ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در چک

تحصیل رشته هتلداری در چک

جمهوری چک یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار اروپا می باشد؛ همین امر موجب افزایش شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در چک گردیده است. این کشور را می توان محل برخورد تمدن های اروپایی تلقی کرد. جاذبه های گردشگری این سرزمین شامل؛ قلعه پراگ، کلیسای جامع سنت ویتوس، ساعت نجومی، خانه رقصان و رودخانه ولتاوا می باشند. از دیگر شهرهای مهم چک می توان به برنو، پلزن، استراوا و ریبه لتس اشاره کرد.

از نکات حائز اهمیت پیرامون زیبایی های چک می توان به وجود شهرها و دهکده های باستانی با قدمت چندین ساله و چشمه های آب معدنی در این کشور اشاره کرد که منجر به جذب گردشگران شده است. همچنین 12 نقطه تاریخی مهم این کشور، در فهرست آثار یونسکو قرار گرفته اند. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با همراهی شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیلی این رشته در نظام کشور چک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل و زندگی در جمهوری چک به چه صورت می باشد؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور چک چه میزان اعلام شده است؟
  • متوسط درآمد هتلداران در چک چه میزان برآورد می گردد؟
  • دانشگاه های برتر چک دارای رشته هتلداری کدام اند؟

سیستم آموزشی در جمهوری چک

چک، از شمال شرقی با لهستان، از غرب با آلمان، از شرق با اسلواکی و از جنوب با اتریش هم مرز می باشد؛ جمهوری چک با برخورداری از آب هوایی مرطوب و قاره ای، تابستان هایی گرم و زمستان هایی بسیار سرد را تجربه می کند. این کشور که از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود، رتبه ششم را از لحاظ امنیت در بین تمام کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است. در طول جنگ سرد چک یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی در بلوک شرق بوده و در حال حاضر یکی از موفق ترین سیستم های اقتصادی اروپا را با نرخ رشد بالا دارا است. جمهوری چک، در بین کشورهای کمونیستی در لیست اولین کشورهایی معرفی شده که به جمع کشورهای توسعه یافته ملحق شده است. باید اذعان داشت، از جمله مشاغل پر طرفدار در این جمهوری می توان به دندانپزشکی، داروسازی، خلبانی، گردشگری و توریسم اشاره نمود.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در چک

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته هتلداری در چک

جمهوری چک امروزه دارای بیش از 70 دانشگاه است که شامل 26 دانشگاه ملی، 2 دانشگاه دولتی و بیش از 40 دانشگاه خصوصی می باشد. باید اذعان داشت تحصیل به زبان چکی در دانشگاه های ملی این نظام برای همگان رایگان اعلام گشته اما همزمان امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی با شهریه ای تعیین شده مهیا می باشد. در مجموع 10 دانشگاه جمهوری چک در رتبه بندی دانشگاه های برتر امتیاز بالای 85 را به خود اختصاص داده اند. بهترین دانشگاه های کشور چک شامل دانشکده ماساریک، برنو و فنی چک عنوان گردیده اند. از جمله ارزان ترین دانشگاه های آن می توان از دانشکده چارلز، اوستراوا، پالاکی اولوموک، هاردک کارلوف و توماس باتا در زلین نام برد.

دانشگاه علوم تربیتی چک در پراگ با ارائه دانشکده جنگلداری و محیط زیست، آموزش و ارتباطات، اقتصاد و مدیریت و گردشگری و هتلداری در تمام مقاطع تحصیلی پذیرای دانشجویان می باشد. در ادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در جمهوری چک می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
The institute of hospitality managementPrague
College of Business and Hotel Management (CBHM)Brno

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در چک

هتلداری یک پدیده اجتماعی و اقتصادی می باشد که خواستار یک رویکرد جامع در آموزش گردشگری است. از جمله گرایشات این رشته می توان به خدمات اجتماعی در حوزه اقامت، مدیریت گردشگری، خدمات غذا و آشامیدنی و دفتر کار هتل اشاره نمود. شایان ذکر است که میزان هزینه تحصیل در دوره کارشناسی رشته هتلداری 207000CKZ (کرونای چک) برآورد گشته و اخذ مدرک کارشناسی این رشته نیز نیازمند زمانی 3 ساله خواهد بود.

هتلداران در جمهوری چک ماهیانه حدود 112000CKZ (کرونای چک) حقوق دریافت می کنند. حقوق مدیر هتل بر اساس تجربه، مقطع تحصیلی، جنسیت و موقعیت مکانی متفاوت می باشد؛ همچنین شایان ذکر است که مدیران هتل در فاصله هر 20 ماه افزایش حقوق 11% را مشاهده می نمایند. افراد با بهره مندی از مدرک تحصیلی دیپلم ماهیانه 84300CKZ و با برخورداری از مدرک کارشناسی 122000CKZ (کرونای چک) دستمزد دریافت خواهند نمود. در ادامه به بررسی تفاوت در میزان حقوق با درنظر گرفتن تجربه بر حسب کرونای چک می پردازیم.

مقایسه متوسط حقوق هتلداران در چک با توجه به میزان تجربه

شرایط تحصیل و زندگی در کشور چک

به طور میانگین هزینه زندگی ماهیانه دانشجویان در شهرهای اصلی چک 700€ (یورو) برآورد گشته است که این رقم شامل غذا، حمل و نقل عمومی و اقامت می باشد. از جمله بهترین شهرهای چک برای کار می توان استراوا، زلین، چسکه بودیوویتسه و پراگ را معرفی کرد.این کشور با برخورداری از سیستم آموزش عالی و با قدمتی 600 ساله، مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به فعالیت در حوزه های گردشگری و هتلداری به حساب آمده و متوسط زمان کار در آن نیز 40 ساعت در هفته تعیین گشته است. از آنجایی که نرخ بیکاری در چک از 4% متجاوز نمی باشد، دانشجویان می توانند در حین تحصیل به کار پرداخته و از این طریق کسب درآمد کنند. به طور کلی حداقل میزان حقوق در این کشور 11000CKZ (کرونای چک) برآورد شده است که با توجه به ثبات اقتصادی رایج در این کشور، مبلغ چشمگیری به نظر می رسد.

شایان ذکر است که جهت اقامت کمتر از 90 روز، متقاضیان می توانند برای دریافت ویزای شینگین در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله جمهوری چک، اقدام نمایند که این ویزا توسط کنسولگری یا سفارت مربوطه در کشور متقاضی صادر می گردد. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار می توان به عکس پرسنلی، سابقه کاری مرتبط، گواهی سلامت، بلیط پرواز و گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به جمهوری چک و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره ایشان بهرمند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *