ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در کانادا

رشته هتلداری در کانادا

از آنجایی که مدیریت هتلداری یکی از صنایع درحال رشد کانادا می باشد بستری را برای علاقمندان به تحصیل رشته هتلداری در کانادا فراهم آورده است. از مهم ترین شهرهای این کشور در موضوع هتلداری می توان به مونترال، ونکوور، کبک، کلگری، ویکتوریا و ادمونتون اشاره کرد. باید اذعان داشت کشور کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می آید و دربین 10 کشوراول تولید کننده دنیا عنوان شده است. ازعواملی که موجب رشد توریسم در کانادا می شود می توان به وجود شهرهای متنوع و مناسب برای زندگی، جاذبه های بکر فراوان، پیشنهادات فصلی و تنوع فرهنگی اشاره کرد. شایان ذکر است صنعت توریسم کانادا منجر شده طی سال های اخیر 18,8 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق گردد. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمدند تا به بررسی تحصیل در رشته هتلداری در نظام این کشور مهاجرپذیر بپردازند.

تاریخچه رشته هتلداری در کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان و شمالی ترین کشور قاره آمریکا، یکی از مقصدهای مهم مهاجرتی در دنیا است. این کشور از جنوب به آمریکا، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به اقیانوس آرام و از شرق به اقیانوس اطلس منتهی می شود. اتاوا که در استان اونتاریو واقع شده است، پایتخت کشور کانادا می باشد و از دلایل شهرت این شهر وجود پزشکان متخصص و وجود مناطق توریست پذیر در این شهر می باشد. صنعت توریسم کانادا یکی از صنعت های مهم به شمار می آید چراکه درآمد حاصل از این صنعت به بیش از میلیاردها دلار می رسد.

از جمله مناطق گردشگری کانادا می توان به آبشار نیاگارا، پارک ملی بنف، برج سی ان، دریاچه سوپریر و بندرویکتوریا اشاره داشت. از گرایش های رشته گردشگری می توان از هتلداری، مهمان نوازی و طبیعت گردی نام برد. مدیریت هتلداری در ایجاد شرایط آسایش، ایمنی و رفاه مشتری در هتل، رستوران ها و مکان های تفریحی تمرکز دارد.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کانادا

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کانادا

کانادا دارای سیستم کاملا استاندارد و یکپارچه ای برای شهریه دانشگاه ها بوده که طبعا میزان آن بسته به مکان و نوع رشته متفاوت است. در مجموع دوره های کارشناسی در کانادا از حداقل 550 الی CA$ 55500 (دلار کانادا) متغیر می باشد اما باید اظهار داشت متوسط هزینه تحصیل در رشته هتلداری از 20000 الی CA$ 40000 (دلار کانادا) در سال متجاوز نخواهد بود.. بهترین کالج های کانادا شامل دانشکده تورنتو، اوتاوا، بریتیش کلمبیا، مونترال عنوان شده و کالج سلکرک یکی از محبوب ترین کالج ها برای تحصیل رشته هتلداری در این کشور می باشد.

تدریس در دوره های آشپزی، رستوران، مدیریت هتل و گردشگری را امکان پذیر می کند. گوئلف به عنوان یکی از 10 مکان برتر کانادا، به شهر موسیقی شهرت دارد. دانشگاه گوئلف دارای تعداد زیادی دپارتمان ازجمله دانشکده هنر، علوم زیستی، مهندسی و کشاورزی می باشد. کالج سنکا رتبه 69 را درمیان موسسات آموزشی کانادا در اختیار دارد که 7000 دانشجوی خارجی از 150 کشور مختلف جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

در ادامه به معرفی چندی از بهترین دانشگاه های دارای رشته هتلداری می پردازیم:

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
دانشگاه گوئلفگوئلف
دانشگاه کاپیلانوبریتیش کلمبیا
دانشگاه رویال رودزکال وود
دانشگاه رایرسونانتاریای تورنتو
کالج هامبرتورنتو
کالج سنکاتورنتو

گرایشات و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در کانادا

دروس ارائه شده در این رشته شامل مدیریت دفتر مرکزی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت درآمد و مدیریت قراردادها می گردد. باید اذعان داشت شروع حقوق در صنعت هتلداری حداقل CA$ 39000  (دلار کانادا) در سال عنوان شده است. با این حال افراد با کسب تجربه و مهارت قادرند به درآمد CA$ 80000 (دلار کانادا) در سال نیز دست یابند. حول همین محور باید عنوان داشت افراد با سابقه 10 سال حدودا 21% و با میزان سابقه 15 سال 14% افزایش حقوق دریافت می نمایند.

دروس ارائه شده در این رشته شامل مدیریت دفتر مرکزی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت درآمد و مدیریت قراردادها می گردد. باید اذعان داشت شروع حقوق در صنعت هتلداری حداقل 23000$ (دلار کانادا) در سال عنوان شده است. با این حال افراد با کسب تجربه و مهارت قادرند به درآمد 50690$ (دلار کانادا) در سال نیز دست یابند. حول همین محور باید عنوان داشت افراد با سابقه 10 سال حدودا 21% و با میزان سابقه 15 سال 14% افزایش حقوق دریافت می نمایند.

در نمودار زیر در خصوص حقوق سالیانه هلتداران اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

رنج درآمد سالیانه هتلداران در کانادا

 

نکات رشته هتلداری در کانادا

از نظر استاندارد زندگی، کانادا رتبه ششم را بین کشورهای جهان پس از ایالت متحده آمریکا، سوئیس، لوکزامبورگ، آلمان و ژاپن دارد. از شهرهای ارزان کانادا برای زندگی می توان به همیلتون، ساسکاتون و ویندزور اشاره کرد. کانادا مدارسی را برای متقاضیان رشته های گردشگری، آشپزی و هتلداری در نظر گرفته است که از جمله مدارس دولتی کانادا می توان به مدرسه امپریال، تد راجرز و تورنتو اشاره کرد. امنیت اجتماعی، سطح رفاه بالا، امنیت شغلی، کیفیت زندگی بالا و پایین ترین نرخ وقوع جرم و جنایت از نمونه پارامترهایی است که این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای زندگی تبدیل کرده است.

دلایل ورود به رشته هتلداری در کانادا

هر ساله بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی مهاجرت به کانادا را برای ورود به رشته هتلداری در این کشور انتخاب می کنند. به طور کلی کانادا به دلایل مختلفی مانند رشد صنعت گردشگری، جامعه چند فرهنگی، اقتصاد قوی و کیفیت بسیار بالای زندگی و به دلیل مشاغل مهمان نوازی خود شناخته شده است. به عبارت دیگر، متقاضیان در این حوزه می توانند پس از گذراندن تحصیلات در گردشگری و مدیریت هتلداری، مشاغل هتلداری را در این کشور به راحتی جستجو کنند. علاوه بر این، کانادا همواره بر روی رشد اشتغال در این حرفه کار می کند، به همین دلیل است که آنها همیشه فرصت های شغلی بزرگی را در رشته هتلداری جهت کار در کانادا ایجاد می کنند.

وظایف اصلی مشاغل مهمانداری در رشته هتلداری در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ورود به رشته هتلداری در کانادا هستند، باید به خوبی با وظایف اصلی مهماندارها در این حرفه آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فعالیت در این حرفه مواجه خواهند شد.

برخی از مهمترین وظایف متخصصین در این حرفه جهت تحصیل در کانادا عبارت اند از:

  • یکی از اصلی ترین وظایف متخصصان در رشته هتلداری در کانادا ارائه خدمات عالی به مشتریان است.
  • در بسیاری از مشاغل هتلداری در کانادا کارمندان هتل مسئول سرو غذا و نوشیدنی به مشتریان هستند.
  • در هتل ها و سایر موسسات اقامتی در کانادا خانه داری یک وظیفه حیاتی تلقی می شود.
  • مشاغل مهمانداری در رشته هتلداری ممکن است شامل کار در میز پذیرش باشد.
  • در برخی از مشاغل هتلداری در کانادا نیز کارمندان ممکن است مسئول فعالیت های فروش و بازرایابی باشند.

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کشور کانادا و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالاتی که در خصوص رشته هتلداری در کانادا مفتخر به پاسخ گویی آنها هستیم عبارتند از:

  • تاریخچه رشته هتلداری در کانادا چگونه است؟ کانادا دومین کشور بزرگ جهان و شمالی ترین کشور قاره آمریکا، یکی از مقصدهای مهم مهاجرتی در دنیا است. این کشور از جنوب به آمریکا، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به اقیانوس آرام و از شرق به اقیانوس اطلس منتهی می شود. اتاوا که در استان اونتاریو واقع شده است، پایتخت کشور کانادا می باشد و از دلایل شهرت این شهر وجود پزشکان متخصص و وجود مناطق توریست پذیر در این شهر می باشد. صنعت توریسم کانادا یکی از صنعت های مهم به شمار می آید چراکه درآمد حاصل از این صنعت به بیش از میلیاردها دلار می رسد.
  • مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کانادا چگونه است؟ کانادا دارای سیستم کاملا استاندارد و یکپارچه ای برای شهریه دانشگاه ها بوده که طبعا میزان آن بسته به مکان و نوع رشته متفاوت است. در مجموع دوره های کارشناسی در کانادا از حداقل 5500$ الی 29000$ (دلار کانادا) متغیر می باشد اما باید اظهار داشت هزینه تحصیل در رشته هتلداری از 20000$ (دلار کانادا) در سال متجاوز نخواهد بود. بهترین کالج های کانادا شامل دانشکده تورنتو، اوتاوا، بریتیش کلمبیا، مونترال عنوان شده و کالج سلکرک یکی از محبوب ترین کالج ها برای تحصیل رشته هتلداری در این کشور می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *