ویزای تحصیلی

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

در 2 دهه اخیر تحصیل طراحی لباس در ایتالیا به یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی تبدیل شده است که متقاضیان فراوانی را داراست. دانشجویان و متقاضیانی که به فکر تحصیل طراحی لباس هستند می توانند از برنامه های تحصیلی سطح بالا بهره مند شوند و در کلاس های آموزشی تئوری و عملی شرکت کنند. وجود مراکز تحصیلی و دانشگاه های معتبر و پیشرفته در کشور ایتالیا باعث شده است تا تعداد متقاضیان و دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور افزایش یابد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب جذب دانشجویان و متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در ایتالیا شده است، امکان شرکت در برنامه ها و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد. متخصصان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله قصد دارند تا هموطنان محترم و گرامی را با شرایط تحصیل طراحی لباس آشنا سازند و اطلاعات کافی در این زمینه به ایرانیان عزیز ارائه دهند.

شرایط تحصیل طراحی لباس در ایتالیا در 2022

مد یکی از برترین صنایع کشور ایتالیا است و همین مسئله افراد زیادی را به سمت این کشور جذب می کند و تحصیل در این رشته تحصیلی برای بسیاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور ایتالیا مشغول به تحصیل رشته طراحی لباس شوید، باید حتما از شرایط این امر کاملا آگاه باشید. در سال 2022 طراحی لباس در ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود؛ زیرا کشور ایتالیا در صنعت مد و طراحی لباس بیش از چندین قرن سابقه دارد و در بخش های مختلف این زمینه پیشرو می باشد. ایتالیا در زمینه های مختلف مد و طراحی لباس در طول تاریخ تاثیرات زیادی داشته است و باعث توسعه این صنعت در سطح جهانی شده است.

برتری تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

دانشجویان و متقاضیان خارجی به دلیل بالا بودن سطح آموزش در رشته طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا، تحصیل در دانشگاه های این کشور را در اولویت قرار می دهند. تحصیل طراحی لباس در این کشور به صورت پارت تایم، فول تایم، کارگاهی، عملی، تئوری و دوره های تابستانه امکان پذیر می باشد و دانشجویان بین المللی می توانند از تمامی این شرایط جهت تحصیل طراحی لباس و مد در دانشگاه ها بهره مند شوند.

اکثر کشورهای مختلف دنیا که در صنعت مد و همچنین فشن فعالیت دارند، صنعت مد و طراحی لباس کشور ایتالیا را الگوی کار خود قرار می دهند؛ زیرا همانطور که گفته شد، کشور ایتالیا در صنعت مد و طراحی لباس پیشرو می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور تبدیل به طراحان حرفه ای لباس شوند و پروژه های کاری مختلف را با درست ترین شکل ممکن مدیریت کنند.

شرکت در دوره های تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

جهت شرکت در دوره های تحصیل و آموزش طراحی لباس در دانشگاه های کشور ایتالیا متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید شرایط خاصی را دارا باشند. دانشجویان و متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس) با حداقل نمره 5.5 و یا مدرک زبان تافل با حداقل نمره 68 ارائه دهند. در صورت نیاز، دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دوره های آموزشی زبان نیز شرکت کنند. علاوه بر مدرک زبان معتبر و رسمی، ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی معادل سازی شده الزامی می باشد.

دانشجویان باید با ارائه این مدرک ثابت کنند که دوره تحصیلی متوسطه (دبیرستان) را با نمرات بالا به اتمام رسانده اند و دانش و علم کافی جهت شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاهی را دارا می باشند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی طراحی لباس یک دانشگاه باید سابقه ثبت نام و شرکت در برنامه های تحصیلی سایر دانشگاه ها را نداشته باشند. سپری کردن دوره آموزشی هنر نیز یکی از مهم ترین شروط برای حضور در دوره های تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های این کشور به شمار می رود.

دانشجویان و متقاضیان با شرکت در دوره های تحصیل طراحی لباس در دانشگاه قادر خواهند بود تا کیف، کفش، کمربند، کلاه و انواع مختلف پوشاک را طراحی و دیزاین کنند. در دوره ها و برنامه های تحصیلی این رشته به دانشجویان و متقاضیان در زمینه های مدیریت پروژه های طراحی و تولید محصولات آموزش های کافی ارائه می شود.

شرکت در دوره های تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا ممکن است؟

بله، کافی است شما در گوگل تحصیل طراحی لباس را سرچ کنید. اولین کشوری که در سرچ گوگل از سوی دانشجویان خارجی بیشترین سرچ را داشته است کشور ایتالیاست. این کشور با توجه به اینکه بهترین آکادمی ها و مدارس و دانشگاه ها را برای طراحی لباس داراست و همچنین در صنعت مد و لباس همواره پیشتاز است از سالهای اخیر تا کنون از بهترین گزینه های تحصیل طراحی لباس در اروپاست. برای تحصیل در این رشته متقاضیان می توانند برای برنامه های متفاوتی در مراکز آموزشی متنوعی درخواست تحصیل دهند. شما می توانید از مقطع کارشناسی تحصیلات خود را در آکادمی های هنر و دانشگاه های این کشور شروع نمایید. البته شرایط تحصیل و هزینه ها و زبان مورد نیاز برنامه ها تفاوت هایی را دارا هستند. در ادامه به معرفی برنامه های تحصیل در ایتالیا در رشته های طراحی لباس می پردازیم.

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا در دانشگاه های دولتی

یکی از شاخصه هایی که دانشجویان خارجی را مجاب به تحصیل در ایتالیا می نماید تحصیل ارزان در دانشگاه های دولتی این کشور است. چرا که می توان با پرداخت حداقل هزینه تقریبا سالیانه بین 1000€ تا 2000€ (یورو) در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل نمود. البته باید به خاطر داشته باشید که برای تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و آکادمی ها در رشته طراحی لباس بایستی به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشید. زیرا تقریبا تمامی برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در زمینه هنر به زبان ایتالیایی ارائه می گردد. در مواردی که دانشجویان به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی هستند باید به سراغ آکادمی ها، دانشگاه ها و موسسات آموزش هنری خصوصی باشند.

تحصیل طراحی لباس در ایتالیا به زبان انگلیسی

اکثر برنامه های تحصیل مقطع کارشناسی و یا دوره های حرفه ای کوتاه مدت در ایتالیا به زبان انگلیسی را می توان در مراکز خصوصی این کشور تحصیل نمود. هزینه های تحصیل در این آکادمی ها در طول سال بعضا از سالی 15000€ (یورو) هم عبور می کند. چنانچه مایل هستید که مدرک تخصصی در زمینه طراحی لباس بگیرید و به زبان انگلیسی تحصیل نمایید می توانید در این مدارس هنر که در ایتالیا و دنیا شهره هستند درخواست نمایید. یکی از بهترین مدارس و آکادمی های هنر در ایتالیا که در زمینه طراحی لباس برنامه دارد مدرسه Istituto Marangoni  است که شرایط آن را ملاحظه می فرمایید.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

مدرسه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره های پیشرفته و دوره های کوتاه مدت برگزار می گردد که البته دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزا در برنامه های بلند مدت شانس یهتری دارند.

تحصیل در دانشگاه های طراحی لباس در ایتالیا

در مراکز و دانشگاه های کشور ایتالیا دانشجویان و متقاضیان اروپایی و بین المللی می توانند در بهترین و با کیفیت ترین برنامه های تحصیلی در رشته طراحی لباس شرکت کنند. تحصیل در دوره Undergraduate در مراکز تحصیلی این کشور در رشته طراحی لباس حداقل 3 سال طول می کشد و دانشجویان می توانند تنها با کسب مدرک لیسانس از معتبرترین مراکز تحصیلی کشور ایتالیا به راحتی وارد بازار و صنعت طراحی لباس و مد جهانی شوند. همچنین لازم به ذکر می باشد که طراحی لباس در مراکز آموزشی این کشور در سطوح و مقاطع بالاتر نیز برای تمام متقاضیان و دانشجویان امکان پذیر می باشد.

تحصیل طراحی لباس در POLIMODA FASHION SCHOOL

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تحصیلی خصوصی جهت تحصیل طراحی لباس (Fashion Design) در کشور ایتالیا POLIMODA FASHION SCHOOL می باشد. این مرکز تحصیلی در سال 1986 میلادی در فلورانس تاسیس شده است و عضو بنیاد بین المللی موسسات فناوری مد می باشد. دانشجویان و متقاضیان تحصیل رشته طراحی لباس می توانند در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت که شامل برنامه های تحصیلیتمام وقت و پاره وقت در مقاطع تحصیلی Undergraduate و Postgraduate می شود شرکت کنند. POLIMODA FASHION SCHOOL شامل 3 پردیس می شود و لازم به ذکر است که بیش از 2300 دانشجو در این پردیس ها مشغول به تحصیل می باشند. دپارتمان های اصلی این مرکز تحصیلی عبارتند از:

  • دپارتمان طراحی مد و لباس
  • گروه تجارت مد و لباس
  • دپارتمان آموزش های هنری
  • دپارتمان طراحی مدیریت

جهت مطلع شدن از هزینه زندگی در ایتالیا می توانید به مقاله هزینه زندگی در ایتالیا مراجعه کنید.

تحصیل طراحی لباس در università iuav di venezia

با تحصیل در دوره 3 ساله طراحی لباس در دانشگاه ونیز، دانشجویان می توانند تبدیل به یک طراح لباس و مد حرفه ای شوند. شرکت در برنامه های تحصیلی طراحی مد در این دانشگاه موجب افزایش مهارت های دانشجویان و متقاضیان در زمینه های طراحی، ایجاد و ایجاد سبک های جدید مد می شود. دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه خلاقیت خود را در زمینه طراحی لباس و مد افزایش دهند و تبدیل و تکنسین های تخصصی شوند.

از اصلی ترین موضوعات تحصیل طراحی لباس در این دانشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سال اولدومین سالسال سوم
ضوابط طراحی مد، شکل دهی و حالات انسانیبازاریابی مدنشانه شناسی لباس
روش تحقیقپکجینگمدلینگ و تکنیک های آن 3
مجموعه سازی 1ADFSمجموعه سازی 3
مدلینگ و تکنیک های آن 1مجموعه سازی 2برندسازی مد
ساخت گرافیکی با استفاده از کامپیوترفضا سازی فنیارائه آلبوم نهایی

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل با کسب اطلاعات کافی درباره شرایط و هزینه های مهاجرت تحصیلی به این کشور ممکن می باشد. دانشجویان و متقاضیان عزیز می توانند برای مطلع شدن از شرایط و هزینه های ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

برای تحصیل طراحی لباس در این کشور پرسش های زیر عنوان می شود:

  1. بازار کار طراحی لباس در ایتالیا چگونه است؟ افرادی که در رشته های طراحی لباس و دوخت تحصیل می کنند می توانند پس از تحصیل وارد بازار پر رونق مد شوند.
  2. طول دوره تحصیل طراحی لباس چه مدت است؟ تحصیل طراحی لباس در مقطع کارشناسی 3 و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول خواهد انجامید.
  3. بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل طراحی لباس در این کشور کدامند؟ بدون تردید فلورانس، ونیز و میلان سه شهر مهم ایتالیا در خصوص تحصیل در رشته طراحی لباس هستند.
  4. آیا امکان کاریابی در کشورهای دیگر پس از تحصیل طراحی لباس در ایتالیا وجود دارد؟ افرادی که دوره تحصیلی خود را در کشور ایتالیا گذرانده باشند، می توانند یک سال پس از تحصیل در کشورهای اروپایی در جستجوی کار باشند.
  5. هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا چگونه است؟ یک دانشجو بسته به شهر محل زندگی خود ماهیانه به 800€ تا 1200€ (یورو) نیاز خواهد داشت.
امتیاز دهید

8 دیدگاه برای “تحصیل طراحی لباس در ایتالیا

  1. mnia گفت:

    سلام من 18 سالمه و دیپلم تجربی دارم میخواستم در رشته طراحی لباس تحصیل کنم ایا امکان پذیر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و با ما تماس بگیرید

  2. عسل گفت:

    سلام ببخشید برای شروع مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در ایتالیا ازمون وروردی گرفته میشود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر برای این رشته نیاز به آزمون ورودی نیست

  3. ندا طریقی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی دارم و فوق دیپلم رشته طراحی لباس دانشگاه علمی کاربردی میتونم برا تحصیل مارشناسی طراحی لباس به ایتالیا برم یا به خاط دیپلمم نمیتونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما چند سالتونه سرکار خانم؟ اگر شرایطتون به ایتالیا نخوره باید برای تحصیل همین رشته در ترکیه اقدام کنید

  4. زهرا گفت:

    سلام.ممنون از توضیحاتتون. من25 سالمه و کاردانی عمران دارم ولی رویام همیشه تحصیل در رشته طراحی لباس در خارج از کشور بوده.میشه لطفا راهنماییم کنید ؟؟ و اینکه امکان بورسیه شدن هست؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بیشتر دانشگاه هایی که طراحی لباس ارائه میدهند در مقطع کارشناسی دارای به زبان ایتالیایی می باشند به همین منظور بهتره برای لیسانس و یا ارشد عمران با آیلتس ۶ اقدام بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *