ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

بطور کلی شغل پرستاری در کنار مشاغل پزشکی بوده و به منظور بهبود کیفیت زندگی بیماران و درمان بیماری آنها می باشد. آفریقای جنوبی از جمله کشورهای مطلوبی است که متقاضیان و افراد خارجی برای تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی روانه این کشور می شوند. شخصی که مدرک تخصصی پرستاری را از دانشگاه اخذ می نماید، آمادگی لازم برای ورود به شغل پرستاری و مامایی را خواهد داشت. در این مقاله موضوعات مختلفی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است که با بررسی آنها می توان به طور آسان تری به کشور آفریقای جنوبی مهاجرت تحصیلی نمود.

درباره آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یک کشور چند ملیتی با شرایط آب و هوایی گرم است و در کنار آن طبیعت بکر و زیبایی در این کشور به چشم می خورد. تقریبا 57 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند که زبان تکلم آنها 11 زبان رسمی است. فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور متفاوت بوده و می تواند مقصد بسیار خوبی برای علاقمندان به تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی باشد. از رایج ترین زبان های تحصیلی و مردمی در این کشور، زبان انگلیسی است. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند می توانند در دوره های آموزشی شرکت کنند. مرزهای آبی این کشور، اقیانوس های هند و اطلس است و کشورهایی که در همسایگی آفریقای جنوبی قرار دارند، لسوتو، سوازیلند، زیمباوه و موزامبیک می باشند. پارلمان در کیپ تاون، قوه مجریه در پرتوریا و قوه قضائیه در بلوم فونتین، به عنوان سه پایتخت کشور آفریقای جنوبی شناخته می شوند.

لازم به ذکر است آفریقای جنوبی کشور قدرتمندی نمی باشد و از لحاظ اقتصادی هم مردم آن در رفاه نیستند. نمودار ذیل نرخ تورم یا همان نوسان قیمت ها را نشان می دهد:

نرخ تورم در آفریقای جنوبی

چگونگی تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی در 2022

مدرک تحصیلی BNurs همان مدرک کارشناسی در رشته پرستاری است که به صورت 4 ساله و تمام وقت ارائه می گردد. دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی برای گروه پزشکان شامل پزشک، پرستار و کلیه افرادی که در نگهداری سلامت انسان نقش مهمی دارند، به سهولت انجام می پذیرد. دانشکده های بسیار عالی رتبه ای به منظور تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی وجود دارند که تقریبا کلیه رشته های تحصیلی در آنها تدریس می گردد. در حدود 11 دانشگاه این کشور از نظر وزارت علوم ایران مورد تایید هستند.

نمرات زبان انگلیسی برای مقاطع مختلف تحصیل در رشته پرستاری در این کشور به صورت نمره 6 آیلتس برای دوره کارشناسی، نمره 6.5 آیلتس برای دوره کارشناسی ارشد و نمره 7 برای مقطع دکتری از الزامات است. مبلغ تخصیص یافته برای اخذ مدرک لیسانس پرستاری در این کشور در 2022، بیش از 3500€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد. در آفریقای جنوبی می توان به زبان تحصیلی انگلیسی ادامه تحصیل داد.

برنامه تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

دوره تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی دارای برنامه تحصیلی خاصی است که به دو بخش تحصیلات نظری و آموزش های بالینی تقسیم بندی می گردد. گذراندن تحصیلات نظری در دانشگاه انجام می گرد و آموزش های بالینی نیز در بیمارستان ها سپری می شود. تمرکز اصلی برنامه های درسی رشته پرستاری در این کشور در زمینه های علوم بیولوژیکی، علوم اجتماعی، فیزیک، علوم طبیعی، علوم تئوری و عملی می باشد. سال اول رشته پرستاری به گذراندن دوره های مرتبط با فعالیت های اجتماعی اختصاص دارد و در سال دوم فعالیت های بیمارستانی آموزش داده می شود. این دو، موجب افزایش یادگیری و تسلط بر فعالیت های بالینی شخص دانشجو را در 4 سال آتی می گردد. مهمترین دروس تحصیلی برای رشته پرستاری عبارتند از:

  • نیازهای روحی، اجتماعی و معنوی بیماران
  • مراقبت های بهداشتی تکمیلی پرستاری
  • علوم پرستاری عملی
  • پرستاری نوزادان

اقامت آفریقای جنوبی از طریق ویزای تحصیلی

بسیاری از دانشجویان پس از به پایان رساندن تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی تصمیم به دریافت اقامت آفریقای جنوبی می گیرند و قصد دارند در این کشور اقامت نمایند. در این خصوص لازم است بدانید دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی به هیچ وجه موجب ضمانت اقامت فرد متقاضی در کشور آفریقای جنوبی نخواهد بود. اما برای این منظور راه دیگری وجود دارد که اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی را امکان پذیر می سازد که تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری آفریقای جنوبی می باشد. به عبارت دیگر یک فرد خارجی پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد علاقه خود مانند پرستاری بایستی فورا خاک این کشور را ترک نماید و تنها در حالتی می تواند در این کشور اقامت کند که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری مبدل سازد. در غیر این صورت حق اقامت در این کشور را نخواهد داشت.

برنامه تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

کار دانشجویی و هزینه زندگی در آفریقای‌ جنوبی

از آنجا که زندگی و تحصیل در آفریقای جنوبی از هزینه های پایین تری نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا برخوردار است، لذا متقاضیان بسیاری را در زمینه‌های مختلف تحصیلی مانند تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی به سمت و سوی خود می کشاند. به همین دلیل تعداد بالایی از دانشجویان خارجی به طور سالیانه جهت تحصیل در این کشور مورد پذیرش دانشگاه های آفریقای جنوبی قرار می گیرند. با تمامی این تفاسیر، کار دانشجویی در آفریقای جنوبی از موارد مهمی است که دانشجویان در پی آن هستند تا بتوانند هزینه های زندگی و تحصیلی خود در این کشور را تامین نمایند.

به طور قانونی هر یک از دانشجویان دانشگاه های این کشور می توانند تا 20 ساعت در طول هفته به اشتغال بپردازند. شغلی که دانشجو در آن مشغول فعالیت است، می‌تواند پس از پایان تحصیلات وی، منجر به اقامت در این کشور گردد. بدین صورت که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و در همان شغل فعالیت خود را ادامه دهد. هزینه زندگی در آفریقای جنوبی برای یک دانشجوی خرجی بین 700$ الی 800$ (دلار آمریکا) در هر ماه تخمین زده شده است که البته این هزینه ها به سبک و نوع زندگی وی بستگی داشته و متغیر است.

بهترین دانشگاه‌ ها جهت تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

همان طور که گفته شد دانشگاه ها و دانشکده های معتبر و عالی رتبه ای در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد. برای مثال جهت تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی دانشگاه های برگزیده ای وجود دارند که نام برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  • آکادمی پرستاری Thuto Bophelo (تاسیس در سال 1982 میلادی و ثبت شده در شورای پرستاری آفریقای جنوبی S1074)
  • دانشگاه ویتس آفریقای جنوبی
  • دانشگاه پرتوریا
  • دانشگاه علوم پزشکی یونسا آفریقای جنوبی (تاسیس در سال 1975 میلادی که امروزه به یک مرکز همکاری مشترک WHO تبدیل شده و قدرتمندترین مرکز جهت ارائه حرفه های بهداشتی خصوصا پرستاری می باشد).
  • مدرسه پرستاری Lunghile آفریقای جنوبی

مشاوران ما که حضور فعالی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارند، همواره آمادگی کامل در جهت ارائه تخصصی ترین مشاوره های لازم به منظور مهاجرت به آفریقای جنوبی یا سایر کشورها را دارند. بنابراین جهت مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق تلفنی یا حضوری با ایشان در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *