ویزای تحصیلی

تحصیل روانشناسی در هلند

تحصیل روانشناسی در هلند

بسیاری از علاقه مندان برای مهاجرت به اروپا تحصیل روانشناسی در هلند را انتخاب می کنند تا از این طریق پس از اخذ مدرک مشغول به کار شوند. با توجه به این که بسیاری فکر می کنند علم روانشناسی تنها به تجزیه و تحلیل رفتار افراد مربوط است اما باید بدانید روانشناسی گرایش های متفاوتی دارد. دانشگاه های این کشور از رتبه های جهانی مطلوبی برخوردارند. در کشور هلند، محبوب ترین مقصد مهاجرتی شناخته شده است. آنچه در این مقاله مورد توجه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است، شرایط و چگونگی تحصیل روانشناسی در هلند است.

در مورد تحصیل رشته روانشناسی در هلند

شرایط پذیرش شما در دانشگاه های کشور هلند در هر دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه و شرایط دانشگاه متفاوت است. معمولا اخذ مدرک روانشناسی در حدود 3 تا 4 سال زمانبر خواهد بود. بعضی دانشگاه ها سوابق تحصیلی را برای پذیرش دانشجو در اولویت قرار می دهند. در صورتی که بسیاری از دانشگاه ها با برگزاری آزمون های ورودی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. اکثر گرایش های رشته روانشناسی با علوم طبیعی و همین طور با علوم وابسته به زندگی بشر در ارتباط مستقیم قرار دارد. برای تحصیل در هلند و در این رشته عمومی از قبیل علوم انسانی و فلسفه و در بعضی از گرایش ها جرم شناسی را در چارت درسی خود خواهید داشت.

انتخاب شما هریک از گرایش های رشته روانشناسی که باشد باید در ترم های اولیه موارد زیر را گذارنده باشید:

  • شناخت سلامت ذهنی
  • شناخت رفتارهای دوران کودکی
  • علوم بنیادین
  • شخصیت شناسی

گرایش های رشته روانشناسی در هلند

پس از این که در این موارد به مدت 2 سال دانشجویان به تحصیل پرداختند می توانند نسبت به انتخاب گرایش خود در رشته روانشناسی اقدام کنند. در این رشته به صورت تخصصی گرایش های مختلفی وجود دارد به طور مثال گرایش هایی همچون:

  • بالینی
  • کودک
  • خانواده
  • مغز و اعصاب
  • جرم شناسی
  • آموزشی

در ادامه به بررسی این گرایش ها به صورت مختصر می پردازیم. به طور مثال روانشناسی بالینی به عملکرد ذهنی و مشکلات رفتاری و احساسی فردی می پردازد. در این شاخه از این روانشناسی شما این توانایی را کسب می کنید که از نظریه در راستای حل مشکلات فردی استفاده کنید. بررسی موقعیت های افسردگی میزان افسردگی و تنش و اضطراب افراد در حوزه تخصص روانشناسی بالینی قرار می گیرد. در مورد حوزه فعالیت روانشناسان با تخصص مغز و اعصاب می توان گفت برای کسب مهارت در این حوزه باید بر تمامی مشکلات و مسائل در ارتباط با اعصاب و مغز اشراف کامل داشته باشید.

همین طور بیماری هایی از قبیل صدمات و آسیب های مغزی و همین طور تومورهای مغزی و بیماری های روانی و انحطاط مغزی در ردیف کاری متخصصین این حوزه قرار دارد. یک متخصص در حوزه روانشناسی مغز و اعصاب باید قادر باشد که با بررسی بیماری هایی که مغز و اعصاب افراد را درگیر کرده است اثرات این بیماری ها را بر روان افراد بررسی کند. بسیاری از بیماری های مغزی و بیماری های که بر آناتومی مغز افراد اثر گذار است می تواند اختلالات قابل توجهی را در شخصیت افراد ایجاد کند. با بررسی این اختلالات می توان تا حد زیادی از شیوع آن جلوگیری کرد.

گرایش های رشته روانشناسی در هلند

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در هلند

روانشناسی در ارتباط مستقیم با خصوصیات و افکار و رفتار و روابط واکنش اشخاص است. اما روانپزشکی مدیریت و شناخت و پیش گیری از اختلالات روانی است. با انتخاب درست و به جای رشته و گرایش مدنظرتان می توانید شرایط خوبی را با تحصیل در کشور هلند داشته باشید. کشور هلند همواره برای دانشجویان رشته انسانی فرصت های مناسبی را فراهم کرده است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته روانشناسی در هلند عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها در هلندرتبه ملی 2024
University of Amsterdam1
Leiden University2
Erasmus University Rotterdam3
Utrecht University4
University of Groningen5
Vrije Universiteit Amsterdam6

شرایط تحصیل روانشناسی در هلند

توجه داشته باشید که برای تحصیل روانشناسی در هلند شرایط خاص دیگری نیز پیش روی شما قرار خواهد داشت. به طور مثال پیش از هرگونه اقدامی مبنی بر ثبت نام در دانشگاه ها باید بدانید که اغلب دانشگاه های این کشور مباحث درسی را به زبان هلندی ارائه می کنند. تنها در برخی از دانشگاه های این کشور مطالب درسی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان داشته باشید باید حین ارائه مدارک تحصیلی خود مدرک زبان که شامل نمره آیلتس و یا تافل شما است را نیز ارائه کنید. در غیر این صورت امکان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان کمی دشوار می شود.

هزینه تحصیل روان شناسی در هلند

دانشگاه های هلند به طور قابل توجهی ارزان تر از دانشگاه های آمریکایی هستند. شهریه سالانه تقریباً از 1900€ (یورو) برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 6000€ (یورو) برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا شروع می شود که معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از شهریه در انگلستان یا ایالات متحده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در هلند احتمالا کمتر از ایالات متحده خواهد بود. البته این بستگی به شهری دارد که در آن تحصیل می کنید. برای مثال آمستردام به طور قابل توجهی گرانتر از روتردام خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل در کالج های دانشگاهی کمی بیشتر از دانشگاه های علمی کاربردی یا دانشگاه های تحقیقاتی است. برای جبران این هزینه ها، دانشجویان ممکن است در حین تحصیل کار کنند. با مجوز کار ارائه شده توسط کارفرما، می توانید تا 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت در طول تابستان کار کنید.

کار پس از تحصیل در هلند

مطابق قوانینی که در سال 2024 همانند گذشته در جریان است، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در هلند فرصت دارند شغلی پیدا کنند تا ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. البته با اینکه بیش از 90% جامعه هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند، کسانی که می خواهند به عنوان روانشناس در این کشور مشغول به کار باشند. علاوه بر زبان انگلیسی باید به زبان هلندی هم مسلط باشند.

یکی از مشخصات بارز و مزیت هایی که در مهاجرت تحصیلی به هلند وجود دارد این است که دانشجو بعد از اتمام درس و کسب فارغ التحصیلی در هلند می تواند فرصت کوتاهی از اداره مهاجرت بگیرد و به عنوان فارغ التحصیل جویای کار روانشناسی در هلند به دنبال استخدام در شغل مرتبط خود باشد. از آنجایی که شما اقامت چند ساله این کشور را کسب نموده اید و به عنوان یک مهاجر جلب اعتماد نموده اید و با فرهنگ و زبان این کشور نیز آشنا هستید به احتمال قوی در یکی از موسسات خصوصی درمانی استخدام خواهید شد. البته تحصیل در هلند شرایط خاص دیگری نیر دارد که پیشنهاد میشود قبل از هرگونه اقدامی در خصوص پذیرش تحصیلی در هلند تحقیقات بیشتری نمایید. همچنین با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیر برای تحصیل در این رشته در هلند مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل روانشناسی در هلند

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل روانشناسی در هلند به چه صورت است؟ توجه داشته باشید که برای تحصیل روانشناسی در هلند شرایط خاص دیگری نیز پیش روی شما قرار خواهد داشت. به طور مثال پیش از هرگونه اقدامی مبنی بر ثبت نام در دانشگاه ها باید بدانید که اغلب دانشگاه های این کشور مباحث درسی را به زبان هلندی ارائه می کنند. تنها در برخی از دانشگاه های این کشور مطالب درسی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان داشته باشید باید حین ارائه مدارک تحصیلی خود مدرک زبان که شامل نمره آیلتس و یا تافل شما است را نیز ارائه کنید. در غیر این صورت امکان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان کمی دشوار می شود.
  • هزینه تحصیل روان شناسی در هلند چگونه است؟ دانشگاه های هلند به طور قابل توجهی ارزان تر از دانشگاه های آمریکایی هستند. شهریه سالانه تقریباً از 1900€ (یورو) برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 6000€ (یورو) برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا شروع می شود که معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از شهریه در انگلستان یا ایالات متحده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در هلند احتمالا کمتر از ایالات متحده خواهد بود. البته این بستگی به شهری دارد که در آن تحصیل می کنید. برای مثال آمستردام به طور قابل توجهی گرانتر از روتردام خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل در کالج های دانشگاهی کمی بیشتر از دانشگاه های علمی کاربردی یا دانشگاه های تحقیقاتی است. برای جبران این هزینه ها، دانشجویان ممکن است در حین تحصیل کار کنند.
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل روانشناسی در هلند

  1. Thesoul گفت:

    سلام… اگه بنده مقطع دوم رو در هنرستان گذرونده باشم ( مقطع متوسطه اول معدلم ۱۸.۶۶ بود)
    و در هنرستان هم همون معدل رو کسب کرده باشم ، اما کنکور انسانی بدم و قبول شم چطوری میتونم برای بورسیه هلند اقدام کنم؟ ایا ممکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی شما ارتباطی با این مسئله نداره اما در نظر داشته باشید که گرفتن بورسیه در هلند بسیار دشوار هست و به راحتی نمیشه امید داشت که این بورسیه رو به دست آورد به ویژه زمانی که در مقطع کارشناسی باشه

  2. عرفان گفت:

    سلام وقت بخیر، 25 سالمه، سربازی نرفتم بدون غیبت، میتونم برای کارشناسی اقدام کنم؟ به جز هزینه و مدرک زبان چیز دیگه ای هم میخواد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که یک بار در ایران لیسانس گرفته باشید، برای خروج از کشور با چالش روبرو می شید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *