ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در اوکراین

تحصیل پرستاری در اوکراین

پرستاری در زمره مهمترین اقشار شغلی است که در حوزه پزشکی و سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا می نماید. تحصیل پرستاری در اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بسیاری از دانشجویان بوده تا مدرک تخصصی خود را از دانشگاه های پیشرفته اخذ نمایند. روسی، انگلیسی و اوکراینی، سه زبان تحصیلی دانشگاه های این کشور است که دانشجو با توجه به دانش زبانی خود می تواند با انتخاب یکی از آنها ادامه تحصیل دهد. اعطای بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه های اوکراینی یا دولت اوکراین انجام پذیر است. بنابراین سعی داشته باشید رزومه قوی و بالایی داشته باشید تا امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف را داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش روی شما را با مفیدترین اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد تا مسیر مهاجرتی متقاضیان را هموار سازد.

نحوه تحصیل پرستاری در اوکراین در 2022

تحصیل پرستاری در اوکراین 2022 در مقاطع مختلف امکان پذیر بوده و هر یک از مقاطع تحصیلی، مدت زمان خاصی را شامل می شوند. برای مثال جهت تحصیل در مقطع فوق دیپلم پرستاری باید به مدت 2 سال مشغول تحصیل باشید. مدت زمانی که به مقطع لیسانس پرستاری اختصاص دارد، 3 سال خواهد بود. به همین ترتیب در مقاطع بالاتر نیز بایستی وقت بیشتری را سپری نمود تا به تخصص مورد نظر خود دست یابید.

نحوه تحصیل پرستاری در اوکراین

تحصیل پرستاری در اوکراین و مدارک آن

در راستای مهاجرت به اوکراین تحصیل پرستاری در این کشور شرایط بخصوصی وجود دارد. دانشگاه های پزشکی این کشور، انواع رشته های پزشکی و گرایش های مربوطه را برای ارائه به دانشجویان علاقمند در دسترس قرار داده اند. مدت زمانی که طول می کشد تا تحصیل پرستاری در این کشور به پایان برسد، به مدت 4 سال می باشد. مدارک مشخصی برای تحصیل در رشته پرستاری از سوی دانشگاه انتخابی درخواست می گردد که باید توسط دانشجو جمع آوری و ارائه گردد. اولین مدرک درخواستی، گواهی دیپلم متوسطه (مدرک 12 ساله تحصیلی) و پیش دانشگاهی است. همچنین کسب نمرات بالا در دوره متوسطه از دیگر شرایط پذیرش تحصیلی در رشته پرستاری است. به طوری که صلاحیت در علومی مانند زیست شناسی و غیره را داشته باشید. از مزیت های تحصیل پرستاری در اوکراین، عدم وجود شرط معدل برای علوم پزشکی است.

هزینه زندگی در اوکراین

دانشجویان تحصیل پرستاری در این کشور به منظور تحت پوشش قرار دادن شهریه تحصیلی و هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین مجاز به کار ضمن تحصیل می باشند. بنابراین دولت اوکراین این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است که بتوانند همزمان با ادامه تحصیلات خود، به کار حین تحصیل نیز مشغول شوند. لذا دانشجویان خارجی می توانند به صورت پاره وقت یا تمام وقت به کار بپردازند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود هزینه زندگی در اوکراین در سال 2022 مشخص شده است:

حدود هزینه زندگی در اوکراین

دوره پادفک جهت تحصیل پرستاری در اوکراین

به منظور اعزام دانشجو و تحصیل در اوکراین در رشته پرستاری، پیش نیاز هایی لازم است که به آن دوره پادفک می گویند. دوره پادفک مشتمل بر دروس تخصصی مانند ریاضی، زیست و شیمی می باشد که به زبان اوکراینی یا روسی برای دانشجویان تدریس می گردد. این دوره باید پیش از ورود به دانشگاه گذرانده شود. دانشجویانی که دوره پادفک را با موفقیت پشت سر می گذارند، مجاز هستند بدون شرکت در آزمون ورودی، جهت تحصیل لیسانس، فوق لیسانس و PHD به دانشگاه ورود پیدا کنند.

هزینه تحصیل پرستاری در اوکراین

تحصیل رایگان در اوکراین وجود ندارد مگر این که دانشجوی خارجی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده باشد. چراکه هزینه های تحصیلی در این کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه و ارزان می باشد. در مجموع تعداد دانشگاه های معتبر و برگزیده این کشور به 20 دانشگاه می رسد که ارائه دهنده خدمات آموزشی با بالاترین سطح کیفی و علمی هستند. تحصیل پرستاری در این کشور نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری تری را دربردارد. از آنجا که تحصیل پرستاری در اوکراین به سه زبان انگلیسی، اوکراینی و روسی تدریس می گردد، لذا مبلغ شهریه تحصیلی نیز متغیر است. برای مثال چنانچه قصد تحصیل در رشته پرستاری به زبان روسی را دارید، بایستی مبلغ 1500$ الی 3000$ (دلار آمریکا) بپردازید. اما اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید، پرداخت هزینه ای بین 2000$ الی 3500$ (دلار آمریکا) الزامی است.

در بخش قبلی مقاله عنوان گردید که دوره پیش نیاز یا پادفک برای ورود به دانشگاه از الزامات می باشد. میزان شهریه ای که برای این گذراندن این دوره در نظر گرفته شده بین 4100$ الی 6000$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه است که البته این مبلغ به همراه خوابگاه و بیمه دانشجویی تعیین گردیده است.

مشاغل مرتبط با گرایش پرستاری

دامنه گسترده ای برای تحصیل پرستاری در اوکراین و در نهایت کار پرستاری در این کشور وجود دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم برخی مشاغل ارزشمند در جامعه را که زیر شاخه های تحصیل پرستاری در این کشور یا سایر کشورها هستند را بیان کنیم. این مشاغل عبارتند از:

  • ماما (قابله)
  • بازدید کنندگان سلامت
  • امدادگر
  • پرستار مدارس
  • پرستار در زندان ها
  • پرستار در آسایشگاه ها
  • پرستاری از افراد پیر و مسن
  • پرستار بهداشت
  • پرستار بعد از عمل جراحی

فردی که مدرک پرستاری و تخصص آن را دارا باشد، می تواند حتی در مشاغل مشاوره، خدمات اجتماعی، آموزش و اداره پلیس نیز به فعالیت شغلی بپردازد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با لقب برترین و برگزیده ترین موسسه مهاجرتی، تخصصی ترین مشاوره ها و راهنمایی های لازم را در اختیار مهاجران قرار می دهد و بدین ترتیب مسیر رسیدن به مقصد و هدف اصلی مهاجران را کوتاه نموده و با موفقیت به انجام می رساند.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در اوکراین

  1. دانیال گفت:

    سلام.من کارشناسی مکانیک دارم.ولی می‌خوام رشته پرستاری رو بخونم از مقطع پایین یعنی دیپلم. میخواستم بدونم کدوم دانشگاه رشته پرستاری پذیرش داره و شرط سنی داره؟ چه موقعی از سال باید درخواست بدم و چطور؟ زبان روسی هم آشنایی دارم. لطفاً منو راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      معمولا زبان تحصیلی ررشته پرستاری به زبان اوکراینی یا انگلیسیه و همین الان هم میتونید اقدام کنید و مشکلی نیست
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *