ویزای تحصیلی

تحصیل پرستاری در سوئد

تحصیل پرستاری در سوئد

سوئد از بهترین کشورهای دنیا جهت تحصیل در زمینه های تحصیلی مختلف می باشد. تحصیل پرستاری در سوئد در بین دانشجویان خارجی محبوبیت بسیاری دارد؛ زیرا در در دانشگاه های معتبر این کشور دانشجویان بین المللی می توانند از برنامه های تحصیلی با کیفیت و سطح بالا بهره مند شوند و با سپری کردن دوره های پرستاری در سوئد تبدیل به پرستاران کاردان و متخصص شوند. مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد یکی از بهترین روش های ورود به خاک این کشور می باشد که می تواند موجب کسب اقامت در کشور سوئد شود. کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار این مقاله را جهت مطلع سازی متقاضیان و هموطنان عزیز و گرامی در زمینه تحصیل پرستاری در سوئد تهیه کرده اند و شما عزیزان می توانید با همراهی ما تا انتهای این نوشتار از شرایط تحصیل پرستاری در این کشور آگاه شوید. همچنین کارشناسان ما در پی پاسخگوئی به این سوالات کلیدی شما می باشند:

  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزستاری در کشور سوئد چیست؟
  • هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی سوئد چقدر است؟

شرایط تحصیل در کشور سوئد در 2023

تحصیل در کشور سوئد از 6 سالگی شروع می شود. سیستم آموزشی کشور سوئد به صورتی می باشد که تمامی افراد 6 تا 16 سال باید در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در کشور سوئد از 6 تا 7 سالگی در مدارس پیش دبستانی، از 7 تا 16 سالگی در مدارس ابتدایی و از 16 الی 18 سالگی در مدارس دوره متوسطه انجام می شود. دانش آموزان پس از اتمام دوره تحصیلی دبیرستان (متوسطه) می توانند جهت ورود به دانشگاه های کشور سوئد Apply کنند.

جهت ورود به دانشگاه های کشور سوئد متقاضیان باید در دوره تحصیلی متوسطه نمرات بالایی کسب کنند و سابقه تحصیلی درخشان داشته باشند. اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می شوند. ساختار سیستم آموزش عالی سوئد در سال 2023 بدین صورت می باشد:

عنوان موسسات آموزش عالیمدارک تحصیلی اعطاییشرایط تحصیلی
دانشگاه ها (Universitet)هر سه مدرک آکادمیکتحقیق محور
کالج دانشگاه ها (Högskolor)مدرک کاردانی و کارشناسیکاربردی محور

سطح تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد فوق العاده بالا می باشد و دانشجویان و متقاضیان می توانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور سطح دانش و علم خود را به طور چشمگیری افزایش دهند و تبدیل به متخصصان و مهندسان حرفه ای شوند. تحصیل در دانشگاه های سوئد در سه دوره اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود و تمامی دانشجویان دوره های تحصیلی ذکر شده می توانند برای کاهش مخارج و هزینه تحصیل در سوئد به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی با یافتن شغل مناسب با درآمد کافی ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کشور سوئد کنند و مقیم کشور سوئد شوند.

شرایط تحصیل پرستاری در سوئد

تحصیل رشته پرستاری یکی از شناخته شده ترین رشته های تحصیلی در سراسر جهان می باشد و تحصیل پرستاری در سوئد نیز از محبوب ترین گزینه های دانشجویان و متقاضیان بین المللی به شمار می رود. اگر به دنبال شرکت در برنامه های تحصیلی متنوع با فواید و کارایی بالا هستید، می توانید جهت تحصیل پرستاری اقدام به کسب ویزای تحصیلی این کشور کنید. کشور سوئد محل مناسبی برای تحصیل پرستاری می باشد و لازم به ذکر است که تحصیل پرستاری موجب می شود تا دانشجویان و متقاضیان در زمینه پرستاری از آموزش های مدرن و پیشرفته که بر اساس تکنیک های بهینه و جدید به دانشجویان ارائه می شود بهره مند شوند. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای تحصیل پرستاری عبارتند از:

مدارک مورد نیازشرایط
مدرک تحصیلیدیپلم دبیرستان به همراه ریزنمرات مربوطه
مهارت زبان انگلیسیشرایط پذیرش عمومی زبان انگلیسی معادل سطح تحصیلات دبیرستانی در سوئد (English B/English 6)
مهارت زبان سوئدیشرایط پذیرش معادل حداقل نمره E دوره زبان سوئدی 3 دبیرستان سوئدی
آزمون ورودینمرات (66%) و آزمون گزینش علمی سوئد (34%)

هزینه تحصیل پرستاری در سوئد

دانشجویان با تحصیل پرستاری در بهترین دانشگاه های کشور سوئد می توانند در زمینه های اصلی این رشته که مراقبت از بیماران، مدیریت و همچنین معالجه بیماران در خانه و یا بیمارستان و مراکز تحصیلی می شود اطلاعات کافی کسب کنند. همچنین، برای مشغول به کار شدن در بهترین درمانگاه های نقاط مختلف دنیا آماده شوند.

هزینه های تحصیل پرستاری در دانشگاه های معتبر کشور سوئد از 6000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) در یک سال تحصیلی می باشد و دانشجویان می توانند شهریه دانشگاهی خود را به صورت ترمی پرداخت کنند. البته دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا یعنی non-EU/EEA students برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد هیچ شهریه ای پرداخت نمی نمایند. جهت شرکت در دوره های تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور سوئد دانشجویان می بایست مدرک زبان معتبر داشته باشند؛ در غیر این صورت، شرکت در دوره آموزش زبان قبل از شروع برنامه های تحصیلی دانشگاهی الزامی می باشد.

دوره های تحصیل پرستاری در سوئد

جهت آموزش و تبدیل دانشجویان به پرستاران حرفه ای، کسب دانش و مهارت های پرستاری می بایست با دانش در موضوعات دیگر مانند علوم پزشکی، علوم اجتماعی و رفتاری ترکیب شود. دوره های تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور سوئد برای آموزش و تربیت پرستاران متخصص جهت مراقبت از بیماران طراحی شده اند. دانشجویان پس از شرکت در دوره های تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور سوئد قادر خواهند بود تا اختلالات و رنج های مختلف را تشخیص دهند و بیماری های مختلف را معالجه و یا از آن ها پیشگیری کنند. دوره های تحصیل پرستاری سطح اول در دانشگاه های کشور سوئد 3 سال به طول می انجامد و متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در دوره تحصیل پرستاری سطح دوم (کارشناسی ارشد) می بایست 180 واحد درسی را با موفقیت پست سر بگذارند.

دوره های تحصیل پرستاری در سوئد

دروس و دانشگاه های رشته پرستاری در سوئد

برنامه های تحصیلی پرستاری شامل موضوعاتی چون زیست شناسی انسانی، میکروبیولوژی، آناتومی فارماکولوژی، فیزیولوژی و علوم رفتاری می شود. شرکت در برنامه های تحصیلی پرستاری نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6، مدرک زبان سوئدی (در صورت نیاز)، مدارک شناسایی، مدارک پزشکی و همچنین بیمه درمانی دارد. متقاضیان می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های کشور سوئد اقدام به یافتن شغل مناسب کنند و در بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه های کشورهای مختلف مشغول به کار شوند. در ادامه برخی از دانشگاه های معتبر کشور سوئد جهت تحصیل پرستاری را به شما معرفی می کنیم.

موسسه کارولینسکا در سوئد

یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور سوئد Karolinska Institute می باشد که بیش از 5 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل می شوند. این مرکز تحصیلی در سال 1810 میلادی تاسیس شده است و شامل بیست و 2 دپارتمان می شود. دپارتمان های این دانشگاه عبارتند از:

  • Biosciences and Nutrition
  • Cell and Molecular Biology
  • Clinical Neuroscience
  • Laboratory Medicine
  • Clinical Science and Education, Söder Hospital
  • Clinical Sciences, Intervention and Technology
  • Dental Medicine
  • Environmental Medicine
  • Learning, Informatics, Management and Ethics
  • Medical Biochemistry and Biophysics
  • Medical Epidemiology and Biostatistics
  • Medicine, Huddinge
  • Medicine, Solna
  • Microbiology, Tumour and Cell Biology
  • Molecular Medicine and Surgery
  • Neurobiology, Care Sciences and Society
  • Neuroscience
  • Oncology-Pathology
  • Clinical Science, Danderyd Hospital
  • Physiology and Pharmacology
  • Public Health Sciences
  • Woman and Child Health

تحصیل پرستاری در کالج دانشگاه مالاردالن سوئد

دانشگاه Mälardalen یکی از دانشگاه های دولتی کشور سوئد می باشد که در سال 1977 تاسیس شده است و یکی از بهترین دانشگاه های اروپایی جهت تحصیل پرستاری می باشد. در دانشگاه Mälardalen بیش از پانزده هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و لازم به ذکر است که دانشگاه شامل 4 مدرسه اصلی می شود:

  • Health, Care and Social Welfare
  • Education, Culture and Communication
  • Sustainable Development of Society and Technology
  • Innovation, Design and Engineering

با تحصیل در این دانشگاه دانشجویان می توانند سطح دانش و علم خود را در زمینه های مختلف مهندسی، پرستاری، پزشکی، بهداشتی، فرهنگی، تکنولوژی و سایر زمینه ها افزایش دهند و پس از فارغ التحصیلی اقدام به یافتن شغل مناسب کنند. کار پرستاری در سوئد شرایط خاصی دارد و متقاضیان و هموطنان گرامی اگر به فکر کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه های کشور سوئد و مشغول به کار شدن در این کشور می باشند می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند و از هزینه های زندگی و تحصیل در کشور سوئد به صورت کامل آگاه و مطلع شوند.

پرسش های متداول درباره تحصیل پرستاری در سوئد

از پرسش های متداول در باب تحصیل پرستاری در این کشور عبارت است از:

  1. شرایط تحصیل پرستاری به چه صورت است؟ ارائه دیپلم، مهارت زبان انگلیسی و قبولی در آزمون ورودی از شرایط تحصیل پرستاری در سوئد است.
  2. شهریه رشته پرستاری در سوئد به چه میزان است؟ میانگین هزینه های تحصیل پرستاری در سوئد 6000$ الی 15000$ (دلارآمریکا) در سال می باشد.
  3. دوره های تحصیل پرستاری در سوئد چگونه است؟ تحصیل پرستاری در سوئد در مقطع کارشناسی بیش از سه سال به طول می انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد می باید 180 واحد درسی سپری شود.
  4. بازار کار پرستاری در سوئد چگونه است؟ رشته پرستاری از رشته های پرتقاضا برای ورود به بازار کار می باشد که هر ساله مورد استقبال بیمارستان ها و مراکز آموزشی در خصوص تامین نیروی کار قرار گرفته است.
  5. شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل پرستاری در سوئد چیست؟ دانشجویان اجازه کار پاره وقت در حین تحصیل را خواهند داشت و پس از اتمام تحصیلات می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری نسبت به اخذ اقامت اقدام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در سوئد

  1. قلی زاده گفت:

    سلام
    برای رشته پرستاری در کشور سوئد چه ازمونی باید داده بشه؟ اسم ازمونش چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام یک آزمون داخلی هست که برخی از دانشگاه های این کشور به عمل میارن

      1. حدیث گفت:

        سلام
        یعنی همه دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          دانشگاه های تاپ سوئد آزمون دارن ولی اکثرا آزمون ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *