ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در کویت

تحصیل رشته هتلداری در کویت

کویت، تلاقی سنت و مدرنیته، کشوری توریست پذیر بوده و به موجب همین امر بر شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در کویت افروده شده است. کویت کشوری کوچک صاحب با ارزش ترین پول جهان است و با سرزمین های عربستان و عراق هم جوار می باشد.باید خاطرنشان کرد کویت از لحاظ وسعت از تمامی همسایگان خود کوچک تر بوده و گاها مساحت آن از یک استان هم کم تر است. به رغم پیشرفت های بسیاری که کویت در حوزه اقتصاد صورت داده همچنان باید اظهار داشت بیش از 80% از رشد سالیانه اقتصاد این کشور مبتنی بر درآمد حاصل از نفت می باشد.

از دلایل اصلی مهاجرت و سفر به کویت تعدد مناطق گردشگری و توریستی این کشور است که از جمله این مناطق می توان به باغ وحش کویت، سیاره جادویی، خانه آینه ای، کاخ سیف و جزیره سبز اشاره کرد. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمدند تا به بررسی تحصیل در رشته هتلداری در نظام کشور کویت بپردازند.

  • شرایط تحصیل و کار در کشور کویت به چه شرحی است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کویت شامل چه مواردی می باشد؟
  • دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته هتلداری در کویت کدام اند؟
  • درآمد مدیران هتل در کویت چه میزان برآورد گشته است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کویت

کویت یکی از کشورهای خاورمیانه محسوب می شود که دارای مرز آبی با ایران از سمت خلیج فارس است. کشور کویت وسعت کمی داشته اما در عین حال یکی از بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده نفت در دنیا به شمار می آید. پایتخت این سرزمین، شهر مدرن کویت، یکی از مراکز اصلی تمرکز تکنولوژی های روز دنیاست؛ از عجایب کویت و مناطق گردشگری این کشور می توان به مسجد کویت اشاره کرد که به عنوان مروارید شهر کویت شناخته شده است. این کشور به مهد برج های زیبا مشهور بوده و در معماری و طراحی پیشرو و سرآمد سواحل نیلگون خلیج فارس محسوب می گردد. از عجایب دیگر این کشور موزه طارق رجب می باشد که دارای یک کلکسیون با آلات موسیقی، لباس های سنتی و موزه بوده و از مکان های پر بازدید کشور کویت عنوان شده است.

درباره رشته هتلداری در کویت اما باید اظهار داشت که ارزیابی نیاز مشتری، غربالگری درآمد یک هتل، رضایت بخش کردن دستورالعمل های کیفی برای مدیریت و ظرفیت استفاده از استانداردها از جمله مهارت های قابل کسب در این رشته می باشد. از مهمترین اهداف هتلداری در کویت جلب رضایت مشتریان در خطوط مسافرتی، استراحتگاه ها، سوئیت ها و اقامتگاه ها ذکر شده است. صنعت مهمان نوازی یک بخش کاملاً رقابتی بوده و همانگونه که استحضار دارید مفاهیم جدیدی حول این محور هر روزه در حال ارائه هستند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بهترین خدمات را که شایسته آنها است، دریافت می کنند. بنابراین، برای همه پرسنل شاغل در حوزه مهمانداری مهم است که مهارت ها و دانش خود را برای تأمین نیازهای مشتریان به روز نمایند. از تخصص های رشته هتلداری در کویت می توان به مدیریت بازرگانی، هتلداری، بازاریابی و فروش و هتلداری و منابع انسانی اشاره نمود.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کویت

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کویت

کشور کویت یکی از سرزمین هایی است که توانسته مسیر پیشرفت خوبی در زمینه آموزش و تحصیل داشته باشد، نرخ رشد کیفی تحصیل در کویت طی دهه های اخیر همواره صعودی بوده به طوریکه سیستم آموزش در این کشور نیز بر اساس جدیدترین رویکردهای روز دنیا پیش می رود. شایان ذکر است وضعیت اقتصادی مطلوب کویت که بر پایه صادرات عمده نفت و گاز بنا شده است، موجب شده تا دولت این کشور نیاز چندانی به اخذ شهریه های گزاف از دانشجویان در دانشگاه های دولتی جهت تامین هزینه ها نداشته باشد. متوسط شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی کویت برای دانشجویان بین المللی سالیانه 8131 KWD (دینار کویت) و شهریه دانشگاه های خصوصی 11181 KWD (دینار کویت) برآورد شده است. در ادامه به معرفی چندی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در این سرزمین می پردازیم:

عنوان مرکزنام شهری که در آن واقع شده
Maastricht School of Management (Kuwait)Kuwait
Double K Hotels & Real Estate CoSalmiya
Kuwait University, Shwaikh CampusKuwait
Kuwait Universal InstituteKuwait

گرایشات تحصیل و موقعیت شغلی رشته هتلداری در کویت

از جمله دروس ارائه شده در این رشته می توان به برنامه ریزی منوی غذایی، تجزیه و تحلیل تفکرات استراتژیک و مهارت مدیریت اشاره نمود. حقوق فردی که به عنوان مدیر هتل در کویت فعالیت می کند معمولا ماهیانه 2400 KWD (دینار کویت) برآورد شده است. همانطور که مستحضر هستید سابقه یا میزان تجربه سالیان پیشین، جنسیت و میزان تحصیلات تاثیر بالقوه ای بر میزان درآمد افراد دارد. برای نمونه اگر سطح تجربه شخص بین 15 الی 20 سال باشد دستمزد 3280 KWD (دینار کویت) و درصورتیکه میزان تجربه فرد بیش از 20 سال باشد درآمد 3560 KWD (دینار کویت) نصیب افراد خواهد شد. باید اذعان داشت میزان درآمد مدیران هتل با تحصیلات دیپلم 1810 KWD (دینار کویت) با تحصیلات کارشناسی 2620 KWD (دینار کویت) در ماه برآورد شده است. مدیران هتل در کشور کویت هر 32 ماه یکبار افزایش حقوق 8% را مشاهده خواهند کرد.

مقایسه میانگین و حداکثر حقوق هتلداران در کویت

شرایط تحصیل و کار در کویت

یکی از نکات مهم و مثبت درباره شرایط کار در کویت این است که درآمدها در این کشور معمولا مشابه یا بالاتر از درآمدهای پرداختی در اکثر کشورهای اروپایی و غربی بوده و میانگین درآمد در کویت 1247 دینار عنوان گشته است. مزایای فراوانی چون امکان 10 ساعت کار در هفته برای دانشجویان و هزینه های پایین زندگی موجب شده است تا افراد زیادی مهاجرت تحصیلی به کویت را در دستور کار خود قرار دهند.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور ارائه پاسپورت معتبر، گواهی امنیت اجتماعی، مدرک دیپلم 12 ساله و نامه پذیرش از دانشگاه مقصد را شامل می گردد. الاحمدی، سلوی و الکویت از بهترین شهرهای کویت برای کار به حساب می آیند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور کویت و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *