ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در گرجستان

تحصیل رشته هتلداری در گرجستان

گرجستان با برخورداری از جاذبه های تاریخی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و موجب شده تحصیل رشته هتلداری در گرجستان به رونق مطلوبی دست یابد. جاذبه های گردشگری گرجستان دنیایی از فرهنگ ها و سنت های تاریخی دنیا را به رخ همگان می کشد و موجب شده این کشور در صدر فهرست سفرهای توریستی برای اقشار گوناگونی قرار گیرد. شهر تفلیس، پایتخت این کشور، که عنوان جواهر گرجستان را یدک می کشد از مکان های دیدنی آن بوده و باتومی، مستیا، اسپانتسمیندا، متسختا و تلاوی از دیگر شهرهای دارای قابلیت های فراوان گردشگری کشور گرجستان محسوب می شوند.

مشهورترین مناطق توریستی این کشور شامل آبود لائوری، دریاچه بلک راک، قلعه ناریکالا و مجسمه عشق بوده و از سوغاتی های معروف این سرزمین می توان به پاپاخی، گلیم، تکا و جام وایکینگ ها اشاره کرد. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در نظام کشور گرجستان بپردازند.

  • شرایط تحصیل و کار برای ایرانیان مهاجر گرجستان به چه شرحی است؟
  • دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در گرجستان کدام اند؟
  • شرایط کار و میزان درآمد مدیران هتل در کشور گرجستان چگونه می باشد؟
  • شهریه دانشگاه ها در گرجستان چه میزان برآورد شده است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در گرجستان

گرجستان با برخورداری از مناطق توریستی متنوع مانند کوهستان های برفی، شهرهای باستانی و مکان هایی که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند، عنوان مروارید قفقاز را یدک می کشد. کشور گرجستان در بخش مرزی آسیای شرقی و اروپای غربی و در منطقه قفقاز بین دریای خزر و دریای سیاه واقع گردیده است و به علت قرار گیری در هر دو قاره آسیا و اروپا، در زمره کشورهای اوراسیایی قرار می گیرد. این کشور دارای 12 منطقه آب و هوایی است که از نیمه گرمسیری تا قطبی و نیمه بیابانی را شامل شده و همچنین دارای 49 نوع خاک متفاوت می باشد. کشور گرجستان در زمینه گردشگری رشد بسیار زیادی داشته است به طوری که امروزه یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی در کشور گرجستان گردشگری است. این اقلیم با برخورداری از استانداردهای دقیق گردشگری به یکی از مکان های تفریحی ارزان و مناسب بدل شده است.

با افزایش تعداد هتل ها درنقاط مختلف جهان، نیاز مبرم به افرادی متخصص در زمینه هتلداری بیش از پیش ملموس گشته و در نهایت توسعه هتلداری در سرزمین های اوراسیا سرعت یافت. همچون دیگر رشته های مرتبط با علوم گردشگری، رشته هتلداری نیز نیازمند افرادی است که مضاف بر تسلط بر مهارت های لازم، از قدرت برقراری ارتباط مطلوبی نیز برخوردار باشند. از جمله این مهارت ها می توان به روابط عمومی بالا و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل اشاره کرد.آینده شغلی این رشته را می توان در فرصت های شغلی موجود در رستوران ها، مدیریت جلسات و رویدادها، مدیریت باشگاه ها و دفاتر همایش برشمرد. عناوین شغلی این رشته شامل مهمان نوازی ، مدیر طراحی مهمان نوازی و مهمان نوازی مالی می گردد. علاقمندان به این رشته می توانند در زمینه های مدیریت مهمان نوازی سنتی از جمله اقتصاد، حسابداری، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی مطالعه کنند.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در گرجستان

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در گرجستان

این کشور به دلیل بهره مندی از دانشگاه های معتبر با هزینه تحصیل پایین توانسته در بین دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور مقصدی مطلوب به شمار بیاید. گرجستان دارای دانشگاه‌های متعددی است که از نظر سیستم و کیفیت آموزشی با استاندارهای روز جهان برابری کرده و از نظر هزینه تحصیل و زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه ‌تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد. در کشور گرجستان تحصیلات دانشگاهی همانند ایران شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود شایان ذکر است زبان آموزشی در دانشگاه های گرجستان در مقاطع مختلف به زبان های گرجی و انگلیسی است.

از بهترین دانشگاه های گرجستان می توان از دانشکده ایلیا، ایوان جاواکیشویلی، دریای سیاه و قفقاز نام برد. به طور میانگین هزینه تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های معتبر این کشور 3100$ (دلار آمریکا) در سال عنوان شده است.

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در گرجستان

از جمله گرایشات این رشته می توان به مدیریت توچال، مدیریت کنوانسیون و مدیریت مقاصد تفریحی اشاره کرد. دروس ارائه شده در رشته هتلداری شامل بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، عملیات هتل و اسکان و برنامه ریزی رویدادها می گردند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق محاسبات صورت گرفته در سال 2021 متوسط درآمد هتل داران در گرجستان سالیانه 47422$ (دلار آمریکا) عنوان شده است و این درحالی است که حداقل حقوق شاغلین این حوزه نیز 31100$ (دلار آمریکا) در سال اظهار شده است.

مقایسه میزان درآمد سالیانه هتلداران در گرجستان

افزایش حقوق سالیانه در این کشور برای هتلداران هر 27 ماه یکبار 5% اعلام شده است. این میزان درآمد بستگی زیادی به نوع شرکت، سطح مقطع تحصیلی و جنسیت دارد. بطور مثال کارمندانی که در شرکت های دولتی مشغول به فعالیت هستند حدودا 17% بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود درآمد خواهد داشت.

شرایط تحصیل و کار در گرجستان

با توجه به این که کشور گرجستان یکی از اعضای پیمان شنگن محسوب می شود، این نوع ویزا حداقل 30 روز و حداکثر 90 روز اعتبار داشته و برای متقاضیان تحصیل در این کشور انجام مذاکرات اولیه با دانشگاه توسط سفارت گرجستان در تهران صورت خواهد پذیرفت. دانشجویان در این کشور قادرند در هفته 10 الی 20 ساعت در حین تحصیل مشغول به کار باشند که این موضوع کمک شایانی به هزینه های زندگی دانشجویی آنان محسوب می گردد.

از جمله مدارک مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می توان به پاسپورت معتبر، ترجمه رسمی مدرک کارشناسی، ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اشاره کرد. همچنین شایان ذکر است که بهترین شهرهای گرجستان برای کار در رشته هتلداری شامل تفلیس، زوگدیدی و کوتایسی بوده و افراد با ورود به بازار کار در گرجستان از مزایایی چون بیمه سلامت، اخذ اقامت و پاسپورت گرجستان بهره می شوند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور گرجستان با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “تحصیل رشته هتلداری در گرجستان

  1. جمیله بابایی لیواری گفت:

    سلام من ساکن تفلیس هستم واقامت هم دارم مایل در رشته هتل داری تحصیل کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما که در این کشور اقامت دارید کافیه به دانشگاه درخواست پذیرش بدید که معمولا اگر رزومه خوبی داشته باشید، می تونید وارد بشید

    2. حدیث حسینی گفت:

      سلام من حدیث حسینی هستم من در ایران ساکنم و میخوام در رشته هتلداری تحصیل کنم و این که فهمیدم این رشته در ایران اینده نداره و برای تحصیل در رشته هتلداری در گرجستان باید مدرک تافل زبان داشته باشم و در گرجستان شرایط کاری برای دانشجویان که هزینه دانشگاه را پرداخت کنند چگونه است

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما با انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیلی خودتون، نمی تونید رزومه خوبی برای کار داشته باشید چون دانشگاه های این کشور سطح علمی بالایی ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *