ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

تحصیل رشته هتلداری در کرواسی با توجه به جنبه های مثبت آن به یکی از موضوعات پرمخاطب تبدیل گشته که قابلیت بحث و پردازش بسیاری دارد؛ همانگونه که استحضار دارید رشته هتلداری از جمله زیرشاخه های علوم اجتماعی و گردشگری بوده و افراد علاقه مند به فعالیت در فضاهایی چون اقامتگاه های بین راهی، مهمان سراها و هتل های لوکس پرشمارترین طرفداران تحصیل در این رشته را شامل می گردند. جمهوری کرواسی نیز با توجه به پیشرفت های اخیر خود در حوزه آموزش و تخصیص بودجه های گوناگون جهت اعتلای این حوزه به یکی از مقاصد ایده آل علاقه مندان به خدمات علوم گردشگری در منطقه بالکان بدل گشته است. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده به بررسی چگونگی تحصیل رشته هتلداری در کشور کرواسی خواهیم پرداخت.

  • بهترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کرواسی کدام اند؟
  • تحصیل رشته هتلداری در کرواسی با چه مزایا و معایبی همراه خواهد بود؟
  • متوسط درآمد هتلداران در شهرهای اصلی کرواسی چه میزان تعیین گشته است؟
  • انواع دروس و گرایشات رشته هتلداری در کرواسی به چه شرحی است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

کرواسی سرزمینی مدرن و توسعه یافته در جنوب اروپا بوده و از همسایگان آن می توان به اسلوونی، صربستان و مجارستان اشاره کرد؛ بیشترین تعداد مهاجرین حاضر در خاک کرواسی را مهاجرین بوسنیایی و آلبانیایی تشکیل داده و شایان ذکر است که طبق آمار و محاسبات صورت گرفته سالیانه 19,6 میلیون نفر به بازدید از جاذبه های این کشور مبادرت می ورزند که در قیاس با سرزمین های بسیاری در اروپا چون قبرس و جمهوری چک رقم بالاتری است. پس از به رسمیت شناخته شده استقلال کروات ها در سال 1991 میلادی جنگ های متعددی میان آن ها و صرب ها صورت گرفت که منجر به تخریب زیبایی های طبیعی بسیاری در این کشور گشت؛ با این وجود کرواسی توانست با توسعه زیرساخت های اقتصادی خود در زمینه هایی چون صادرات آلومینیوم و منسوجات، جان تازه ای به صنعت گردشگری خود ببخشد.

کرواسی دارای ایالت های متعدد و زیبایی بوده که اقامت در هر یک از آن ها با جذابیت های خاص خود همراه خواهد بود؛ به فراخور این موضوع انواع خدمات حوزه توریسم نظیر مدیریت هتلداری دارای رونق مطلوبی در ایالت هایی چون کارلوواک و زاگرب می باشد. باید خاطرنشان کرد که فارغ التحصیلان رشته هتلداری با توجه به آموزش های صورت گرفته به آسانی قادر به فعالیت در معتبرترین هتل ها و اقامتگاه های کرواسی و برقراری ارتباط با مهاجرین بین المللی خواهند بود. کالج های خصوصی و دولتی، موسسات و دانشگاه ها از جمله اصلی ترین مراکز ارائه دهنده دروس رشته هتلداری در کشور کرواسی هستند.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کرواسی

سطح کیفی مطلوب ارائه دروس توسط مراکز آموزش عالی در کرواسی، مقرون به صرفه بودن هزینه ها و اعتبار مدارک علمی کسب شده موجب گشته تا تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های کرواسی مخاطبان خاص خود را دارا باشد. هزینه سالیانه تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های معتبر کرواسی 2200€ (یورو) اعلام گشته و این درحالی است که علاقه مندان به علوم تجربی نظیر داروسازی ملزم به پرداخت شهریه حداقل 3700€ (یورو) خواهند بود. هزینه اقامت، حمل و نقل، پوشاک و خوراک دانشجویان در کرواسی نیز به صورت متوسط ماهیانه 600€ (یورو) برآورد گشته است که بسیار معقول به نظر می آید. شایان ذکر است که غالب دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری چون Aspira University College دارای خوابگاه بوده و پیرو همین امر بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در کرواسی برای دانشجویان کاسته خواهد شد. در ادامه سایر دانشگاه های هتلداری در کرواسی را معرفی نموده ایم:

عنوان دانشگاه ارائه دهندهنام شهری که در آن واقع شده
University of applied science VERNZagreb
Aspira University CollegeSplit
University of RijekaRijeka

تحصیل رشته هتلداری در مقطع کارشناسی نیازمند زمانی 3 ساله در دانشگاه های کرواسی بوده و دانشجویان در این دوره ها علاوه بر واحدهای تئوری متعدد، ملزم به سپری نمودن بیش از 30 واحد کارآموزی به صورت عملی در فضای شبیه سازی شده خواهند بود.

دروس و گرایشات تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

هتلداری رشته هیجان انگیزی بوده که به علت وجود ارتباط با افراد در آن، نیازمند انگیزه های بسیاری نیز می باشد؛ مسافرخانه ها، خوابگاه ها، اقامتگاه های بین راهی و هتل های لوکس داخل شهر از جمله اصلی ترین محل های اشتغال ورزی فارغ التحصیلان این رشته محبوب به حساب می آیند و از جمله دروسی که این افراد می بایست بر آن ها تسلط داشته باشند می توان به آشنایی با انواع غذاها و نوشیدنی ها، شیوه های رزرواسیون، کار با رایانه، نحوه تقسیم کار، بهداشت و ایمنی کار، مدیریت پذیرایی و تسلط بر زبانی ثانویه اشاره نمود. اصول حسابداری، مبانی جامعه شناسی، کلیات اقتصاد، روانشناسی اجتماعی، شناخت صنعت توریسم و آشنایی با فرهنگ های گوناگون از سایز ملزومات این رشته به حساب می آیند. از گرایشات اصلی هتلداری نیز می توان استراتژی جهانگردی، مدیریت رویدادها و مدیریت هتل را نام برد.

موقعیت های شغلی پس از تحصیل رشته هتلداری در کرواسی

اسپانیا، ژاپن، آمریکا، انگلستان و کانادا به ترتیب دارای بهترین بازارهای کار برای فارغ التحصیلان رشته هتلداری هستند؛ با این وجود کشور کرواسی نیز از رونق مطلوبی در صنعت گردشگری برخوردار بوده و به فراخور آن مشاغلی نظیر مدیریت گردشگری و هتلداری از حقوق و مزایای ایده آلی برخوردار خواهند بود. روابط اجتماعی بالا، تبحر در جلب رضایت افراد و تخصص در برقراری ارتباط از طریق زبان هایی جز زبان مادری از جمله فاکتورهای تعیین کننده در موقعیت شغلی افراد در بازار کار هتلداری هستند. در ادامه به بررسی متوسط حقوق هتلداران در کشور کرواسی بر حسب کونا (HRK) پرداخته ایم:

متوسط حقوق هتلداران در کشور کرواسی

شایان ذکر است که طبق آمار حداکثر حقوق مدیران هتل شهر زاگرب نیز 42800HRK (کونای کرواسی) اعلام گشته که بسیار مطلوب به نظر می رسد. در پایان می توان کشور کرواسی را در زمره مقاصد مطلوب جهت تحصیل در رشته هتلداری قرار داد و شما همراهان گرامی قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *