ویزای تحصیلی

رشته مهندسی عمران در کانادا

رشته مهندسی عمران در کانادا

یکی از رشته های پرمتقاضی پس از رشته پزشکی، تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا می باشد که آینده شغلی فرد را تامین می کند. در حال حاضر، دانشجویان ایرانی زیادی هستند که متقاضی تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا می باشند. اما با شرایط تحصیل در کانادا و نحوه اخذ پذیرش در این رشته آشنا نیستند. در این راستا، ما به تعریف ویژگی ها و شرایط تحصیل مهندسی در کانادا اشاره می کنیم. مطمئنا یکی از راه های اخذ دقیق ترین اطلاعات، مشاوره با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

مهندسی عمران، رشته مهندسی حرفه ای است که با طراحی، ساخت و حفاظت از محیط ساخته شده فیزیکی و طبیعی، شامل راه ها، پل، کانال، سد، فرودگاه، سیستم های فاضلاب، خطوط لوله، اجزا و قطعات سازه ای ساختمان ها و راه آهن ها سروکار دارد. رشته مهندسی عمران در کل دنیا به خصوص کانادا به عنوان رشته ای شناخته می شود که کمترین نرخ بیکاری را دارند. این امر هم بواسطه ماهیت کاربردی رشته مهندسی عمران و نیاز بازار کار به نیروهای با انگیزه می باشد.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

به عنوان یک مهندس عمران در کانادا، شما کار طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و نگهداری از ساختمان ها و دیگر زیرساخت ها مثل جاده، راه آهن ها، فرودگاه ها، نیروگاه ها، پل ها، سیستم های آب رسانی و غیره را انجام خواهید داد. پروژه های بزرگ عمرانی مستلزم حل مسائل پیچیده، مدیریت بودجه های کلان، تضمین ایمنی و تحویل به موقع خواهد بود. همانند گذشته، در حرفه مهندسی عمران، شما ممکن است که در صنایع خصوصی یا دولتی کار کنید و یا خویش فرما باشید. با افزایش هزینه گذاری بر روی ساخت و ساز و سایر فعالیت های ساختمانی، تقاضا برای مهندسان عمران در کانادا در حال افزایش است.

آینده شغلی رشته مهندسی عمران در کانادا

شما به عنوان مهندس عمران در کانادا در مورد یافتن کار هیچ مشکلی نخواهید داشت. افزایش نیاز به ساخت و ساز مسکن در کانادا، باعث شده است که تقاضا برای جذب مهندسان عمران روند صعودی به خود گیرد. مراکز شهری اصلی کانادا (شامل تورنتو، ونکور و کالگری) قوی ترین فرصت های شغلی و دستمزدی را نشان می دهند.

رنج دستمزد دریافتی مهندسان عمران در کانادا حداقل 85992$ (دلار کانادا) تا حداکثر 122870$ (دلار کانادا) می باشد که سطح دستمزد دریافتی رابطه مستقمی با تجربه و مهارت دارد:

درآمد سالیانه مهندسین عمران در کانادا

 اما ضعیف ترین بازار کار برای مهندسان عمران، کبک می باشد که در آنجا دستمزد پایه مهندسان عمران زیر 85357$ (دلار کانادا) است.

جدول دستمزدی مهندسان عمران در شهرهای مختلف کانادا به شرح زیر است:

شمارهنام شهردستمزد /$ CAD
1قلمروهای نورث وست119483CAD
2مانیتوبا19043CAD
3بریتیش کلمبیا116755CAD
4نیو برونزویک112500CAD
5اونتاریو112125CAD

برای تحصیل در رشته مهندسی عمران، لازم است که شما مدرک لیسانستان را در این رشته از یکی از دانشگاه های کانادا اخذ کنید. بسته به تخصصتان که ممکن است شما را در حرفه خود در صف اول قرار دهد، اخذ مدرک کارشناسی ارشد جایگاهتان را ارتقا خواهد بخشید. علاوه بر مدرک دانشگاهی، شما برای ورود به بازار کار در کانادا نیازمند تاییدیه دولتی هستید تا به عنوان مهندس عمران ثبت و شناخته شوید. در اکثر استانهای کانادا، شما می توانید گواهی P.Eng را دریافت کنید. معمولا، شما پس از اتمام تحصیلاتتان، 3 یا 4 سال تجربه کار نظارتی و گذراندن موفق آزمون کار حرفه ای، واجد شرایط ثبت به عنوان مهندس عمران می شوید.

گرایشات تحصیل رشته مهندسی عمران در کانادا

در اکثر دانشگاه های کانادا، مدت زمان تحصیل مهندسی عمران در مقطع لیسانس 4 سال است. برنامه مهندسی عمران در رابطه با رشته های دیگر مهندسی، یک نوع دوره تحصیلی بین رشته ای و جامع می باشد.

گرایش های تخصصی زیر در برنامه مهندسی عمران دانشگاه های کانادا پیشنهاد می شود:

  • مهندسی محیط
  • ژئوتکنیک
  • منابع آب و هیدرولیک
  • مهندسی سازه
  • حمل و نقل

همچنین به طور کلی یک مهندس عمران در طول فعالیت حرفه ای خویش ممکن است همه یا بخشی از وظایف زیر را به عهده داشته باشد :

  • ارتباط با مشتریان و اعضای تیم مهندسی جهت تعیین شرایط و الزامات یک پروژه
  • طراحی پلن پروژه ها برای ساخت پل، سد ، سیستم فاضلاب، جاده ها و غیره
  • مشخص نمودن مراحل ساخت
  • تفسیر و بازنگری طراحی های شهری
  • اراده خدمات میدانی
  • بررسی تطبیق نقشه ها و دستور ساخت با قوانین و مقررات تنظیم شده
  • آنالیز فنی مساحی و داده های میدانی برای نقشه برداری ، خاک، آبشناسی
  • سرپرستی پروژه
  • نظارت بر استارندارد ساخت
  • زمانبندی برای تحویل به موقع پروژه
  • بررسی مناقصه ها و ارائه مبلغ مناسب و غیره

تحصیل در دانشکده های برتر رشته مهندسی عمران در کانادا

به عنوان یک حرفه، مهندسی عمران در کانادا تقاضای بالایی دارد، روند پذیرش دانشجویان خارجی در دوره های مهندسی عمران هم گویای اهمیت این موضوع است. با چنین تمرکزی بر روی مهندسی عمران، دانشگاه های کانادا فرصت های خوبی به دانشجویان جهت تحصیل و کسب مهارت جهت کار ارائه می دهند. دانشگاه های زیادی در کانادا هستند که دوره مهندسی عمران را ارائه می دهند اما 5 دانشگاه برتر در این زمینه وجود دارند.

تحصیل در دانشکده های برتر رشته مهندسی عمران در کانادا

دانشکده مهندسی عمران شولیچ (دانشگاه کالگری) در کانادا

دانشکده مذکور، ارائه دهنده PhD در رشته مهندسی عمران در کانادا است. این دانشکده برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال شروع یا ادامه تحصیل در مدارج بالاتر از لیسانس هستند. دانشکده مهندسی شولیچ مفتخر است که با ارائه تجربه آکادمیکی کامل به دانشجویان، آن ها را برای ورود به بازار کار مهیا کند.

دانشگاه مهندسی عمران آلبرتا در کانادا

دانشگاه آلبرتا، یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو کانادا، با بیش از 490$ (دلار کانادا) در بودجه های تحقیقاتی خارجی است. این دانشگاه بر روی پروسه بین المللی سازی متمرکز است و دارای 3700 دانشجو از 143 کشور جهان می باشد. این دانشگاه یکی از سبزترین کارفرماها به مدت هشت سال گذشته بوده است. برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا در رشته مهندسی عمران 9 الی 12 ماه طول می کشد، لازم است که دانشجویان Capstone Project را به عنوان بخشی از برنامه درسیشان به اتمام برسانند.

دانشگاه مهندسی عمران مک مستر و وسترن در کانادا

این دانشگاه به دلیل ارایه برنامه های آموزشی نوآورانه و ابتکاری در دنیا معروف است. دانشگاه مک مستر در دوره لیسانس مهندسی عمران، آموزش گسترده ای را ارائه داده و فرصت برای تخصص یابی در مهندسی عمران را برای کلیه دانشجویان فراهم می کند. دانشگاه وسترن در هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، برای دانشجویانش فرصت کار پروژه ای و گروهی را فراهم می کند. دانشجویان در این دانشگاه علاوه بر یادگیری مهارت های عملی، گواهی های معتبر کانادایی را هم جهت ورود به بازار کار اخذ می کنند.

الزامات ورود به رشته مهندسی عمران در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال فعالیت در رشته مهندسی عمران در کانادا هستند، باید به خوبی با الزامات ورود به این رشته آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول تحصیل یا فعالیت در رشته عمران در کانادا مواجه خواهند شد. این الزامات به شرح زیر می باشند:

الزامات ورود به رشته مهندسی عمران در کاناداتوضیحات
تحصیلاتمدرک کارشناسی در مهندسی عمران یا رشته های مرتبط به طور معمول در کانادا مورد نیاز است.
مهارت زبانتسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای اهداف ارتباطی و مستند سازی در این رشته بسیار ضروری است.
تجربه کاریاگرچه تجربه کاری همیشه اجباری نیست، داشتن تجربه کاری مرتبط می تواند چشم انداز شغلی متقاضیان را در کانادا افزایش دهد.

دانشگاه مهندسی عمران مک گیل کانادا

این دانشگاه یکی از دانشگاه های معروف کانادا در عرصه علوم کامپیوتری و مهندسی است. دوره های لیسانس مهندسی عمران این دانشگاه با فرصت های مهارت اندوزی و کسب مدرک می باشد. این دانشگاه با کارگاه های مجهز و امکانات آموزشی وسیع، فرصت های خوبی برای دانشجویان این رشته فراهم می کند.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا، دامنه وسیعی از فرصت های کاری را برای دانشجویان فراهم می کند. در این راستا پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید. برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا، لازم است که شما با شرایط و نیازمندی های دانشگاه های کانادایی آشنا شوید.

نکات کلیدی برای موفقیت در رشته مهندسی عمران در کانادا

تمامی افرادی که پس از فارغ التحصیلی در شته مهندسی عمران در کانادا به دنبال ورود به این حرفه هستند، باید با نکات کلیدی در این حوزه آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی برای موفقیت در رشته مهندسی عمران در کانادا به شرح زیر می باشند:

نکات کلیدی برای موفقیت در رشته مهندسی عمران در کاناداتوضیحات
جمع آوری مدارکدر قدم اول اطمینان حاصل کنید که دارای مدرک کارشناسی در مهندسی عمران هستید.
دریافت مجوزدریافت مجوز شامل تکمیل برنامه مهندسی و به دست آوردن تجربه کاری مرتبط و گذراندن آزمون حرفه ای است.
جست و جوی شغلاز پورتال های شغلی آنلاین، پلت فرم های شبکه های حرفه ای و تابلوهای شغلی خاص مهندسی استفاده کنید.
درخواست شغلدرخواست های خود را باید برای موقعیت هایی ارسال کنید که با شرایط و علایق شما مطابقت دارد.

کارشناسان خبره مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارایه مشاوره های تخصصی در هر زمینه از مهاجرت به کشور کانادا و سایر کشورهای خارجی هستند.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

افرادی که تمایل به تحصیل مهندسی عمران در کانادا دارند با سوالات زیر روبرو می شوند:

  1. ردیف شغلی مهندسی عمران در کانادا چیست؟ به عنوان یک مهندس عمران در کانادا، شما کار طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و نگهداری از ساختمان ها و دیگر زیرساخت ها مثل جاده، راه آهن ها، فرودگاه ها، نیروگاه ها، پل ها، سیستم های آب رسانی و غیره را انجام خواهید داد.
  2. آینده شغلی مهندسان عمران در کانادا چگونه است؟ افزایش نیاز به ساخت و ساز مسکن در کانادا، باعث شده است که تقاضا برای جذب مهندسان عمران روند صعودی به خود گیرد. مراکز شهری اصلی کانادا (شامل تورنتو، ونکور و کالگری) قوی ترین فرصت های شغلی و دستمزدی را نشان می دهند.
  3. میزان دستمزد مهندسان عمران در کانادا چیست؟ دستمزد دریافتی در این بازارها حداقل 60000$ (دلار کانادا) تا حداکثر 80000$ (دلار کانادا) می باشد که سطح دستمزد دریافتی رابطه مستقمی با تجربه و مهارت دارد.
  4. ضعیف ترین بازار کار عمران در کانادا در کدام استان است؟ ضعیف ترین بازار کار برای مهندسان عمران، استان کبک می باشد که در آنجا دستمزد پایه مهندسان عمران زیر 85357 $ (دلار کانادا) است.
  5. میزان دستمزد مهندسان عمران در کدام استان های کانادا بیشتر از حد متوسط درآمدی می باشد؟ اینها شامل قلمروهای نورث وست ($ 119483 دلار)، استان مانیتوبا ($ 119043 دلار) و استان بریتیش کلمبیا ($ 116755 دلار) است.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *