ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در هند

تحصیل رشته هتلداری در هند

هند با برخورداری از غارهای آجانتا، تاج محل، معبد طلایی امیرتسار، قله عامر و مسجد مکه به هفتمین اقتصاد جهانگردی در جهان تبدیل شده است. مکان های دیدنی پرطرفدار و جذاب یکی از اصلی ترین علل رشد و رونق تحصیل رشته هتلداری در هند گردیده است که دانشجویان بسیاری را به خود جذب میکند. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، از غرب به دریای عرب و از شرق به خلیج بنگال محدود می شود. نام سرزمین هند در میان کشورهای برتر در حال توسعه در جهان خودنمایی کرده و شایان ذکر است که هند یکی از بزرگترین کشورهای توریستی دنیا تلقی می گردد.

گستره وسیع کوهستان، رودخانه های فریبنده، دریاهای خروشان و معابد مقدس از هند کشوری منحصر به فرد بوجود آورده است به گونه ای که آب و هوای آن بطور گسترده می تواند به عنوان یک آب و هوای گرمسیری طبقه بندی شود اما به رغم آن، نواحی اعظم شمالی این کشور دارای آب و هوای 4 فصل می باشد. از شهرهای مهم و توریستی هند می توان آگرا، جیپور، گوا، کشمیر و دهلی را نام برد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی جزئیات تحصیل رشته هتلداری در نظام کشور هند خواهند پرداخت.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در هند کدام اند؟
  • متوسط درآمد هتلداران در هند چه میزان می باشد؟
  • شرایط تحصیل و کار در هند به چه شرحی است؟
  • شرایط تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی حاضر در هند چگونه است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در هند

هندوستان هفتمین کشور بزرگ جهان است و عنوان سرزمین 72 ملت را یدک می کشد؛ این کشور از کوه ای بلند هیمالیا تا منطقه گرمسیر کرالا و از گنگ مقدس تا شن های بیابان امتداد یافته . دهلی نو، پایتخت هند، ترکیبی از بافت قدیم و جدید شهری بوده و مرکز فرهنگ ها و مذاهب متنوع و عجیب است که به دلیل معماری و شهرسازی به سبک بریتانیایی توانسته توجه همگان را به خود جلب نماید و به شهرت جهانی برسد. از مناطق گردشگری دهلی می توان به قلعه سرخ، آرامگاه همایون، درگاه نظام الدین، بنای یاد بود گاندی و دروازه هند اشاره کرد. ستون فقرات اقتصاد این کشور، جاده ها می باشند که یک کاتالیزور در توسعه گردشگری در هند به شمار می آیند. در حال حاضر هند با برخورداری از حدود 4320000 کیلومتر دومین شبکه جاده ای بزرگ جهان را از آن خود کرده است.

برنامه درسی رشته مدیریت هتلداری در زمینه های خدمات غذایی، پذیرایی، اسکان و غیره ابداع شده است. تعداد هتل ها و استراحتگاه ها در هند روندی رو به افزایش دارد تا بتواند حجم قابل توجهی از گردشگران داخلی و بین المللی را در خود جای دهد. به موجب این امر تقاضا برای دستیابی به فنون مدیریت هتل در کشور هند و مهارت هایی از قبیل خانه داری، اخلاق کسب و کار، روابط عمومی و مدیریت سفر متعدد گشته است. مدیران هتل مدیران متولی کل عملیات موسسات خود می باشند که کلیه جنبه های اصلی مانند کیفیت غذا، دکوراسیون، خدمات و پذیرایی را کنترل می کنند. در مجموع می توان صنعت هتلداری در هند را با توجه به آمار قابل توجه گردشگران حاضر در این کشور، صنعتی دارای فضاهای بسیار جهت رشد و ترقی معرفی نمود.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در هند

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در هند

کشور هند با بهره منی از دومین نظام آموزشی بزرگ در دنیا و طیف وسیعی از دوره های تحصیلی، محل مناسبی برای دانشجویان آینده نگر در تمامی عرصه ها می باشد. شایان ذکر است که 44 دانشگاه هند جزء 250 دانشگاه برتر دنیا براساس رتبه بندی BRICS در سال 2024 قرار گرفته اند. این کشور دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیار معتبری است که به طبع میزان تقاضا جهت تحصیل در هند در مراکز دولتی آن با توجه به تکرر بورسیه های تحصیلی ارائه شده در هر سال برای این مراکز، بیشتر می باشد.

تحصیل در دانشگاه های هند به زبان انگلیسی صورت پذیرفته و دانشجویان بی نیاز از یادگیری زبان های دیگر خواهند بود. دوره کارشناسی هتلداری در هندوستان 3 سال و کارشناسی ارشد 2 سال به طول خواهند انجامید. از جمله برترین دانشگاه های هندوستان می توان به دانشکده مانیپال، آنا، دهلی، کانپور و موسسه فناوری بمبئی اشاره کرد. در ادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در هند می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
Christ Universirykarnataka
Punjabi Universitypunjab
Viva collegemaharashtra
Marian collegekerela
MS ramaiah collegekarnataka

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در هند

از جمله گرایشات رشته هتلداری در هندوستان می توان به مدیریت کترینگ، مدیریت سفر دریایی، رستوران ها و استراحتگاه ها و کترینگ بیمارستان اشاره کرد. شخصی که در هندوستان در صنعت هتلداری فعالیت می کند معمولا ماهانه حدود INR41000 (روپیه هند) درآمد خواهد داشت. میزان حقوق بسته به سطح تجربه، جنسیت، نوع شغل و مدرک تحصیلی متغیر خواهد بود اما حداقل حقوق هتل داران در این سرزمین 24200INR (روپیه هند) تعیین گشته است. برای نمونه حقوق دستیار مدیر تور 26400INR (روپیه هند)، دستیار مدیر پذیرایی 43200INR (روپیه هند) و دستمزد باریستا 41600INR (روپیه هند) برآورد گشته است.

افراد با سطح تحصیلات دیپلم بطور متوسط 17% و با برخورداری از مدرک کارشناسی تا 24% افزایش حقوق را نسبت به سایرین تجربه می نمایند. همچنین هتلداران با سطح تجربه از 2 الی 5 سال بطور میانگین 32% و با تجربه بیش از 5سال 36% بیشتر از سایر افراد کسب درآمد می کنند. در ادامه به بررسی میزان حقوق هتلداران با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر حسب روپیه هند می پردازیم.

میزان حقوق ماهیانه هتلداران در هند

شرایط تحصیل و کار در هند

شرایط تحصیل رایگان در هند تقریبا برای دانشجویان هندی و بین المللی دارای شرایط یکسانی بوده چرا که در این کشور امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی با هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان وجود داشته و همچنین قوانین برای دانشجویان با ملیت های گوناگون تفاوت غیر قابل اغماضی نخواهد داشت. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در هند اصل و کپی پذیرش تحصیلی، تکمیل فرم اخذ ویزا، فتوکپی شناسنامه و اصل ترجمه شده آخرین مدرک تحصیلی می باشند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به جمهوری هند و کسب اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

مهمترین سوالات در خصوص تحصیل رشته هتلداری در هند

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در خصوص رشته هتلداری در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • دوره تحصیل رشته هتلداری در هند در مقطع کارشناسی چقدر است؟ دانشجویان متقاضی برای دریافت مدرک کارشناسی در رشته هتلداری در هند باید حدود 2 تا 3 سال را در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • آیا تحصیل رشته هتلداری در هند انتخاب مناسبی برای دانشجویان است؟ به دلیل اینکه هند یک مقصد مسافرتی با رتبه برتر جهانی است، تحصیل رشته هتلداری در این کشور مزیت های بی شماری برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *