ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

ژاپن با بهره برداری مفید از امکانات آموزشی طی سال های اخیر موجب قرارگیری نام خود در میان کشورهای دارای برترین نظام آموزشی گشته است. کیفیت آموزشی بالا در کنار تعدد مناطق گردشگری مهم ترین فاکتورهای اثرگذار بر افزایش محبوبیت تحصیل رشته هتلداری در ژاپن قلمداد می گردند. همانطور که استحضار دارید با توسعه زیرساخت های مرتبط با علم جذب توریست در ژاپن همه ساله بر شمار متقاضیان بازدید از زیبایی های این کشور و آشنایی با فرهنگ و تمدن آن افزوده شده و در حال حاضر با توجه به بررسی های صورت گرفته سالیانه بیش از 31 میلیون نفر با هدف اقامت در شهرهای جذاب و مدرن این کشور اقدام به اخذ ویزای گردشگری ژاپن می نمایند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی حول محور چگونگی تحصیل رشته هتلداری در ژاپن همراه شما عزیزان خواهد بود.

  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ژاپن کدام اند؟
  • تحصیل در دانشگاه های ژاپن با چه مزایا و معایبی همراه خواهد بود؟
  • اصلی ترین دروس و گرایشات رشته هتلداری در ژاپن شامل چه مواردی می گردد؟
  • متوسط درآمد هتلداران در ژاپن چه میزان برآورد گشته و عوامل اثرگذار بر مقدار دستمزد فعالین این حوزه به چه شرحی است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

مجمع الجزایر ژاپن کشوری با قدرت اقتصادی مثال زدنی در شرق آسیا بوده و در آب محصور شده است؛ با توجه به قرارگیری ژاپن در میان آب های اقیانوس آرام و مرزهای آبی طولانی با کشورهای کره جنوبی، چین، روسیه و کره شمالی باید اذعان داشت بازرگانی از طریق دریا و آب های آزاد به رونق بسیاری طی سال های اخیر دست یافته است. بسیاری ژاپن را با لقب نیپون کوکو می شناسند و علت این امر نیز عقیده مردمان باستانی این منطقه جغرافیایی بر خاستگاه خورشید بودن ژاپن است؛ به فراخور این امر از دوران پارینه سنگی تا به امروز بسیاری ژاپن را به عنوان مقصد سفر خود برگریده اند. گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد و همچنین تنوع غذایی ایده آل که بر پایه خوراکی های دریایی بنا شده از جمله جذابیت هایی هستند که افراد طی اقامت در ژاپن با آن مواجه خواهند شد.

رونق یافتن صنعت گردشگری در ژاپن از نظر محدوده زمانی بر توسعه خدمات گردشگری و هتلداری منطبق گشته و علت آن نیز افزایش سطح کیفی ارائه آموزش های مرتبط با این رشته است. رشته هتلداری اگرچه دارای سابقه طولانی نظیر بسیاری از علوم مهندسی و پزشکی نمی باشد اما شایان ذکر است که طی مدت زمانی اندک موفق به جلب توجه تعداد بسیاری از مخاطبان گرایشات خدمات اجتماعی گشته که در ادامه به بررسی مراکز اصلی آن در کشور ژاپن خواهیم پرداخت.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ژاپن

امکان اخذ اقامت کاری پس از فارغ التحصیل گشتن از دانشگاه های ژاپن در رشته هایی نظیر هتلداری و مدیریت هتل از جمله اصلی ترین دلایلی است که متقاضیان، اخذ پذیرش از دانشگاه های این سرزمین را در برابر هزینه های نسبتا بالای آن دارای ارجحیت می دانند. ژاپن دارای بیش از 700 دانشگاه دولتی و خصوصی بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که امکان یادگیری دروس گوناگون این رشته در موسسات آموزش عالی شهرهایی چون توکیو نیز فراهم می باشد. در حال حاضر تعداد دانشجویان بین المللی حاضر در مراکز آموزشی کشور ژاپن از 160000 نفر متجاوز بوده و از مزایای اصلی تحصیل در ژاپن می توان به استانداردهای بالای آموزش، امکان آموزش زبان ژاپنی، کیفیت بالای کارآموزی در رشته هتلداری و تعدد بورسیه های تحصیلی اشاره نمود. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین دوره های ارائه شده رشته هتلداری در ژاپن پرداخته ایم:

نام دانشگاه ارائه دهندهشهری که در آن واقع شده
Osaka Gakuin UniversitySuita
United International Business SchoolsTokyo
Tama UniversityTokyo
Meikai UniversityChiba
Tsukuba UniversityTsukuba

دروس و گرایشات جهت تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

هزینه سالیانه تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های معتبر کشور ژاپن قریب به 600000¥ (ین ژاپن) برآورد گشته و باید خاطرنشان کرد که دستیابی به مدرک کارشناسی این حوزه، نیازمند پروسه ای 3 الی 4 ساله می باشد؛ همچنین هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در ژاپن معادل 92000¥ (ین ژاپن) محاسبه شده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به تعدد واحدهای عملی مرتبط با کارآموزی در رشته هتلداری، علاقه مندان جهت تسهیل شرایط پرداخت شهریه مربوطه خود قادر خواهند بود به اخذ انواع بورسیه تحصیلی MEXT Japan Scholarship مبادرت ورزند. از جمله گرایشات اصلی رشته هتلداری در ژاپن می توان به مدیریت مهمانداری، گردشگری، تشریفات، صنعت مردم شناسی و جهانگردی اشاره نمود. مضاف بر آن دروسی چون شناخت کاربرد کامپیوتر، آشنایی با انواع رزرواسیون، اصول تغذیه، حسابداری و آشپزی نیز از جمله دروس پایه این رشته محبوب می باشند.

موقعیت های شغلی پس از تحصیل رشته هتلداری در ژاپن

صنعت هتلداری در حقیقت شامل اقامتگاه ها و استراحتگاه های لوکس بوده و شاغلین این حوزه عموما در محیط هایی منظم و دارای شرایط ویژه بهداشتی مشغول به کار می گردند. مسافرخانه ها، متل ها، مهمانسراها و خوابگاه ها از جمله سایر مراکز احتمالی فعالیت این قشر از جامعه ژاپن هستند. باید خاطرنشان کرد علاوه بر مواردی نظیر تسلط بر زبان ژاپنی، میزان سابقه کار و اعتماد به نفس و توانایی برقراری ارتباط، موضوعاتی نظیر منونویسی، شناخت انواع تجهیزات، آشنایی با نحوه تقسیم کار و ایمنی و بهداشت همگی از فاکتورهای تعیین کننده میزان درآمد هتلداران در ژاپن محسوب می گردند. حداقل حقوق هتل داران در ژاپن 435000¥ (ین ژاپن) اعلام شده و این درحالی است که میانگین دستمزد این قشر 946000¥ (ین ژاپن) می باشد. در ادامه به بررسی میزان حقوق هتل داران ژاپنی پرداخته ایم:

میزان حقوق هتل داران ژاپنی

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی مهاجرت به ژاپن، تحصیل در این سرزمین و چگونگی اخذ ویزا با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *