ویزای تحصیلی

تحصیل رشته ژنتیک در هلند

تحصیل رشته ژنتیک در هلند

تحصیل رشته ژنتیک در هلند به دلیل اعتبار بسیار بالای موسسات آموزش عالی و مزایای تحصیل در این کشور یک انتخاب بسیار خوب به شمار می آید. هلند یکی از مهم ترین کشورها در زمینه تحصیل در اروپا می باشد. به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبان معرفی کننده دوره ها و برنامه های انگلیسی برای دانشجویان بین المللی، آموزش در هلند امروزه یکی از بهترین ها در جهان است. در این کشور دانشجویان خارجی هر دو گزینه تحصیل به زبان هلندی و انگلیسی را دارند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته ژنتیک در هلند به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره رشته ژنتیک در هلند

حوزه ژنتیک برخی از پاسخ ‌های بزرگ‌ترین پرسش‌ های زندگی را ارائه کرده است. با این حال، کشف جفت‌ های پایه ‌ای که ما را تعریف می ‌کنند، اغلب ما را از هم دور کرده است. ژنتیک باید برای همه افراد باشد، اما این رشته از سه طریق خاص فاقد برابری است: آموزش، تحقیق و نمایندگی. ژنتیک اغلب برای ادعای اینکه نژاد یک ساختار اجتماعی نیست استفاده می شود. با این حال، ژنتیک در عوض نشان می دهد که نژاد  یک ساختار اجتماعی است. از نظر ژنتیکی، هر فرد  99.9% شبیه به هر انسان دیگری در این سیاره است. ویژگی هایی که هر یک از ما را منحصر به فرد می کند شامل تغییرات ژنتیکی بسیار کمی است. اغلب تغییراتی که ظاهر، مانند رنگ مو، چشم و پوست را شامل می شود.

جایی که مردم از آن آمده اند (آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و غیره) می تواند پیش بینی کننده احتمال ژنتیکی بیماری باشد. با این حال، اظهار نظر عمومی در مورد احتمال بیماری برای نژادهای مشخص اجتماعی نادرست است. داشتن فردی که یک دانشمند و همچنین بخشی از جامعه آنها باشد می تواند به این گروه ها کمک کند تا رفتار نادرست علمی را که در جوامع آنها اتفاق افتاده است پردازش کنند.

دلایل و مزایای رشته ژنتیک در هلند

هلند از بهترین موسسات آموزشی نه تنها در اروپا بلکه در جهان برخوردار است. دانشگاه های این کشور همه ساله در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب می کنند و جزو دانشگاه های برتر جهان هستند. در حال حاضر، سیزده دانشگاه این کشور در رنکینگ های معتبر رتبه کسب کرده اند. استاندارد آموزشی در هلند در بین بهترین های قاره اروپا قرار دارد. هزینه ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. این کشور از بیش از 160 کشور در سراسر جهان دانشجو دارد و از هر 10 دانشجو که در هلند تحصیل می کند یک نفر دانشجوی بین المللی است. همچنین بیش از 2000 برنامه تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود.

پس از اتمام برنامه های تحصیلی ، هلند هنوز فرصت های زیادی برای کارآفرینی فعال یا حتی فرصت های شغلی برای دانشجویان ارائه می دهد. از طرفی هلند میزبان بسیاری از بزرگ ترین شهرهای چند ملیتی مانند فیلیپس، شل، رندستاد و بسیاری دیگر است. امنیت بالا، کیفیت بالای زندگی، سفر آسان به کشورهای اروپایی، یادگیری یا تقویت زبان هلندی، نبود مانع زبانی، کار ضمن تحصیل، رفاه بالای اجتماعی، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی، سبک زندگی سالم و جو بین المللی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در هلند می باشد. از طرفی هلند یکی از خوشحال ترین کشورهای جهان است. بزرگ ترین گروه دانشجویی در هلند آلمانی ها هستند و پس از آن ها ایتالیایی ها، چینی ها و بلژیکی ها بیش ترین تعداد دانشجویان خارجی را در هلند دارند.

دانشگاه های برتر رشته ژنتیک در هلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه خرونینخن61.770.8
دانشگاه اوترخت61.274.7
دانشگاه لیدن60.171.0
دانشگاه اراسموس روتردام59.573.5
دانشگاه آمستردام59.176.4
دانشگاه رادبود نیمیخن54.469.4
دانشگاه وریج آمستردام51.171.8
دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن43.771.2
دانشگاه ماستریخت42.163.1

دانشگاه های فوق جزو بهترین دانشگاه های هلند هستند و در تمامی رتبه بندی های معتبر بین المللی رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده اند. جدول زیر رتبه دانشگاه های فوق الذکر را در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن83
دانشگاه آمستردام40
دانشگاه لیدن86
دانشگاه اراسموس روتردام68
دانشگاه اوترخت54
دانشگاه خرونینخن92
دانشگاه وریج آمستردام80
دانشگاه ماستریخت189
دانشگاه رادبود نیمیخن103

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته ژنتیک در هلند

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در هلند

در جدول زیر چهار فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در هلند را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
کارشناسی ارشد اروپایی در اصلاح نژاد و ژنتیک جانوریدانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن18700€ در سال2 سالتمام وقت
علوم زیست پزشکی – ژنتیک و ژنومیکدانشگاه ماستریخت16800€ در سال2 سالتمام وقت
زیست شناسی تکاملیدانشگاه لیدن19100€ در سال2 سالتمام وقت
ژنتیک مولکولی و زیست فناوریدانشگاه لیدن19100€ در سال2 سالتمام وقت

تقاضای فزاینده ای برای دانش ژنتیک، اپی ژنتیک، زیست شناسی تکاملی، سیستماتیک و فیلوژنی در مدیریت طبیعت در هلند و سایر کشورها وجود دارد. صنایع مدرن دارویی، زیست پزشکی و زیست فناوری اغلب تحقیقات خود را بر اساس روش ها و تکنیک های بیوشیمی، ژنتیک، میکروب شناسی و زیست شناسی مولکولی انجام می دهند. چنین روش هایی نه تنها برای توانایی مقابله با باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم های مضر مهم هستند بلکه همچنین می توانند از میکروارگانیسم ها برای اهداف زیست فناورانه استفاده کنند.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در هلند

در این بخش به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در هلند می پردازیم. در این کشور اروپایی، دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در دانشگاه های دولتی شهریه کم تری نسبت به دانشجویان بین المللی دیگر پرداخت می کنند. هزینه تحصیل آن ها معمولا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد.

اما برای همه دانشجویان بین المللی دیگر، هزینه های تحصیل بیش تر است:

هزینه های تحصیل ژنتیک در هلند

هزینه های ماهانه زندگی در هلند شامل محل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت های اوقات فراغت نیز می تواند بین 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه باشد. بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویی، هزینه محل اقامت است. اجاره اتاق در هلند ممکن است بین 300€ تا 600€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد. خانه های دانشجویی مقرون به صرفه تر هستند و حتی برخی از دانشگاه ها محل اقامت در سایت دانشگاه برای دانشجویان ارائه می دهند. گزینه دیگر اجاره یک واحد آپارتمان یا اشتراک یک آپارتمان بزرگ تر است اما قیمت ها بالاتر می باشد.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل رشته ژنتیک در هلند

در این قسمت به برخی سوالات رایج درباره تحصیل رشته ژنتیک در هلند پاسخ می دهیم:

  •  شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در هلند چگونه است؟ در این بخش به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در هلند می پردازیم. در این کشور اروپایی، دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در دانشگاه های دولتی شهریه کم تری نسبت به دانشجویان بین المللی دیگر پرداخت می کنند. هزینه تحصیل آن ها معمولا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد.
  • دلایل و مزایای رشته ژنتیک در هلند چه مواردی است؟ هلند از بهترین موسسات آموزشی نه تنها در اروپا بلکه در جهان برخوردار است. دانشگاه های این کشور همه ساله در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب می کنند و جزو دانشگاه های برتر جهان هستند. در حال حاضر، سیزده دانشگاه این کشور در رنکینگ های معتبر رتبه کسب کرده اند. استاندارد آموزشی در هلند در بین بهترین های قاره اروپا قرار دارد. هزینه ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. این کشور از بیش از 160 کشور در سراسر جهان دانشجو دارد و از هر 10 دانشجو که در هلند تحصیل می کند یک نفر دانشجوی بین المللی است. همچنین بیش از 2000 برنامه تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود، با کادری مجرب متشکل از وکلا و کارشناسان خبره همواره آماده راهنمایی علاقه مند به تحصیل در اروپا می باشد. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در هلند در سال هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *