ویترین

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی

امتیازات تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی شامل تحصیل مطابق آخرین استانداردهای آموزشی دنیا و برخورداری از بهترین امکانات آموزشی می باشد که میتوان تعامل بیشتر دانش آموز با معلم، آموزش سریع زبان انگلیسی یا فرانسوی، کسب مهارت های حرفه ای، آمار بالای قبولی از دانشگاه های معتبر بین المللی وغیره را برای دانش آموزان در این مدارس در نظر گرفت. در واقع مدرسه شبانه روزی در نقطه مقابل مدارس روزانه قرار گرفته و نوعی آموزشگاه است که دانش آموزان در آنجا با همکلاسی های خود به فراگیری دانش و مهارت پرداخته و با همکلاسی ها و در برخی موارد با معلمان خود زندگی می کنند.

با توجه به گستردگی امکانات اینگونه مدارس و نیز درصد موفقیت بالای دانش آموزان فارغ التحصیل از این مدارس، رغبت والدین برای تحصیل کودکان خود در مدارس شبانه روزی بسیار زیاد است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز با توجه به اهمیت تحصیل کودکان در خارج و آینده تحصیلی و کاری آنها برای والدین، مقاله حاضر را با استفاده از آخرین آمار و اطلاعات روز گردآوری و تالیف نموده اند تا در روند تصمیم گیری والدین و فرزندان آنها کمک حال آنها باشد.

امتیازات تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور

مسلم بدانید که تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور می تواند بهترین گزینه دانش آموزان در جهت تعیین آینده کاری و زندگی آنها محسوب شود. چرا که مدارس کشورهای خارجی علاوه بر اینکه به دانش آموزان فرصت دریافت آموزش کیفیت بالا را فراهم می کنند بلکه آنها را با تربیت اصولی و استاندارد آماده ورود به سطوح بالاتر تحصیلی و کاری می کنند. اولا امتیاز مهم تحصیل در خارج از کشور برای دانش آموزان این است که تجربه تحصیلی آنها در خارج به صورت اتوماتیکی به عنوان رزومه یا سابقه برای آنها محسوب شده و می تواند بر مسیر کاری آنها در آینده تاثیرات مثبتی داشته باشد.


دانش آموزانی که دوره تحصیلی خود را در خارج از کشور گذرانده باشند، طبیعی است که شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور مقصد خواهند داشت و در نتیجه امکان کاریابی آن ها در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

ثانیا دانش آموزان از این طریق می توانند علاوه بر کسب دانش کیفی همچنین مهارت آموزی نیز کنند. اینها علاوه بر امتیازات روانشناختی تحصیل در خارج همانند حس اعتماد به نفس بالا، برقراری روابط اجتماعی و غیره می باشد. لیست زیر نشانگر برخی از این امتیازات اساسی است:

نمودار امتیازات تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور

کشورهای برتر جهت تحصیل زیر 18 سال

در شرایط فعلی، از جمله برترین کشورهای خارجی برای تحصیل کودکان زیر 18 سال کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می باشد. در واقع تحصیل دانش آموزان در این کشورها از هر لحاظ تضمین شده و ایده آل است و جای هیچ نگرانی و دغدغه ای برای والدین باقی نمی گذارد. وجود معلمان تحصیلکرده، سطح آموزشی با کیفیت بالا، امکانات آموزشی و رفاهی برتر و از همه مهمتر ضریب امنیت بالا از جمله امتیازات تحصیل زیر 18 سال در کشورهای مذکور می باشد.

تنها عیب اصلی تحصیل در این کشورها فقط و فقط هزینه بالای تحصیل و زندگی در این کشورها است که با وجود فرصت های بورسیه دانش آموزی می توان تا حدودی بر این مشکل غلبه کرد. بنابراین والدین در این مورد بایستی بین کیفیت آموزشی دریافتی دانش آموزان و هزینه تحصیلی آنها یک تعادل خوبی ایجاد کنند تا به تصمیم گیری مناسبی درباب تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور برسند. شاید نمودار زیر راهنمای خوبی در انتخاب و گزینش بهترین سیستم آموزشی بین المللی جهت تحصیل فرزندان در خارج از کشور باشد:

رنکینگ سیستم های آموزشی در جهان

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس

غالبا انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه آموزش کودکان در سطح جهان معروف است. در کشور انگلیس برنامه آموزشی اصطلاحا IGCSE (گواهی عمومی بین المللی آموزش متوسطه) نام دارد و دانش آموزان بین المللی را برای دریافت A-Level (دیپلم انگلیسی) و یا IB (دیپلم بین المللی) آماده می کند. عموما دانش آموزان بین 5 تا 7 موضوع درسی را مطالعه می کنند که شامل انگلیسی، ریاضی و علوم و غیره می شود. مدارس شبانه روزی از پیشگامان عرصه آموزشی کودکان در انگلیس می باشد. مدرسه شبانه روزی در انگلستان تعریف خاصی دارند اینها مدارس مسکونی هستند که در آن دانش آموزان در کنار هم زندگی و تحصیل می کنند. تقریبا 500 مدرسه شبانه روزی در کل انگلستان وجود دارد. باید به والدین و دانش آموزان متقاضی تحصیل در انگلستان یادآوری کرد که فرآیند درخواست پذیرش از مدارس انگلستان در سپتامبر هر سال می باشد.

اما از جمله شرایط پذیرش در مدارس شبانه روزی انگلستان می توان به قبولی در آزمون ورودی و انجام مصاحبه اشاره نمود. اما در صورت قبولی و اخذ پذیرش، دانش آموزان بایستی با تحویل مدارک لازم به سفارت انگلستان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان Tier 4 (کودک) باشند. برای انتخاب بهترین جا برای تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی انگلستان، والدین بایستی به سراغ مدارس سطح A انگلستان بروند. مدارس سطح A انگلستان دارای برترین برنامه های تحصیلی بوده و بر آموزش مهارت های خاص و استعداد پروری تاکید می کنند. آمارها نشان می دهد که اکثر دانش آموزان حاضر در مدارس سطح A موفق به قبولی در دانشگاه مورد علاقه خود می شوند. با این توصیف، بهترین مدارس شبانه روزی انگلستان عبارتند از:

امتیاز سطح A 5 مدرسه شبانه روزی برتر انگلستان

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی کانادا

در کانادا بیش از 300 مدرسه شبانه روزی وجود دارد که همگی تحت نظارت انجمن مدارس شبانه روزی کانادا (CSBA) می باشند. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، در کانادا 4 نوع مدارس شبانه روزی وجود دارد. اینها شامل مدارس مذهبی، مدارس Waldorf، مدارس چند زبانه و مدارس پیشرفته می باشند.

انواع مدارس شبانه روزی در کانادا

مدارس Waldorf در کانادا معمولا بر آموزش و پرورش جامع دانش آموزان تاکید داشته و از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان به آموزش دانش آموزان می پردازد. آموزش هنر و موسیقی نیز بخش اصلی از برنامه تحصیلی مدارس Waldorf کانادا می باشد. اما مدارس چند زبانه در کبک کانادا مخصوص دانش آموزانی است که زبان مادری آنها غیر از زبان انگلیسی یا فرانسه بوده و علاقه مند تحصیل در کنار آموزش زبان می باشند و ضمنا از چالش های آموزشی جدید استقبال می کنند

نوع دیگر مدارس شبانه روزی در کانادا مدارس پیشرفته می باشند که در زمینه آموزش کودکان از دو برنامه آموزشی استاندارد Advance placement یا به اختصار AP در دبیرستان و International Baccalaureat یا IB در دبستان تبعیت می کنند. از جمله خصوصیات این برنامه های آموزشی می توان به ارزیابی نهایی از طریق یک سازمان مرکزی و نیز امکان انتقال برخی از واحدهای درسی به سال اول دانشگاه شاره نمود. مدارس مذهبی کانادا نیز برنامه های آموزشی خاص خود را داشته و کودکان را با گرایشات مذهبی خاصی (مسیحی، اسلامی و یهودی) آموزش می دهند.

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی استرالیا

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی استرالیا سابقه طولانی دارد و دانش آموزان برای تحصیل در اینگونه مدارس از گزینه های مختلفی برخوردار هستند. مسئول نظارت و تایید عملکرد مدارس شبانه روزی جهت تحصیل در استرالیا نیز انجمن مدارس شبانه روزی استرالیا (ABSA) می باشد. مدارس شبانه روزی در استرالیا هم برای دانش آموزان محلی و هم بین المللی جای ایده آلی است. چرا که این مدارس می توانند به رشد اجتماعی، اعتماد به نفس و احترام متقابل افراد کمک کرده و همچنین آنها را جهت تعاملات زندگی دوره بزرگسالی آماده کنند.

در استرالیا حدود 188 مدرسه شبانه روزی وجود دارد که از بین آنها حدود 94 مدرسه از نوع مختلط، 54 مدرسه از نوع دخترانه و حدود 40 مدرسه از نوع پسرانه می باشد. این مدارس دارای امکانات متفاوتی بوده و از مزایا و امتیازات مختلفی مثل ایجاد مسئولیت پذیری و حس استقلال و آموزش تعاملی برتر برخوردار هستند. علاوه بر این مدارس شبانه روزی استرالیا از آن جهت به متقاضیان توصیه می شود که آنها ویژگی های زیر را دارند:

  • اندازه و سایز کلاسی کوچک
  • وجود معلمان دارای مدرک دانشگاهی و معلمان متخصص در رشته مربوطه
  • امکانات مدرن شامل سایت های کامپیوتری و دسترسی به اینترنت
  • برنامه های آموزشی انفرادی برای دانش آموزانی که نیازمند ساپورت آموزشی اضافی هستند
  • چارچوب های تضمین کیفی اینگونه مدارس

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی استرالیا

تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی نیوزلند

معمولا در کلاس های مدارس شبانه روزی نیوزلند علاوه بر دروس عمومی دانش آموزان همچنین می توانند در انواع رشته های هنری و ورزشی نیز کسب مهارت کنند. چرا که وزارت آموزش نیوزلند نیاز دانش آموزان به رشد همه جانبه و کامل کودکان را درک کرده و در همن راستا ورزش نیز در سطح حرفه ای به کودکان آموزش داده می شود. علاوه بر این، برنامه درسی دانش آموزان در مدارس شبانه روزی نیوزلند به دو برنامه سطح A و برنامه های IB تقسیم می شود. جدول زیر نشانگر اطلاعاتی درباره دروسی است که در مدارس شبانه روزی نیوزلند به دانش آموزان آموزش داده می شود:

انواع دروس تحصیلی در مدارس شبانه روزی نیوزلندرشته های تحصیلی
مدارس دولتی یا خصوصی (مختلط)هنر، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، موسیقی، طراحی، نقاشی، ریاضیات، حسابداری
مدارس بین المللیزبان های خارجه مثل آلمانی و چینی
مدارس بازرگانیرشته های اقتصادی مثل مدیریت و اقتصاد و رشته حقوق

پس شرایط تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی نیوزلند در سال جدید کاملا مهیا است و مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این مدارس شامل فرم درخواست تکمیلی جهت ثبت نام، گواهی مدرسه همراه با ریزنمرات مربوطه، مدارک مهارت زبان انگلیسی، توصیه نامه از معلمان قبلی و رسید پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. اکنون با این توصیفات به نظر شما بهترین مدارس شبانه روزی برای تحصیل کودکان در نیوزلند کدامند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است با نمودار رتبه بندی بهترین مدارس شبانه روزی نیوزلند آشنا شوید:

رنکینگ بهترین مدارس شبانه روزی نیوزلند

شرایط مدارس 24 ساعته اتریش

امروزه اتریش در زمینه توسعه مدارس شبانه روزی و آموزش های مدرن ارائه شده در اینگونه مدارس بسیار معروف است. در واقع استاندارد آموزشی مدارس اتریش کاملا منطبق با استانداردهای آموزشی اروپایی است. با وجود این مزایا و امتیازات تحصیل در مدارس اتریش اما شهریه ها در اتریش خیلی بالا است. جالب است بدانید که شهریه های سالیانه بسته به مدرسه انتخابی بسیار نوسان داشته و معمولا از 30000€ تا 55000€ (یورو) متفاوت می باشد. اما به منظور ثبت نام و تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش شما باید مدارک زیر را تهیه نمائید:

  • کپی پاسپورت دانش آموز یا کپی کارت شناسائی معتبر
  • ریزنمرات 2 سال آخر تحصیلی + نمرات نیمسال یا ترم سال تحصیلی اخیر
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی مورد تایید مدارس اتریش
  • توصیه نامه از معلمان زبان انگلیسی یا ریاضیات
  • فرم های ثبت نام و فرم های خود مدرسه
  • مصاحبه اسکایپ با دانش آموز

همچنین لازم به یادآوری است که علاوه بر تهیه مدارک فوق، همچنین لازم است که دانش آموزان در آزمون های داخلی مدرسه در دروس ریاضیات و زبان انگلیسی نیز قبول شوند. اما بهترین مدارس شبانه روزی اتریش شامل مدرسه بین المللی آمدوس وین، مدرسه بین المللی آمریکایی سالزبورگ و مدرسه بین المللی سنت گیلگن می باشد. این مدارس اتریشی به واسطه کیفیت برنامه آموزشی برتر و نیز امکانات فرا مدرن خود مورد توجه دانش آموزان بین المللی می باشند

اقامت خوابگاهی در مدرسه های روسیه

روسیه دارای یکی از بهترین نظام های آموزش جمعی در جهان می باشد که با نرخ سوادآموزی 98% حتی سرآمد کشورهای اروپایی نیز می باشد. در روسیه مدارس شبانه روزی غالبا با عنوان Letovo Shool شناخته می شود که در واقع نوعی الگوبرداری از مدارس شبانه روزی انگلیسی یا School Boarding می باشد. مدرسه لتوو نوعی مدارس شبانه روزی غیرانتفاعی خصوصی در روسیه برای دانش آموزان می باشد.

مفهوم مدرسه لتوو در واقع ترکیبی از روش های آموزشی مدارس پیشگام در انگلستان، سنگاپور، ایالات متحده و خود روسیه می باشد. از شرایط ثبت نام در این مدارس روسی این است که اولا سن داوطلبان بایستی بین 12 تا 18 ساله باشد. ثانیا متقاضیان بایستی مدارک ثبت نامی لازم را تهیه و به مدرسه مورد نظر تحویل دهند. از جمله برترین مدارس شبانه روزی روسی می توان به مدرسه شبانه روزی بین المللی وندرپارک و مدرسه شبانه روزی برای کودکان با استعداد انتلکچوال، مدرسه بین المللی خصوصی مسکو، مدرسه خصوصی شبانه روزی موگلی در مسکو و … اشاره نمود.

مقایسه هزینه تحصیل 2024 در مدارس شبانه روزی

یکی از فاکتورهای اثرگذار بر روی انتخاب مدرسه شبانه روزی توجه به شهریه های اخذ شده توسط اینگونه مدارس می باشد. مدارس مختلف در کشورهای مختلف دنیا هزینه های مختلفی از دانش آموزان درخواست می کنند. با توجه به نمودار زیر به راحتی می توان فهمید که از بین کشورهای مختلف تحصیل در مدارس شبانه روزی نیوزلند با میانگین هزینه سالیانه حدود 15000$ (دلار) جزء ارزانترین گزینه ها و تحصیل در مدارس شبانه روزی استرالیا با میانگین شهریه حدود 69705$ (دلار) جزء گرانترین گزینه های تحصیلی پیش روی دانش آموزان می باشد:

مقایسه شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی کشورهای مختلف

توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که والدین و دانش آموزان قبل از هر اقدامی برای اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی در کشورهای خارجی حتما قبلا یکبار از مدرسه مورد نظر دیدن فرمایند. چرا که اغلب مدارس یک یا دو بار در سال روزی برای دیدار همگانی به نام Open days دارند. والدین و دانش آموزان از این طریق می توانند علاوه بر مشاهده امکانات آموزشی با معلمان و مدیران اینگونه مدارس نیز آشنا شده و در جریان برنامه آموزشی مدارس قرار گیرند.

پرسش هایی درباره تحصیل کودکان در مدارس شبانه روزی

برخی از افراد برای این که فرزندانشان شرایط بهتری برای زندگی داشته باشند، ترجیح می دهند که فرزندان خود را قبل از سن قانونی به خارج از کشور بفرستند. در این شرایط امکان تحصیل آن ها در دانشگاه های بهتری ممکن می شود. می توان گفت که این مسیری مناسب برای افرادی است که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند. هزینه های تحصیل در خارج از کشور به ویژه برای دانش آموزان بالا است. این هزینه ها برای افرادی که شهروند یک کشور خارجی هستند می تواند به صفر برسد. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بهترین مسیر برای تحصیل فرزندان در خارج از کشور چیست؟ در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که افراد برای تحصیل فرزندان خود بهتر است مدارس شبانه روزی را انتخاب کنند. این مدارس محیط خوابگاهی مناسبی دارند و فرزندان شما نیز می توانند با آسودگی خاطر در این محیط حضور داشته باشند.
  • آیا والدین می توانند همراه فرزند خود به کشور مقصد سفر کنند؟ در برخی از کشورهای جهان این امکان فقط برای پدر یا مادر به وجود می آید. تنها در صورتی می توان همراه فرزند خود به خارج از کشور سفر کرد که از تمکن مالی خوبی برخوردار بود.
  • بهترین کشورهای جهان برای تحصیل فرزندان کدامند؟ در حال حاضر آمریکا و کانادا بهترین شرایط را ایجاد کرده اند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *