ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به چین

متقاضیان زیادی تمایل به تحصیل در کشورهای خارجی دارند که یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی، اعزام دانشجو به چین می باشد. افراد برای اعزام دانشجو به چین باید شرایط این امر را داشته باشند تا بتوانند از این طریق اقدام نمایند. مدارک و شرایط لازم برای اعزام دانشجو به چین در این مقاله عنوان می‌گردد. علاوه بر آن می توانید در مقاله اعزام دانشجو به چین موضوعاتی چون دانشگاه های معتبر و معروف کشور چین، اعزام دانشجو به چین و تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان نیز مطالعه نمایید برای اطلاعات بیشتر و کمک گرفتن از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با ما تماس بگیرید.

علاقه مندان به تحصیل در کشور چین می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. شرایط تحصیل در هر کدام از این مقاطع متفاوت است. علاوه بر تفاوتی که شرایط اعزام دانشجو به چین بر حسب مقطع تحصیلی دارد، دانشگاه انتخابی نیز دارای شرایطی است که متقاضی در زمان انتخاب باید شرایط آن را بررسی نماید. در ادامه به شرایط اعزام دانشجو به چین در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازیم.

درباره تحصیل در چین 2023

چین یکی از کشورهای صاحب نام در عرصه آموزش عالی جهانی و از رقبای سرسخت نظام های آموزش عالی غربی مثل آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا است. همه ساله هزاران هزار دانشجو از سراسر جهان برای کسب تجربه حضور در دانشگاه های تراز اول این کشور وارد این کشور می شوند. علاوه بر اینها، چین به دلیل هزینه های تحصیلی پایین از یکطرف و نیز حمایت های دولت این کشور در قالب انواع بورس های تحصیلی بسیار مورد توجه دانشجویان خارجی است. دانشگاه های چینی هم دولتی و هم خصوصی به لحاظ تعداد زیاد هستند و به همین نسبت تعداد برنامه های تحصیلی در آنها نیز زیاد است.

از برترین این دانشگاه ها جهت تحصیل در چین مطابق سه رنکینگ بین المللی 2023 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشگاهتایمز QS ARWU
دانشگاه تسینگوآ231743
دانشگاه پکن241853
دانشگاه علم و فناوری چین8098101- 150
دانشگاه ژجیانگ1074570
دانشگاه فودان10931101- 150
دانشگاه نانجینگ144131151- 200
دانشگاه ووهان1731941173
دانشگاه سان یات سن251- 300260101- 150
دانشگاه نورمال پکن301- 350270201- 300
دانشگاه علم و صنعت هوژونگ301- 350334101- 150

شرایط اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی

در دانشگاه های کشور چین مقطع کارشناسی به مدت 4 سال زمان می برد. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع عبارتند از مدرک دیپلم دبیرستان، سن کمتر از 25 سال، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6. دانشجویانی که سن آنها از 25 سال گذشته و تا بازه 35 سال باشد، با شرط اینکه حداقل دو سال در مقطع کارشناسی تحصیل نموده باشند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور چین از دانشگاه‌ های این کشور پذیرش اصل نمایند. در مقطع کارشناسی دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می نمایند از این رو داشتن مدرک زبان انگلیسی حائز اهمیت می باشد، البته برخی از دانشگاه ها نیز با برگزاری مصاحبه سطح زبان دانشجو را محک زده و حتی دوره های مادگی زبان نیز برگزار می نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور چین دارای هزینه سالانه 4000$ (دلار) می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور چین دو تا سه سال است. علاوه بر مدارک ذکر شده در قسمت قبل، دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید مدرک تحصیلی کارشناسی خود را نیز ارائه نمایند. علاوه بر آن باید جدا از زبان انگلیسی از زبان چینی نیز آگاهی داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان سالانه حدود 3000$ تا 5000$ (دلار) هزینه دارد. البته این هزینه بر اساس دانشگاه انتخابی و رشته مورد نظر تغییر می نماید.

شرایط اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در چین در مقطع دکترا

متقاضیان جهت تحصیل در مقطع دکترا در کشور چین 3 الی 4 سال زمان می گذارند. امکان تحصیل در این مقطع به دو زبان انگلیسی و چینی وجود دارد. علاوه بر آن دانشجویان ملزم هستند که پس از سپری نمودن واحدهای درسی با اخذ مشورت و راهنمایی از استاد راهنما به تحقیق درباره موضوع پایان نامه و تکمیل آن بپردازند. متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا باید سالیانه در حدود 5000$ (دلار) هزینه نمایند که این هزینه برای دانشجویانی که تحصیل به زبان چینی را انتخاب می نمایند کمتر می باشد.

مزایا و معایب اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به چین نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی و آمریکایی، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های مکرری نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند اعزام دانشجو به چین با مزایا و معایب این کشور در این زمینه آشنا شوید. به طور کلی چین دنیای بسیار متفاوتی است به همین جهت قبل از مهاجرت به چین برای تحصیل، چیزهای زیادی را باید در خصوص این کشور یاد بگیرید.

برای اینکه بیشتر با مزایا و معایب اعزام دانشجو به چین آشنا شوید، به جدولی که در این بخش از مقاله ارائه کرده ایم توجه فرمایید:

مزیا اعزام دانشجو به چینمعایب اعزام دانشجو به چین
هزینه تحصیل در چین به نسبت اغلب کشورهای مدرن جهان بسیار مقرون به صرفه است.برای ورود به موسسات آموزشی در چین، دانشجویان باید در آزمون های ورودی گوناگونی شرکت کنند.
سیستم آموزشی چین به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان دوره های تحصیلی و ارزش های مختلفی را که دانش آموزان باید در محیط کار داشته باشند را آموزش می دهد.درصد قبولی دانشجو.یان پزشکی در دانشگاه های چین بسیار کم است.
تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیلات عالی خود می توانند از دانشگاه معتبر بین المللی این کشور استفاده کنند.یادگیری زبان محلی چینی، بریا برقراری ارتباط با مردم در این کشرو ضروری است.

دانشگاه ها و بورسیه تحصیلی در چین

در کشور چین دانشگاه های زیادی وجود دارد که برترین دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه پکن، دانشگاه سینگوا، دانشگاه فودان، دانشگاه شانگهای تانگ جایو، دانشگاه ووهان، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه علم و صنعت چین، دانشگاه نانجینگ، دانشگاه شیان جایوتانگ و موسسه فناوری هاربین. متقاضیان تحصیل در کشور چین می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. در رشته‌ های زیر اغلب می توان بورسیه تحصیلی اخذ نمود. این رشته ها عبارتند از علوم، مهندسی، حقوق مدنی، پزشکی، زیباشناسی، تاریخ، کشاورزی، حقوق، اقتصاد، مدیریت و فلسفه.

اخذ ویزای تحصیلی چین باعث می‌شود که دانشجویان بتوانند از شرایط تحصیل رایگان در کشور چین برخوردار گردند. شرایط تحصیل رایگان در این کشور عبارت است از استفاده رایگان از خوابگاه دانشجویی، معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه و دریافت مبلغی بابت کمک هزینه زندگی دانشجویی. البته مبلغی که به عنوان کمک هزینه زندگی دانشجویی به دانشجویان اعطا می گردد در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. کمک هزینه در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد: مقطع کارشناسی 2500 یوان، مقطع کارشناسی ارشد 3000 یوان، مقطع دکترا 3500 یوان.

انواع ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به چین

یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به چین، استفاده از انواع مختلف ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به این کشور می باشد. به طور کلی هر ساله تعداد دانشجویان اعزامی که از طریق دریافت ویزای تحصیلی به دانشگاه های معتبر این کشور وارد می شوند، بیش از پیش افزایش یافته است. به همین منظور، وزارت امور خارجه چین با همکاری دولت این کشور انواع مختلف ویزای تحصیلی را برای اعزام دانشجو به چین به اتباع کشورهای مختلف جهان ارائه کرده است. به طور کلی اعزام دانشجو به چین مزیت های فراوانی را برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد.

در لیست زیر می توانید انواع ویزای تحصیلی چین را برای اعزام دانشجو به این کشور مشاهده فرمایید:

  • ویزای تحصیلی X1 چین
  • ویزای تحصیلی X2 چین

کاردانشجویی در چین

دانشجویان بین‌المللی مجاز به اشتغال تحصیل پاره وقت در طول تحصیل یا شرکت در دوره‌های کارآموزی با حقوق در محوطه دانشگاه هستند، با این شرایط آنها باید هم از دانشگاه میزبان خود و هم از مقامات مهاجرت چین مجوز بگیرند. دانشگاه یک تاییدیه صادر می کند و شرکت استخدام کننده نیز گواهینامه ای مبتنی بر مجوز کار پاره وقت دانشجویی می دهد. مرحله بعدی این است که اداره پلیس روی کارت اقامت دانشجویی فرد متقاضی “پاره وقت کار” را نشانه گذاری می کند. با این حال، در صورتی که نظر خود را تغییر دهید هیچ خللی در تغییر کارت اقامت نخواهد شد و دانشجو می تواند یا کار کند یا به تحصیل بپردازد. به عنوان یک خارجی در چین، انگلیسی یک مهارت بسیار ارزشمند است.

مشاغل تدریس خصوصی و تدریس زبان انگلیسی تقاضای زیادی دارند، بنابراین باید سعی کنید این نوع فرصت ها را پیدا کنید اما خب تعداد کلاس های زبان چینی در کشور چین بسیار زیاد است که گاها دیده شده این کلاس ها از سوی شهرداری ها به صورت رایگان در سطوح اولیه مانند HSK1 & 2 ارایه خواهد شد که تمامی دانشجوها می توانند چه به صورت حضوری و چه آنلاین در این کلاس ها شرکت کنند.

بهترین دانشگاه های چین از نظر رتبه جهانی

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به چین

جهت اعزام دانشجو به چین باید دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. جهت اخذ ویزای تحصیلی مدارکی لازم می باشد که این مدارک عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه و همراه اصل کافی در مورد اعتبار 6 ماه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت
  • مدرک زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه رزومه و سوابق کاری

بورسیه تحصیلی در چین

امکان اخذ بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد. دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می ­توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی چین درخواست نمایند. دانشجویان پس از دریافت بورسیه تحصیلی چین می­ توانند بصورت رایگان در دانشگاه تحصیل نموده و همچنین به صورت رایگان در خوابگاه های دانشجویی این کشور اقامت گزینند. ناگفته نماند دانشگاه های چین کمک هزینه های تحصیلی نیز به دانشجویان پرداخت می­ نماید. البته ارزش این کمک هزینه ها بسته به مقطع و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت است.

بطوریکه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 2500 یوان کارشناسی ارشد 3000 یوان و برای دانشجویان دوره دکترا 3500 یوان چین در نظر گرفته شده است. علاقمندان به تحصیل و اعزام دانشجو به چین می ­توانند از خوابگاه های خصوصی و دولتی در چین برای اقامتشان در این کشور استفاده نمایند. هزینه خوابگاه های دولتی در این کشور نسبت به خوابگاه های خصوصی کمتر و تقریباً برابر 150 الی 300 می­ باشد.

دانشجویان پس از موفقیت در ثبت نام در دانشگاه مورد نظر می توانند در جهت اخذ اقامت کشور چین برای خانواده خود یعنی بستگان درجه یک از طریق تقاضای ویزای همراه اقدام نمایند. در کشور چین سال تحصیلی از ماه‌ های سپتامبر و ژانویه آغاز می گردد از این رو متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاههای چین باید حداقل یک ماه قبل اقدام نمایند. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به چین را دارید می ‌توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شده و از این طریق برای قدم در این مسیر اقدام نمایید. به طور قطع تجربه کارشناسان ما در این زمینه باعث می شود شما به طور مطمئن در این راه قدم بردارید.

سوالات اساسی در خصوص اعزام دانشجو به چین

پرسش های پرتکراری که همواره در این خصوص مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا اعزام دانشجو به چین به عنوان دانشجوی رشته پزشکی توصیه می شود؟ با توجه به اعتبار دانشگاه های چین در ایران و اروپا می توان این مهم را توصیه کرد.
  • آیا می توان برای شرکت در دوره های زبان به چین مهاجرت کرد؟ این امکان با در نظر گرفتن محدودیت های سنی در چین وجود دارد.
  • آیا اعزام دانشجو به چین مقرون به صرفه است؟ هزینه های تحصیل و زندگی در کشور چین بسیار مناسب است.
  • آیا اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به چین زمانبر است؟ به طورکلی هر پروسه مهاجرتی نیازمند سپری کردن زمانی مختص به خود است و اعزام دانشجو به چین کمتر از یک سال زمان لازم دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به چین

  1. IYAN گفت:

    سلام برای دوره های زبان بورسیه تعلق میگیره؟ چه دانشگاه هایی بورسیه دوره زبان ارائه میدند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دوره زبان در چین تا سن 25 سالگی میشه بورس گرفت

  2. دیبا گفت:

    برای تحصیل در چین دقیقا چه مدارکی لازمه؟ میشه منو راهنمایی کنید؟
    ممنون.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای چه مقطعی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *