ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در اسپانیا

تحصیل پرستاری در اسپانیا

کشور اسپانیا برای تحصیل همواره یکی از بهترین انتخاب ها با توجه به کیفیت سیستم آموزشی و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل بوده است. بحث تحصیل پرستاری در اسپانیا در سال های گذشته تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان این رشته در کشور ایران را به خود جذب کرده است. نیاز به فارغ التحصیلان این رشته همگام با گسترش روز افزون علم پزشکی و تکنولوژی درمانی افزایش پیدا کرده است. تحصیل پرستاری در اسپانیا می تواند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی برای ساختن آینده ای روشن در زمینه شغلی برای متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا باشد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا نگارش شده است.

دوره های تحصیل پرستاری در اسپانیا در 2023

برای تحصیل پرستاری می توانید به دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های خصوصی این کشور مراجعه کنید. شما می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی به تحصیل پرستاری در اسپانیا بپردازید. در اولین مرحله بعد از ارائه مدرک دیپلم با ترجمه رسمی متقاضیان باید با قبول شدن در آزمون ورودی به مقطع کارشناسی پرستاری در دانشگاه های اسپانیا وارد شوند. تحصیل کارشناسی پرستاری در اسپانیا فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیر است. زیرا زبان رسمی این کشور شناخته می شود. اما برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه مدرک آیلتس است. نمرات مورد نیاز به ترتیب نمره حداقل 6.5 و نمره 7 الزامی است.

این کشور امکان تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی را تنها با هدف جذب بهتر دانشجویان بین المللی از سال های گذشته تاکنون فراهم کرده است. لازم به ذکر است که تسلط نسبی به زبان اسپانیایی برای ارتباط گرفتن با سایر دانشجویان و محیط اجتماعی کشور اسپانیا از اهمیت زیادی برخوردار است. ارزش و اعتبار مدرک پرستاری از اسپانیا زمانی که به راحتی امکان کار در بیمارستان های برتر در تمام کشورهای اروپایی و آسیایی را پیدا می کنید بیشتر مشخص می شود.

دوره های تحصیل پرستاری در اسپانیا

اخذ ویزا جهت تحصیل پرستاری در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می گردد. این کشور از شمال شرق با کشور فرانسه و از شمال غرب با کشور پرتغال هم مرز است. مهم ترین و بزرگترین شهرهای اسپانیا به ترتیب مادرید، بارسلونا، والنسیا و زاراگوزا هستند. بیشترین فرصت های تحصیلی و دانشگاه های با کیفیت اسپانیا در این شهرها قرار گرفته است. برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور اسپانیا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیازمند ارائه مجموعه ای از مدارک هستید. مدارک لازم را به اختصار توضیح خواهیم داد:

  • دیپلم دبیرستان و مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر با چند قطعه عکس زمینه سفید
  • پرداخت شهریه دانشگاه برای ثبت نام اولیه
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • اثبات تمکن مالی برای تحصیل پرستاری در اسپانیا
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • پرداخت هزینه سفارت برای بررسی درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی کامل همراه با ترجمه رسمی

با توجه به رشته تحصیلی متقاضیان و شرایط افراد مدارک فوق می تواند با اندکی تغییر همراه شود. اما در کل ارائه این مدارک از ملزومات اولیه صدور ویزا برای تحصیل پرستاری در این کشور است.

بهترین دانشگاه برای تحصیل پرستاری در اسپانیا

برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اولین مسئله ای که متقاضیان باید به آن توجه کنند اعتبار مدرک دانشگاه مورد نظر و تایید توسط وزارت علوم ایران است. از میان دانشگاه های این کشور برای تحصیل پرستاری در اسپانیا چند دانشگاه دولتی و خصوصی هستند که بیشتر مورد استقبال متقاضیان قرار می گیرند. در لیست زیر پرمخاطب ترین و بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا برای تحصیل پرستاری را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

  • دانشگاه کمپلوتنسه: یک دانشگاه فعال در مسائل تحقیقاتی که از قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می شود. این مرکز آموزشی در شهر مادرید در سال 1293 میلادی تاسیس شده است.
  • دانشگاه دولتی گراندا: چهارمین دانشگاه برتر اسپانیا است. این دانشگاه در سال 1531 میلادی در گرانادا تأسیس شد. امروزه بیش از 80000 دانشجو دارد که حدود %10 از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.
  • دانشگاه والنسیا: این مرکز که از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا محسوب می شود و در سال 1499 میلادی در این شهر تاسیس شده است در ارائه رشته های اقتصاد، جغرافی، حقوق، پرستاری، پزشکی، ریاضی و فیزیک، شیمی و غیره فعالیت دارد.
  • دانشگاه سویل: این مرکز که در سال 1505 میلادی تاسیس شده است بیش از 65000 دانشجو دارد که حدود %15 از آن ها دانشجویان بین المللی هستند؛ رشته های پرستاری، زیست شناسی و پزشکی از رشته های تخصصی این دانشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی مانند هزینه تحصیل در اسپانیا یا شرایط اخذ ویزای کاری اسپانیا با کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. هرچند لطفا توجه شود در سال 2023 اخذ ویزای اسپانیا برای ایرانیان به دلیل سختگیری های سفارت این کشور، دشوار است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *