ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در استرالیا

رشته پرستاری در استرالیا

دانشجویان با تحصیل رشته پرستاری در استرالیا که از رشته های پردرآمد محسوب شده می توانند یک چشم انداز مناسب و ایده آل را برای خود متصور شوند. بنابراین، افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا و تحصیل پرستاری دراین کشور به راحتی می توانند اقامت دائم (PR) استرالیا را کسب کرده و زندگی تازه ای را در این کشور ثروتمند شروع کنند. اگر شما هم مایل به تحصیل پرستاری در استرالیا هستید، باید بدانید که برنامه های تحصیلی زیادی وجود دارد که توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان خارجی ارائه می شود. همچنین، مدارک پرستاری استرالیا نیز در کل جهان از اعتبار بالایی برخوردار است و به همین دلیل همواره فرصت های اشغال و کاریابی برای متقاضیان در این کشور فراهم است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل پرستاری در استرالیا در سال 2023 توضیحاتی ارائه گردیده است.

مزایای تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

پذیرش مدرک و رسیدن به درآمد برای یک پرستار خارجی که تحصیلاتش را در خارج از استرالیا گذرانده از پرستاری که از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده است بسیار متفاوت و سخت تر است. به همین دلیل کسانی که قصد کار در استرالیا به عنوان یک پرستار را دارند بهتر است همان ابتدا برای تحصیل به این کشور برود. زیرا معادلسازی مدرک پرستارانی که در ایران تحصیل کرده اند، در استرالیا دشوار می باشد. تحصیل دندانپزشکی در استرالیا را اینجا مطالعه کنید.

استرالیا یکی از پیشگامان جهانی در زمینه آموزش پرستاری است. در این زمینه، تحصیل پرستاری در استرالیا فرصت بزرگی برای دانشجویان خارجی است که به دنبال تحصیلات با کیفیت و نیز فرصت های کاری برتری می گردند. مدرک کسب شده از موسسه آموزش عالی استرالیایی به شما امکان کار پرستاری مطابق مجوزهای دولتی و قلمرویی را می دهد. در همین راستا، شما باید حتما در شورای پرستاری استرالیا (ANMC) ثبت نام نموده تا بتوانید در این کشور به کار مشغول شوید. با این همه، کلیه پرستاران برای دریافت مزایا و امتیازات و نیز دریافت آموزش های ضمن خدمت، صلاحیت عضویت در فدراسیون پرستاری استرالیا را دارند.

شرایط تحصیل پرستاری در استرالیا

طول دوره تحصیل پرستاری در دانشگاه های استرالیا 3 سال است. در استرالیا، تقریبا اکثر دانشگاه ها برنامه تحصیلی پرستاری را به دانشجویان خود ارائه می کنند و برنامه های لیسانس و فوق لیسانس مختلفی در استرالیا وجود دارد که متقاضیان می توانند بنا به شرایط خود متقاضی اخذ پذیرش در این برنامه های تحصیلی باشند. پس با این توضیح، انواع دوره های مختلف پرستاری در استرالیا به شرح ذیل است:

  • رشته های کلینیک (اطفال، مامایی، مراقبت های ویژه، سلامت روانی، فوریت ها، اتاق عمل و غیره)
  • تحقیق
  • آموزش
  • ارتقای سلامت
  • مدیریت

شرایط پذیرش پرستاری در دانشگاه های استرالیا به گونه ای است که چون تحصیل در دانشگاه های این کشور تماما به زبان انگلیسی است پس، اثبات مهارت زبان انگلیسی با ارائه نمره آزمون زبان (IELTS 6.0) برای کلیه متقاضیان الزامی است. همچنین، ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه با معدل کل 60 به بالا برای دانشجویان خارجی ضروری است. لازم به ذکر است که در برخی دانشگاه ها امکان اخذ آزمون ارزشیابی یا مصاحبه برای گزینش نیز وجود دارد. از برترین دانشگاه های پرستاری استرالیا در سال 2023 می توان به دانشگاه سیدنی و دانشگاه کانبرا اشاره نمود که همه ساله نسبت به پذیرش دانشجوی پرستاری اقدام می نمایند.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

دانشجویان متقاضی رشته پرستاری در استرالیا برای اهداف تحصیلی به مدت بیش از 90 روز و اخذ مجوز ورود به استرالیا ملزم به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا (زیر دسته 500) می باشند. اما متقاضیان برای اخذ این ویزا از کجا و چگونه شروع کنند؟ متقاضیان پس از اخذ تاییدیه ثبت نام (COE) باید به سراغ احراز صلاحیت خود برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بروند. از شرایط احراز صلاحیت متقاضیان می توان به مواردی همچون گواهی اثبات قصد اقامت موقت برای اهداف تحصیلی (GTE)، مدرک مهارت زبان انگلیسی، اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت استرالیا، شرایط سلامت جسمانی و گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. بر این مبنا مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا بدین شرح است:

  • پاسپورت بین المللی
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای تحصیلی استرالیا (فرم شماره A157)
  • مدارک شناسایی فرد متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی شامل IELTS یا TOEFL
  • رزرو خوابگاه یا اجاره منزل
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مخارج زندگی و شهریه با ارائه صورت حساب بانکی به مبلغ 20290$ (دلار استرالیا) برای یک سال تحصیلی
  • بیمه سلامت معتبر با پوشش بین المللی
  • تاییدیه ثبت نام دانشگاهی (COE)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به مبلغ 620$ (دلار استرالیا)

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پرستاری در استرالیا

هزینه تحصیل پرستاری در استرالیا در 2023

هزینه تحصیل رشته پرستاری در استرالیا برای متقاضیان خارجی در حد معقول و مقرون به صرفه ای قرار دارد و این هزینه ها به برنامه تحصیلی و دانشگاه و یا حتی به ملیت شما بستگی دارد. مثلا، شهروندان استرالیایی یا مقیم های استرالیا مشمول دریافت سوبسیدهای دولتی قرار دارند. این بدان معناست که میانگین شهریه سالانه دانشجویان مذکور در دوره لیسانس در حدود 20000$ الی 25000$ (دلار استرالیا) می باشد. اما میانگین شهریه سالانه دانشجویان خارجی در سال 2023 تقریبا به بیشتر از 30000$ (دلار استرالیا) می رسد.

هزینه های زندگی شامل هزینه غذا، هزینه اجاره منزل، هزینه حمل و نقل و هزینه های تفریحی از جمله هزینه های جانبی دیگری می باشد که دانشجویان خارجی خود ملزم بر پرداخت آن هستند. بر طبق آمارهای سال تحصیلی 2022-2023، میانگین هزینه سالیانه زندگی دانشجویان خارجی در استرالیا چیزی حدود 20290$ (دلار استرالیا) معادل 14600$ (دلار آمریکا) است.

بر این اساس، انواع هزینه زندگی در استرالیا به شرح جدول زیر می باشد:

هزینه تحصیلیمبلغ هزینه با دلار استرالیا (AU$)
اجاره منزل$1200 تا 1600$
غذا و اقلام خوراکی دیگر$80 الی 280$
گاز و برق، آب، تلفن$35 الی 140$
تلفن و اینترنت$20 الی 55$
حمل و نقل عمومی$15 الی 55$

شرایط کار به عنوان پرستار در استرالیا

بی تردید استرالیا از معدود کشورهای جهان است که فرصت های کار برای پرستاران در این کشور با میانگین درآمدی بالا فراوان است. فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا و نیز پرستاران خارجی دارای مدرک خارجی برای شروع کار پرستاری در استرالیا مجوز خاصی را کسب نمایند. شورای پرستاری استرالیا (ANMC) مسئول ثبت نام و صدور مجوز کار برای پرستاران می باشد. اما اشاره این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که پرستاران خارجی که مایل به کار در استرالیا هستند نمی توانند مستقیما ثبت نمایند و نیازمند معادل سازی مدرک پرستاری خود با مدرک استرالیایی هستند.

انواع مشاغل پرستاری در استرالیا

در استرالیا، دو سطح حرفه ای پرستاری شامل پرستار ثبتی (The Registered Nurse) که سطح اول پرستاری بوده و دارای آموزش پیش- ثبت نامی (لیسانس و فوق لیسانس) بوده و می توانند در هر زمینه کاری و بدون هیچ نظارتی کار کنند. پرستاران سطح دوم، پرستاران ثبت نام شده (The Enrolled Nurse) هستند که توسط گواهی پیشرفته یا مدرک کاردانی فقط می توانند در سطح محدودی کار کنند. میانگین درآمد ساعتی پرستاران ثبتی (RN) در استرالیا حدود 3247$ (دلار استرالیا) می باشد. تحصیل در استرالیا صرفا یکی از چند روش مختلف مهاجرت به استرالیا می باشد. پس اگر شما مایل به تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در استرالیا می باشید، توصیه می شود که برای کسب اطلاع درباره هر کدامیک از این روش های مهاجرتی با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول درباب تحصیل رشته پرستاری استرالیا

متقاضیان تحصیل پرستاری در این کشور با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • تحصیل پرستاری در استرالیا چه مزیتی دارد؟ افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا و تحصیل پرستاری در این کشور به راحتی می توانند اقامت دائم (PR) استرالیا را کسب کرده و زندگی تازه ای را در این کشور ثروتمند شروع کنند.
  • به منظور شروع کار در استرالیا چه اقدامی باید انجام داد؟ باید در شورای پرستاری استرالیا (ANMC) ثبت نام نموده تا بتوانید در این کشور به کار مشغول شوید.
  • تحصیل پرستاری در استرالیا چه دوره هایی دارد؟ رشته های کلینیکی (اطفال، مامایی، مراقبت های ویژه، سلامت روانی، فوریت و اتاق عمل)، تحقیق، آموزش، ارتقای سلامت، مدیریت
  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در استرالیا کدامند؟ از برترین دانشگاه های پرستاری استرالیا در سال 2023 می توان به دانشگاه سیدنی، دانشگاه کرتن، دانشگاه مانش، دانشگاه گریفیث اشاره نمود که همه ساله نسبت به پذیرش دانشجوی پرستاری اقدام می نمایند.
  • میانگین تحصیل پرستاری در استرالیا به چقدر است؟ میانگین شهریه سالانه دانشجویان خارجی تقریبا به حدود $30000 (دلار) می رسد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *