ویزای تحصیلی

تحصیل رشته ژنتیک در هند

تحصیل رشته ژنتیک در هند

هند به واسطه دوره های گسترده و آموزش با کیفیت بالای خود یکی از گزینه های محبوب در بین دانشجویان بین المللی است. تحصیل رشته ژنتیک در هند آموزش با کیفیت و با هزینه مقرون به صرفه را برای دانشجویان به همراه دارد که از سمت دانشجویان مورد توجه قرار میگیرد. علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در هند نیز مقرون به صرفه است. به این موارد، بورس های تحصیلی، وام ها و طرح های مختلفی را باید اضافه کرد که به عنوان پشتیبانی مالی از دانشجویان برای جبران هزینه های تحصیل ارائه می شود. در کشوری مانند هند هزینه های زندگی آخرین موضوعی است که دانشجویان باید نگران باشند.

هزینه تحصیل در هند در مقایسه با مراکز بزرگ آموزش مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار کم تر است. دانشجویان بین المللی بیش تر تحصیل در شهرهای بزرگ تر مانند دهلی نو، پونا، بمبئی، حیدرآباد، کلکته و بنگلور را انتخاب می کنند. با این حال، به ویژه پونا و بنگلور به دلیل آب و هوای معتدل، فرهنگ شهری، حضور خوب خارجی ها و آموزش با کیفیت به عنوان مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی در هند ظاهر شده اند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته ژنتیک در هند در سال 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در هند

علاوه بر فرهنگ خیره کننده، زیبایی های طبیعی و تاریخ متنوع، هند چیزهای بیش تری برای ارائه به دانشجویان دارد. آموزش در هند دارای کیفیت بالایی است. استاندارد تدریس در دانشگاه ها و کالج های هند هر از چند گاهی توسط سازمان های رسمی ارزیابی و درجه بندی می شود تا اطمینان حاصل شود که معیارهای آموزشی رعایت می شوند. همه موسسات هندی برای هر دوره از یک برنامه درسی تعیین شده تبعیت می کنند. هند دارای چندین دانشگاه برتر در سطح جهانی می باشد. در حال حاضر، 19 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های بین المللی رتبه کسب کرده اند. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های هند در رنکینگ های مختلف را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمزرتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهایرتبه بندی تاپ یونیورسیتیز
موسسه علوم هند301501185
دانشگاه هندوی بنارس601801
دانشگاه پنجاب601
دانشگاه آمریتا801801
دانشگاه آمیتی1001
دانشگاه آنا1001901801

هزینه مقرون به صرفه تحصیل، تنوع فرهنگی، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه پایین زندگی، یادگیری زبان هندی، امنیت بالا، سواحل زیبا، و مناظر شگفت انگیز از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در هند هستند.

دلایل و مزایای تحصیل رشته ژنتیک در هند

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در هند

ژنتیک که موضوع آن وراثت و تغییرپذیری موجودات است، یک رشته علمی جوان و پویا است. ژنتیک به تعداد زیادی رشته های تخصصی (مانند سیتوژنتیک، فارماکوژنتیک، ژنتیک جمعیت، ژنتیک انسانی و غیره) تقسیم می شود. در عین حال، همه رشته های تخصصی ژنتیک بر اساس اطلاعات بنیادی علمی هستند که در ژنتیک عمومی جمع و نظام مند شده اند. امروزه ژنتیک پزشکی به طور بسیار فعالی در حال پیشرفت است. وظیفه این شاخه بررسی پایه ژنتیکی آسیب شناسی وراثتی انسان است. ژنتیک مدرن از روش های تحقیقاتی مولکولی، بیوشیمیایی، سیتوژنتیک و سایر روش ها استفاده می کند.

این امر منجر به پیشرفت قابل توجهی در دانش ما در مورد وراثت و تغییرپذیری انسان می شود، از جمله مکانیسم های مولکولی فرآیندهای ژنتیکی که زمینه ساز شکل گیری صفات طبیعی و پاتولوژیک هستند. پیشرفت های علمی در این زمینه حل مشکلات عملی مانند تشخیص، پیشگیری و درمان به موقع بیماری های ارثی را میسر می سازند. مانند هر کشور دیگری، رشته ژنتیک در برخی دانشگاه ها و کالج های هند نیز ارائه می شود و دانشجویان بین المللی نیز می توانند در گرایش های مختلف این رشته در این کشور تحصیل کنند. در زیر برخی از دانشگاه ها و کالج های ارائه دهنده رشته ژنتیک در هند را معرفی می کنیم:

دانشگاه/ کالجشهر محل استقرار
کالچ پزشکی کاستوربامانیپال
کالج پزشکی مولانا آزاددهلی نو
دانشگاه اینتگراللاکنو
دانشگاه هیمالایانایتاناگر
کالج دامپزشکی بیهارپتنه
دانشگاه هندوی بنارسواراناسی
دانشگاه آدشباتیندا
دانشگاه پنجابیپاتیالا
کالج پزشکی پتنهپتنه
دانشگاه سی ام جیشیلونگ
دانشگاه NIMSجایپور
دانشگاه عثمانیاحیدرآباد
دانشگاه دانش آریابهاتاپتنه

یک نکته جالب توجه این است که علاقه مندان رشته ژنتیک گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب در هند دارند زیرا دانشگاه ها و کالج های زیادی در این کشور وجود دارد.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته ژنتیک در هند

در این بخش در ابتدا هزینه تحصیل در هند را بررسی می کنیم. هند با بیش از 800 دانشگاه و 39000 کالج یکی از بزرگ ترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد. با توجه به تعداد زیاد موسسات (دولتی و خصوصی) در این کشور تعجب آور نیست که شهریه ها به میزان قابل توجهی متفاوت هستند. با این حال، هنوز هم دانشگاه های هند در مقایسه با موسسات مشابه در سایر مقاصد محبوب تحصیل کاملا مقرون به صرفه هستند. به طور متوسط، دانشجویان معمولا هزینه های زیر را پرداخت می کنند:

هزینه تحصیل رشته ژنتیک در هند

در مورد هزینه زندگی در هند باید بگوییم این کشور برای زندگی به طور شگفت انگیزی ارزان است، حتی اگر دانشجویان در یکی از شهرهای بزرگ مانند بمبئی یا دهلی نو زندگی کنند. با تجزیه و تحلیل قیمت ها در هند به موارد زیر می رسیم:

  • محل اقامت (آپارتمان اجاره ای): 85€ تا 330€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی: 30€ تا 45€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 8€ (یورو) در ماه
  • غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران متوسط: 9€ (یورو)

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در هند را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)0.57€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.39€
برنج سفید (1 کیلوگرم)0.59€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)0.76€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)4.56€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)2.65€
سیب (1 کیلوگرم)1.59€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.36€
پیاز (1 کیلوگرم)0.41€

چگونگی زندگی دانشجویی در دهلی نو

دانشجویانی که در دانشگاه های دهلی نو تحصیل می کنند از چندین امتیاز و تخفیف برخوردار می شوند. به عنوان مثال، اکثر دانشگاه ها در سایت دانشگاه غذاخوری دارند که غذای با کیفیت خوب و با نرخ بسیار یارانه ای ارائه می دهند. بسیاری از دانشگاه ها همچنین کارت تخفیف به دانشجویان ارائه می دهند که در برخی بیمارستان ها، رستوران ها و کافه ها قابل استفاده اند. به علاوه، چندین شرکت هواپیمایی 5-6% تخفیف در کرایه پایه به دانشجویان با شناسه معتبر ارائه می دهند. دهلی نو در مورد گردش های سرگرم کننده گزینه های زیادی دارد. این شهر محل استقرار مکان های زیادی برای علاقه مندان به ورزش است. اکثر دانشگاه ها دارای باشگاه ها و انجمن های فرهنگی بسیاری هستند که علایق مختلف دانشجویان را ارتقا می دهد. دانشجویان می توانند بدون هزینه به این باشگاه ها بپیوندند و با افراد همفکر در دانشگاه خود معاشرت کنند.

بسیاری گزینه های معاشرت دیگر مانند باشگاه های ملاقات نیز در دهلی موجود است. سفر به مکان های مختلف قسمت بزرگی از زندگی دانشجویی را تشکیل می دهد. دهلی نو گزینه های رفت و آمد زیادی دارد. دانشجویان می توانند از برنامه های Ola یا Uber و همچنین مترو و اتوبوس برای رفت و آمد استفاده کنند. هند هزاران ساله با فرهنگ غنی، تنوع مذهبی و صدها زبان، مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب متشکل از وکلا و کارشناسان خبره همواره آماده راهنمایی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در هند در سال 2024 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر و نیز دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در هند با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته ژنتیک در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ژنتیک در هند پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته ژنتیک در هند چقدر است؟ طول دوره ژنتیک در هند که به دریافت تخصص در این رشته تحصیلی منتهی می شود 4 تا 5 سال می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته ژنتیک در هند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان رشته ژنتیک در هند می توانند 18 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *