ویزای تحصیلی

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

افرادی که به فکر ادامه تحصیل فیزیوتراپی در آسیا هستند می توانند به تحصیل فیزیوتراپی در روسیه به عنوان یک گزینه مناسبی بیاندیشند. ایرانیان در طول سال ها به این کشور مهاجرت کرده اند و فرهنگ مردم این کشور به ایرانیان نزدیک می باشد. این کشور از لحاظ جنبه های گوناگون می تواند بابت زندگی و کار ایده آل به نظر رسد. بیشتر قسمت های این کشور به علت سرمای بیش از حد جای مناسبی برای زندگی کردن نمی باشد.

کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در روسیه، اقامت از طریق تحصیل در روسیه، معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه، تحصیل فیزیوتراپی در روسیه، اقامت از طریق خرید ملک در روسیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه و غیره به صورت تخصصی مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری ارائه می دهند.

مراحل تحصیل فیزیوتراپی در روسیه در 2023

دانشگاه های روسیه تحصیل فیزیوتراپی در روسیه را به افرادی پیشنهاد می دهند که علاقه زیادی به این رشته داشته باشند. سیستم آموزشی روسیه این امکان را دارد که در سال های گذشته رشد و پیشرفت چشم گیری داشته و رشته های گوناگون را به متقاضیان به بهترین صورت ممکن ارائه می دهند.

در 2023 دانشگاه های روسیه به دانشجویان این امکان را می دهند که در هنگام تحصیل می توانند انتقالی بگیرند و در کشور خود یا دانشگاه های اروپایی چند ترم را پاس کنند. تحصیل در رشته فیزیوتراپی شامل سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است و دانشجو باید از اول همه دوره ها را شرکت کنند و امکان تحصیل به صورت پیوسته در دوره دکترا وجود ندارد.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه در بیشتر دانشگاه های کشور روسیه به زبان روسی برگزار می شود و شما باید قبل از وارد شدن به دانشگاه دوره های زبان را شرکت کنید و مسلط شوید و سپس وارد دانشگاه شوید. بابت تحصیل فیزیوتراپی در روسیه یک دوره پیش نیاز (پادفک) است که بابت تمام دروس شاخه پزشکی مشترک است. شما باید بابت تحصیل در هر کدام از علوم پزشکی این دوره به صورت اجبار پشت سر گذارید. این دوره ها معمولا 10 ماه می باشد. یعنی از ماه شهریور آغاز می شود تا خرداد ماه به پایان می رسد.

تحصیل در دوره پادفک بابت متقاضیان هزینه معینی دارد و شما باید شهریه یک سال تحصیل را پرداخت کنید. تحصیل در دوره پادفک برای شما مفید می باشد تا بتوانید زبان روسی را به خوبی یاد بگیرید و دروس تخصصی پایه مانند ریاضی، زیست و شیمی تقویت کنید. هزینه دوره های پادفک روسی در کشور روسیه، از 1500$ (دلار آمریکا) تا 4500$ (دلار آمریکا) متغیر است.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

مدارک پذیرش تحصیل فیزیوتراپی در روسیه

جهت اخذ پذیرش در این رشته ارائه مدارکی الزامی است. مدارک مورد نیاز برای این پروسه شامل:

  • ارائه مدرک دیپلم به همراه پیش دانشگاهی
  • ارائه 6 قطعه عکس
  • ارائه مدرک تمکن مالی
  • ارائه گذرنامه معتبر

هزینه تحصیل در این کشور برای کسانی که اقامت اروپا را دارند کمتر از شهروندان سایر کشورها می باشد. برای دانشجویان کشور اروپایی هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی 2000€ (یورو) هزینه است. دانشجویان سایر کشورها تقریبا 3000€ (یورو) در سال می باشد.

تحصیل فیزیوتراپی در روسیه به زبان انگلیسی

لیسانس فیزیوتراپی برای اشخاصی برنامه ریزی شده که دوست دارند یک شغل موفق به عنوان یک فیزیوتراپیست دنبال کنید. فارغ التحصیلان رشته های فیزیوتراپی به دنبال کار کردن به عنوان فیزیوتراپ در مراحل گسترده از مشاغل از جمله مراکز بازپروری، خانه های سالمندان و غیره به کار کردن مشغول هستند.

عوامل جذب دانشجو و تحصیل در روسیه شامل:

  • ارائه امکانات پیشرفته و بیمارستان های آموزشی
  • ارائه آموزش با کیفیت بالا معتبر با استانداردهای بین المللی
  • عدم آزمون ورودی
  • هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه
  • هزینه های کم زندگی
  • ارائه تمرین پزشکی
  • ارائه محیط مطالعه امن بابت دانش آموزان

تحصیل در روسیه یا کشورهای انگلیسی زبان

اگرچه تحصیل در کشورهایی مثل کانادا، انگلیس، آمریکا و غیره مزایای به مراتب بیشتری نسبت به روسیه دارد، باید توجه داشت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورها نیز بسیار بیشتر از روسیه می باشد. مثلا نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در روسیه و آمریکا را با هم مقایسه کرده است:

متوسط هزینه های زندگی در روسیه و آمریکا

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در روسیه، اقامت از طریق تحصیل در روسیه، معرفی دانشگاه های بین المللی در روسیه، اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در روسیه و غیره به صورت تخصصی مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری ارائه می دهند.

4.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *