اروپا

تحصیل پرستاری در اروپا

تحصیل پرستاری در اروپا

یکی از مشاغل که متقاضیان زیادی دارد پرستاری است و تحصیل پرستاری در اروپا از مواردی است که افراد زیادی هرساله به سمت آن جذب می شوند. در قاره اروپا نیز کمبود نیروی کار در رشته پزشکی وجود دارد. اگر شما فردی هستید که می خواهید در سال 2023 تحصیل پرستاری در اروپا را تجربه نمایید باید از شرایط و قوانین تحصیل پرستاری در این کشورها آگاه باشید تا بتوانید بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نمایید. اشخاصی که متقاضی تحصیل پرستاری در اروپا هستند از مزایای زیادی مثل هزینه های تحصیل کم و ارزان، اعطاء کمک هزینه های تحصیلی و تضمین شغل فرد در آینده بهره مند می شوند.

  • چرا تحصیل در گروه پزشکی در اروپا برای کار در این قاره بهتر است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته پرستاری در قاره اروپا کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در رشته جذاب پرستاری چقدر است؟
  • مقدمات تحصیل پرستاری در خارج از کشور چیست؟

قاره اروپا در نیم کره شمالی زمین واقع شده است. به عنوان دومین قاره کوچک در جهان شناخته می شود. قاره اروپا و قاره آسیا خشکی بزرگی به نام اوراسیا را تشکیل می دهند. در این قاره حدودا 730 میلیون نفر زندگی می کنند. که این تعداد 11 % از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. این قاره در منطقه معتدل شمالی قرار گرفته است و به همین دلیل به اقیانوس سبز شهرت پیدا کرده است. این قاره از شمال با دریای آدریاتبک، از جنوب با دریای مدیترانه و از سمت جنوب شرقی با دریای خزر و دریای سیاه هم مرز و هم سایه می باشد و برخی از شهرهای مهم آن لندن؛ رم؛ پاریس و برلین می باشد که ساکنین این شهرها به زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و پرتغالی به مکالمه می پردازند.

شرایط تحصیل پرستاری در اروپا

افرادی که قصد دارند در اروپا در رشته پرستاری تحصیل کنند باید به مدت سه سال به تحصیل بپردازند. بعد از پایان دوره دبیرستان متقاضیان می توانند بلافاصله برای تحصیل اقدامات لازم را انجام دهند. در طول مدت این سه سال تحصیلی دوره های نظری و دوره های بالینی برگزار می شود. درون محیط آکادمیک و دانشگاهی دانشجویان دوره های نظری را گذرانده و سپس در محیط های بیمارستان و کلینیک ها دوره های بالینی را می گذرانند.

در بخش نظری به دانشجویان دروس ریاضی، علوم انسانی و علوم اجتماعی تدریس می شود. در فضای بیمارستان ها به دانشجویان آموزشات زیر ارائه می شود: مراقبت های اورژانسی؛ امور بهداشتی؛ سلامت جهانی و غیره. برای تحصیل پزشکی در اروپا شما باید با توجه به کشوری که انتخاب می کنید مدرک زبان آن کشور را ارائه نمایید. اکنون شرایط تحصیل در رشته پرستاری در اروپا 2023 را باهم مرور می کنیم:

آیتم هاشرایط
عنوان برنامهBachelor of Science in Nursing Program
تعداد واحد آموزشی (ECTS)120 واحد
زبان آموزشیزبان انگلیسی
مدت دوره تحصیلی3 الی 4 سال
متوسط شهریه سالانه (یورو)3500€
برترین دانشگاه برای تحصیلکینگز کالج لندن

برترین دانشگاه های اروپایی برای تحصیل پرستاری

اما دانشگاه های علوم پزشکی مختلفی در قاره اروپا وجود دارد که برنامه آموزش پرستاری را به دانشجویان علاقه مند ارائه می دهد. معمولا برنامه پرستاری در دانشگاه های اروپایی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و غالبا نیز به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می شود. بنابراین داشتن مدرک زبان در سطح B2 برای تحصیل پرستاری جزو ضروریات اخذ پذیرش دانشگاهی محسوب می شود. اما برترین دانشگاه های پرستاری در اتحادیه اروپا در سال 2023 عبارتند از:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه اروپایی
کینگز کالج لندن21
دانشگاه منچستر32
دانشگاه ساوتهمپتون53
دانشگاه کارولینسکا144
دانشگاه ادینبرو255

همانطور که در جدول رتبه بندی برترین دانشگاه های پرستاری اروپایی نیز مشاهده گردید، سه دانشگاه برتر در این رشته تحصیلی متعلق به انگلستان می باشد. بنابراین، اکنون متقاضیان می توانند با بهترین مقصد تحصیلی برای اخذ مدرک پرستاری در اروپا یعنی کشور انگلستان آشنا شوند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل پرستاری در اروپا

جهت تحصیل پزشکی در اروپا باید پذیرش دانشگاه ها را دریافت نمایید. برای اخذ پذیرش باید مدارکی را ارائه نمایید که این مدارک به شرح زیر می باشد: دریافت فرم درخواست پذیرش و تکمیل آن؛ ارائه اصل شناسنامه؛ ارائه گواهی مدرک معتبر زبان با توجه به زبان تدریسی کشور انتخابی؛ ارائه مدرک مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات، این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند؛ ارائه عکس پاسپورتی؛ ارائه پاسپورت معتبر؛ متقاضیان باید هزینه های در نظر گرفته شده بپردازند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل پرستاری در اروپا

اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه باید ویزای تحصیلی دریافت نمایید. جهت اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی ارائه نمایید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار تعیین شده
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • شناسنامه و یا کارت شناسایی معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه معتبر و تایید آن
  • ارائه بیمه سلامت
  • مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • ارائه مدرکی مبنی بر محل اقامت که باید رزرو مسکن و یا رزرو خوابگاه های دانشجویی باشد
  • پرداخت هزینه های مربوط به اعطاء ویزا

مزایای تحصیل پرستاری در اروپا

تحصیل پرستاری در اروپا برای افراد مزایایی دارد، دانشجویان رشته پرستاری در اروپا اجازه دارند با پرستاران مجرب، پزشکان و بیماران در تماس باشند. همچنین این افراد از بهترین امکاناتی که در کلینیک ها وجود دارد بهره مند می شوند. با توجه به این امکانات دانشجویان فرصت توسعه و پیشرفت دارند. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در برخی از دانشگاه ها دروس رشته پرستاری را به زبان انگلیسی آموزش ببینند. برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی متقاضیان باید مدرک TOEFL و یا IELTS ارائه نمایند و ارائه این مدرک الزامی می باشد. افرادی که قصد تحصیل پرستاری دارند باید به زبان انگلیسی در سطح B2 مسلط باشند.

متقاضیان بعد از پایان تحصیلاتشان می توانند در کشورهای اروپایی و یا سایر کشورها مشغول به کار شوند زیرا فرصت های شغلی بسیاری برای آن ها وجود دارد. این افراد می توانند در یکی از بخش های زیر مشغول به کار شوند: بخش های مختلف بیمارستان ها؛ مراقبت پزشکی پیوسته؛ سلامت عمومی؛ کار در کلینیک ها؛ کار در خانه های پرستاری؛ کار در خانه های بهداشت؛ تدریس در دانشگاه ها، کالج ها و بیمارستان ها؛ پرستار صنعتی و غیره.

شرایط کار پرستاران در اروپا

پرستاری از مشاغل پرتقاضا در اروپاست اما میزان حقوق بر اساس سابقه کار بسیار متفاوت است.، اما شاید بخواهید بدانید میانگین میزان حقوق و دستمزد در اروپا برای پرستاران چقدر است و کدام کشور شرایط و مزایای بهتری دارد. در ادامه قصد داریم این موضوع را در شور های مطرح دنیا بررسی نماییم :

در کشور بریتانیا، زمانی که پرستار بتواند سابقه کار بالا ارائه دهد میتواند در عوض دستمزد خوب و قابل قبولی دریافت  کار میتواند متنماید. پرستاران در موقعیت‌های ابتدایی شروع به دریافت حدود 30000$ (دلار آمریکا) در سال می‌کنند، اما پس از کسب تجربه می‌تواند به 43000$ (دلار) در سال افزایش یابد. برای پرستار شدن در انگلستان، باید مدرک پرستاری خود را از این کشور دریافت کنید یا موفق به معادل سازی شوید

متوسط ​​دستمزد برای یک پرستار ثبت نام شده (RN) در دبی 83399 AED (درهم) در سال (تقریباً 24000$ (دلار آمریکا)) است.

پرستاری در ایرلند فرصت ها و تنوع زیادی را برای حرفه پرستاری شما فراهم می کند. پرستاران به دلیل توانایی آنها در تکمیل بسیاری از خدمات مراقبت های اولیه، تقاضای زیادی دارند. متوسط ​​دستمزد برای یک پرستار ثبت نام شده (RN) در دوبلین، دوبلین 30540€ (یورو) در سال (تقریباً 34000$ (دلار آمریکا)) است.

بلژیک کشور کوچکی در اروپای غربی است. این شهر به دلیل پایتخت آن بروکسل که پایتخت غیر رسمی اتحادیه اروپا است، شناخته شده است. حقوق اولیه حدود 27000$ (دلار) است و می تواند به 50500$ (دلار) برسد.

این کشور که به عنوان بهشت ​​مالیاتی شناخته می شود یکی از کوچکترین کشورهای مستقل این قاره است. خوشبختانه اقتصاد و حقوقی که به متخصصان پرستاری می دهد با دیگر اروپایی ها آن قابل قیاس نیست. حقوق پرستاران در لوکزامبورگ در 8 سال اول کار 60000$ (دلار) است ولی با تجربه کافی می تواند به 125000$ (دلار) برسد.

شهریه تحصیل در اروپا در رشته پرستاری

برای تحصیل پرستاری در اروپا به زبان انگلیسی دانشجو باید شهریه های در نظر گرفته شده را بپردازد. این مبالغ با توجه به دانشگاه انتخابی فرد متفاوت می باشد. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی جزء ارزانترین برنامه های تحصیلی می باشد. متقاضیان باید سالانه مبلغ 3500€ (یورو) بپردازند. همچنین به دانشجویان بورسیه های تحصیلی نیز اعطاء می شود. اما ارائه بورسیه تحصیلی مستلزم داشتن رزومه بسیار قوی می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که جزء بهترین موسسات مهاجرتی می باشد آمادگی دارد تا به صورت تلفنی و یا حضوری مشاوره های رایگان را در اختیار متقاضیان قرار دهد و اطلاعات لازم را در رابطه با چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزا تحصیلی در اختیار متقاضیان ارائه می دهند. همچنین افراد می توانند برای دریافت اطلاعات در رابطه با تحصیل در اروپا و انتخاب بهترین دانشگاه با توجه به شرایطتان با مشاوران و کارشناسان حرفه ای و مجرب موسسه در تماس باشید.

سوالاتی در خصوص تحصیل پرستاری در اروپا

آنچه در رابطه با تحصیل پرستاری در اروپا به عنوان ابهام مطرح می شود عبارتند از:

  • بهترین کشورها برای تحصیل پرستاری در اروپا کدامند؟ از نظر کیفیت آموزش انگلستان، آلمان، دانمارک و اتریش بهترین کشورها برای تحصیل پرستاری هستند.
  • کدام کشورهای اروپایی برای تحصیل پرستاری روند ساده تری دارند؟ کشورهای ایتالیا، روسیه، ترکیه و مجارستان ساده ترین پروسه های ورود را دارند.
  • آیا تحصیل پرستاری در ایتالیا رایگان است؟ تحصیل در دانشگاه های ایتالیا رایگان نیست اما در صورت اخذ بورسیه می توان از این امکان بهره برد.
  • برای تحصیل پرستاری در اروپا باید به چه زبانی مسلط بود؟ بهترین راه تسلط به زبان رسمی آن کشور است اما معمولا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی کشورهای اروپایی وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *