختار اقتصادی این کشور در وضعیت مطلوب قرار دارد. نیوزلند از لحاظ کیفیت زندگی در مجموع رتبه 34 در دنیا را از آن خود کرده و این کشور دارای جاذبه های بسیار بدیعی برای مهاجران می باشد. از شهرهای مهم آن می توان آوکلند، ولینگتون، کرایست و پالمرستون را نام برد. شبه جزیره کوروماندیل یکی از دیدنی های عجیب در بخش شمال شرقی نیوزلند می باشد که دارای ساحل های ماسه ای سفید و طلایی است. همچنین روتوروآ به عنوان سرزمین حرارتی در نیوزلند شناخته شده است که دارای آتشفشان ها و چشمه های آبگرم زیادی است.

معمولا رشته های تحصیلی گردشگری، مهمانداری و هتلداری جزء شغل ها و رشته های محبوب در جزایر اقیانوسیه و استرالیا به حساب می آیند و علت آن را نیز می توان مضاف بر پرستیژ کاری ایده آل برخورداری از از درآمد بسیار مطلوب آن ها دانست. صنعت مهمان نوازی در نیوزلند یک تجارت گسترده است که شامل هتل ها، رستوران ها، پروازها و قطارها می باشد. صنعت هتلداری در نیوزلند رو به افزایش بوده و در حال حاضر تقریبا 200000 نفر حول محور این مضمون مشغول به فعالیت هستند؛ آینده شغلی این رشته را می توان زمینه هایی چون مدیریت غذا و نوشیدنی، مدیریت وظیفه، مدیریت خدمات غذایی، مدیریت سرویس اتاق و مدیریت رستوران عنوان نمود. علاقه مندان با تحصیل در این رشته اطلاعات مختلفی در باب موضوعات گوناگونی چون فرهنگ ملل مختلف، جامعه شناسی، روانشناسی و صنایع گردشگری کسب می نمایند.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

دوره های گوناگون در تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند هستند، باید دوره های گوناگون در این رشته تحصیلی را به طور دقیق بررسی کنند. در غیر این صورت با چالش های گسترده ای در طول دوره تحصیل در نیوزلند مواجه خواهند شد. البته لازم ذکر است که، برنامه هایی که به عنوان بخشی از دوره های مدیریت هتل در آلمان دنبال می شوند، بسته به دانشگاه و برنامه درسی متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور کلی، دوره های تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند، به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های مختلف صنعت هتلداری را توسعه دهند.

در نهایت اینکه، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که دوره های تحصیلی را در رشته هتلداری در نیوزلند مطالعه کنند:

دوره های گوناگون در تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در نیوزلند

نیوزلند کشوری است که از بهترین دانشگاه ها و خدمات رفاهی برخوردار بوده و سیستم آموزشی آن از به روزترین تکنولوژی ها جهت پرورش علاقه مندان در زمینه های گوناگون بهره می برد. دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند همواره مورد توجه علاقه مندان به مهاجرت در این کشور بوده اند چرا که ساده ترین راه اخذ اقامت نیوزلند از طریق تحصیل می باشد. برخلاف دانشگاه های خصوصی، دولت نیوزلند بودجه ای برای دانشگاه های دولتی این کشور قرار می دهد که موجب گشته این مراکز به لحاظ رنکینگ جهانی جایگاه بهتری نسبت به دانشگاه های خصوصی داشته باشند.

شهریه ای که دانشجویان نیوزلندی برای تحصیل در این کشور می پردازند بسیار پایین تر از شهریه دانشجویان بین المللی عنوان گشته بطوریکه متقاضیان تحصیل رشته هتلداری ملزم به پرداخت 14000$ الی 20000$ (دلار نیوزلند) جهت سپری نمودن دوره کارشناسی در دانشگاه های معتبر دولتی این سرزمین خواهند بود. از بهترین دانشگاه های نیوزلند می توان به دانشکده اوکلند، مسی و وایکاتو اشاره کرد. در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در نیوزلند می پردازیم.

عنوان مرکزرتبه در کشور
Auckland University1
Lincoln University2
University of Canterbury3
University of Otago4
University of Waikato5
Victoria University6

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در نیوزلند

از جمله مشاغل مربوط به رشته هتلداری می توان به سرآشپز، مدیر هتل، مدیر غذا و نوشیدنی و مدیر رستوران اشاره کرد. فردی که به عنوان مدیر هتل در نیوزلند کار می کند بطور میانگین حدود $176900 ( دلار نیوزلند) سالانه درآمد خواهد داشت. با این وجود شایان ذکر است که دامنه حقوق هتل داران نیوزلندی از 97500$ الی $262000 (دلار نیوزلند) متغیر بوده و این تفاوت وابسته به میزان تجربه، نوع شغل، جنسیت و سطح مقطع تحصیلی خواهد بود. برای نمونه متوسط درآمد سالیانه مردان هتلدار در کشور نیوزلند 179000$ (دلار نیوزلند) می باشد این درحالیست که درآمد زنان $172400 (دلار نیوزلند) برآورد شده است.

در ادامه به بررسی تفاوت میزان حقوق دریافتی هتل داران نیوزلندی جهت مهاجرت به نیوزلند پرداخته ایم:

تفاوت میزان حقوق دریافتی هتل داران نیوزلندی

شرایط تحصیل و کار در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد ماهیانه از 900$ الی $1200 (دلار نیوزلند) متغیر می باشد؛ این امر بدان معناست که در مقایسه با استرالیا، زندگی دانشجویی در نیوزلند بسیار مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان اجازه دارند بصورت پاره وقت مشغول به کار بوده و بخشی از هزینه های تحصیل خود را جبران نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در نیوزلند می توان به پاسپورت معتبر، مدرک زبان انگلیسی معتبر، نامه پذیرش قطعی دانشگاه و تمکن مالی اشاره نمود. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور نیوزلند و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و درصورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی، با دریافت وقت قبلی به دفتر موسسه مراجعه فرمایید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا می توانم تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند را به صورت رایگان انجام دهم؟ اتباع کشورهای خارجی می توانند تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند را در دانشگاه های دولتی این کشور انجام دهند. اغلب دانشگاه های دولتی در نیوزلند هزینه شهریه ای را از دانشجویان دریافت نمی کنند.
  • روند پیداکردن اقامتگاه دانشجویی برای تحصیل رشته هتلداری در نیوزلند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی مناسب برای دانشجویان بین المللی در نیوزلند بسیار ساده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *